راز و رمز سلامتی

سلامتی

آيا ريتينر هاولي (Hawley) براي ارتودنسي كودكان مناسب است؟


چرا كودكتان بايد از ريتينر يا نگهدارنده استفاد كند؟

پس از صرف زمان و هزينه براي بريس، نگه دارنده فرزند شما براي حفظ موقعيت دندان‌ها ضروري است. پس از برداشتن بريس، دندان‌ها شروع به سكني گزيني در يك مكان پايدارتر مي‌كنند. جويدن غذا، گاز گرفتن و حتي صحبت كردن مي‌تواند بر قرار گرفتن آن‌ها تأثير بگذارد. استفاده از نگهدارنده اين اطمينان را حاصل مي‌كند كه دندان‌ها در موقعيت مناسب براي مدت طولاني قرار خواهند گرفت.

یشتر بدانیم : پوسیدگی دندان

چند نوع نگهدارنده وجود دارد؟

اكثر متخصصين ارتودنسي سه مدل اوليه از نگهدارنده‌ها را ارائه مي‌دهند. دو نوع از آن‌ها قابل جابجايي و يكي از آنها دائمي است.

نگهدارنده هاولي

اولين نگهدارنده متحرك، نگهدارنده هاولي ناميده مي‌شود. اين نگهدارنده از سيم‌هاي فلزي و اكريليك محكمي ساخته شده است كه براي تناسب با دهان قالب گيري مي‌شود. همان طور كه احتمالا ديده‌ايد، اكريليك به سقف دهان ثابت مي‌شود، در حالي كه سيم‌ها دندان‌ها را در جاي خود نگه مي‌دارند. اكريليك در رنگ‌هاي مختلف وجود دارد و مي‌تواند براي كودك شما سفارشي ساخته شود.

مزاياي نگهدارنده هاولي:

  • مي‌تواند به گونه‌اي تنظيم شود كه موقعيت دندان‌هاي كودك شما را بهبود ببخشد.
  • از نگهدارنده اسيكس قوي تر است.
  • مي‌توانند تعمير شوند.
  • معايب نگهدارنده هاولي:

سيم فلزي روي دندان‌هاي جلو بسيار قابل توجه است.

مي تواند بيش از نگهدانده اسيكس گفتار را تحت تاثير قرار دهد، هر چند هر دو نوع مي‌توانند شيوه صحبت كردن را تغيير دهند.

چگونه بايد از ريتينر يا نگهدارنده هاولي استفاده كرد؟

نگهدارنده هاولي به راحتي استفاده مي‌شود – شما به راحتي سيم را در اطراف دندان‌هاي جلو خود مي‌كشيد، و اكريليك محكم به سقف دهان‌تان ثابت مي‌شود. بسيار مهم است كه نگهدارنده در چند ماه اول به صورت تمام وقت استفاده شود (استفاده تمام وقت به معني حداقل 18 ساعت در روز است). اين چند ماه اول واقعا براي سكني گزيني صحيح دندان‌ها مناسب است. بعد از چند ماه، متخصص ارتودنسي شما مي‌تواند به طور معمول ميزان استفاده روزانه مورد نياز از نگهدارنده براي حفظ موقعيت دندان‌ها را كاهش دهد.(براي اشنايي بهتر با بهترين متخصص ارتودنسي در كرج و تهران ميتوانيد به سايت دندانپزشكي دركلينيك مراجعه كنيد.)



موضوعات: سلامت دهان و دندان,
[ بازدید : 347 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 28 اسفند 1398 ] [ 18:01 ] [ رعنا ]

[ ]

جلوگيري از ريزش مو


ريزش مو و جلوگيري از ريزش مو از مواردي است كه ممكن است همه افراد در مراحل مختلف زندگي خود آن را تجربه كنند.به علت اين كهريزش مو با كاهش زيبايي ارتباط مستقيمي دارد بسياري از افراد با مشاهده اولين علائم آن روحيه ي خود را از دست مي دهند و علاوه بر اين دچار كاهش اعتماد به نفس مي شوند.

براي جلوگيري از ريزش مو و بروز از اين مشكلات ميتوان راه هاي مختلفي را به كار گرفت.با به كار گيري راه هاي مختلف براي جلوگيري از ريزش مو و درمان آن قطعا مشكلات روحي شديد براي فرد به وجود نمي آيد و ريزش مو در كوتاه ترين زمان ممكن از بين ميرود.

پيشگيري از ريزش مو

براي جلوگيري از ريزش مو راه هاي مختلفي وجود دارد مهمترين كاري كه بايد براي تقويت پياز مو و جلوگيري از ريزش موها انجام دهيد اين است كه به غذاهايي كه در طول روز استفاده ميكنيد توجه داشته باشيد.

مصرف غذاهاي ويتامين دار باعث ميشود موها تا حد زيادي تغذيه شوند و احتمال ريزش مو ها از بين برود.علاوه بر اين نوشيدن آب به مقدار كافي، استفاده از ماسك هاي گياهي، جلوگيري از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب و … ميتواند باعث جلوگيري از ريزش مو شود.

دلايل ريزش مو

ريزش مو ميتواند دلايل گوناگوني را داشته باشد.برخي از افراد به علت مشكلات ژنتيكي دچار ريزش مو ميشوند و در جلوگيري از ريزش مو ناتوان بوده اند اما در بسياري از موارد افراد به علت سوء تغذيه، بيماري هاي عفوني و قارچي دچار ريزش مو شده اند كه قطعا با به كار گيري روش هايي كه وجود دارد توانايي اين را داشته اند كه از ريزش مو جلوگيري به عمل آورند.

درمان هاي ريزش مو

براي درمان ريزش مو بايد قبل از هر چيز علت آن مشخص شود.افرادي كه دچار ريزش موي ارثي شده اند قطعا به جز كاشت مو و روش هاي اين چنيني نمي توانند به نتيجه ي قابل قبولي دست پيدا كنند.اما در ساير موارد قطعا ميتوان با شامپوهاي تقويت كننده مو، قرص هاي جلوگيري از ريزش مو و … به راحتي ريزش مو را در كمترين زمان ممكن درمان كرد.

كاشت مو

همانطور كه گفتيم كاشت مو بهترين روش براي درمان ريزش مو به شمار مي روند. افرادي كه دچار ريزش موي ارثي شده اند ميتواند به راحتي با استفاده از روش هاي كاشت مو به نتيجه ي دلخواه دست پيدا كنند.افرادي كه از روش هاي كاشت مو بهره ميگيرند بعد از چند ماه به موهايي با ظاهر كاملا طبيعي دست پيدا ميكنند بدون اين كه عوارض خاصي را تجربه كنند.در صورتي كه براي جلوگيري از ريزش مو راه هاي مختلفي را به كار گرفته ايد و بازهم دچار ريزش مو شده ايد قطعا به احتمال زياد دچار ريزش مو ارثي شده ايد. براي كسب اطلاعات بيشتر بهتر است با يك متخصص كاشت مو خوب مشورت كنيد




موضوعات: کاشت مو ,
[ بازدید : 375 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 28 اسفند 1398 ] [ 17:31 ] [ رعنا ]

[ ]

تاخيرهاي رشد بينايي در كودكان



تا ۶ ماهگي، بينايي نوزاد به صورت طبيعي تار است. در زماني كه كودك شروع به هماهنگ سازي نگاه در هر دو چشم مي كند، بهبود پيدا مي كند. با اين حال، گاهي اين اتفاق نمي افتد يا ديگر مشكلات بينايي خود را نشان مي دهد.

علل احتمالي تاخير هاي بينايي: خطاهاي انكساري مثل نزديك بيني و دور بيني در كودكان متداول هستند. مشكلات ديگر چشم عبارتند از:

تاربيني (تنبلي چشم): ديد ضعيف در يك چشم كه ممكن است به سمت بيرون بچرخد.

آب مرواردي نوزادي: تيره شدن عدسي هاي چشم- يا ديگر مشكلات ارثي(اين مشكلات نادر هستند)

رتينوپاتي زودهنگام، بيماري چشمي كه گاهي بر نوزادان زودرس اثر مي گذارد.

استرابيسموس: كه چشم چپ نيز نام دارد- چشم ها به داخل، بيرون، بالا يا پايين مي چرخند.

انواع درمان براي تاخير هاي بينايي. درمان اوليه مي تواند به اصلاح بسياري از مشكلات چشمي كمك كند. بسته به مشكل چشمي كه كودك شما دارد، ممكن است نياز به يكي از موارد زير داشته باشد:

  • عينك يا عدسي هاي تماسي
  • عينك هاي مخصوص
  • جراحي چشم
  • وصله چشم

علائم هشدار دهنده مشكلات بينايي. اگر كودك هر كدام از علائم زير را در سني كه تعيين شده دارد، با پزشك تماس بگيريد. به علاوهف مراقب از دست دادن مهارت هايي كه قبلا آموخته شده است باشيد:

براي كودك سه ساله در اين موارد از پزشك كمك بگيريد:

  • شي را با چشمانش دنبال نمي كند.
  • متوجه دست ها نيست(كودك دو ماهه)
  • در حركت دادن يك چشم يا هر دو در تمام جهات مشكل دارد.
  • بيشتر اوقات چشمانش انحراف دارد.

براي كودك شش ماهه در اين موارد از پزشك كمك بگيريد::

  • يك يا هر دو چشمش تمام مدت به داخل يا بيرون چرخيده است.
  • مدام ترشح يا اشك ريزش دارد.
  • اشياي نزديك يا دور را با هر دو چشم دنبال نمي كند.
  • اگر دكتر كودك متوجه هر مشكلي شود ممكن است كودك را به چشم پزشك براي ارزيابي بيشتر ارجاع دهد.


موضوعات: سلامت کودک,
[ بازدید : 332 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 28 اسفند 1398 ] [ 17:03 ] [ رعنا ]

[ ]

چگونه بايد درباره ويروس كرونا با بچه ها صحبت كنيم؟


با وجود شيوع ويروس كرونا در جهان و تبديل شدن آن به يك بيماري پاندميك و عالمگير، شايعات و اطلاعات درست و غلت زيادي درباره آن وجود دارد. با به‌روز رساني هاي دقيقه به دقيقه و آني، جاي تعجب نيست كه اين سيل اطلاعات باعث اضطراب و نگراني زيادي در ما و همچنين بچه هاي ما شده است.

چند نكته اساسي براي صحبت كردن درباره كرونا با بچه هاي كوچك

  • ابتدا اضطراب خود را كنترل كنيد و ريلكس باشيد
  • بدون هيچ مقدمه اي و بدون وقفه بحث را شروع كنيد
  • ببينيد كه بچه شما از قبل چه اطلاعاتي درباره ويروس كرونا دارد
  • اطلاعات مبتني بر واقعيت به او بدهيد و او را تشويق به رعايت بهداشت كنيد.
  • متناسب با سن و سالش با او صحبت كنيد
  • سطح استرس او را بررسي كنيد و به او در كاهش و يا مديريت استرس كمك كنيد.

بچه ها هر كاري كه بزرگسالان انجام ميدهند را دنبال ميكنند

بچه ها تا زماني كه ترس، هراس و اضطراب را در پدر و مادر خودشان نبينند نگران نيستند. بنابراين بسيار مهم است كه در پيش چشمان كودكان به هيچ عنوان نگران نباشيد و خود را كنترل كنيد. بچه ها و مخصوصا نوجوانان به دنبال الگويي مطمئن در بحران ها و شرايط بحراني ميگردند. و والدين به عنوان نزديك ترين و محتمل ترين الگوها شناخته ميشوند بنابراين والدين بايد مراقبت باشند كه ترس بر آن ها غلبه نكند. زيرا در اين صورت در انجام مسئوليت هاي خود به مشكل بر خواهند خورد.

آنچه بچه ها از ويروس كرونا ميدانند بسيار مهم است

از فرزند خود بخواهيد تا آنچه كه در مورد ويروس كروناي جديد مي داند را به شما بگويد. آنها را تشويق كنيد هر آنچه را كه شنيده اند يا خوانده اند به اشتراك بگذارند. حتي اگر فكر ميكنند چيزي كه ميدانند شايعه است. ممكن است بخواهيد آنچه را كه مي گويند بنويسيد، به خصوص اگر بيش از يك فرزند داشته باشيد. اطلاعاتي كه شما از اين گفتگو جمع مي كنيد مي تواند به شما كمك كند در ابتدا تعيين كنيد كه كدام حقايق بهتر است قبل از ساير اطلاعات در اختيار كودك قرار بگيريد.

مكالمه را فقط پيرامون حقايق ادامه دهيد

تمام اطلاعاتي كه به فرزند خود ميدهيد دقيقا بايد از منبع موسخي باشد. اين مي تواند به حداقل رساندن سردرگمي كودك كمك كند.

مراكز كنترل و پيشگيري از بيماري ها و همچنين سازمان بهداشت جهاني دو سازمان معتبر هستند. براي شروع كار، ما به ۵ واقعيتي كه اين دو سازمان اطلاع رساني كرده اند اشاره خواهيم كرد:

  • برخي از علائم كرونا مشابه آنفولانزا است. سرفه، تب و تنگي نفس ۳ علامت اوليه كرونا هستند كه ميتواند در مورد كرونا نيز وجود داشته باشند.
  • كساني كه اين ۳ علامت را دارند بايد به پزشك مراجعه كنند و مراقب باشند تا ديگران را آلوده نكنند.
  • سرفه و عطسه دو راه انتقال ويروس كرونا هستند
  • شستن دست ها به طور مرتب و عدم دست زدن به صورت ميتواند به پيشگيري از كرونا كمك كند.
  • هنوز راه درمان كرونا كشف نشده است اما آمار بهبود يافتگان زياد است. اين يعني هر كسي كه كرونا بگيرد لزوما جان خود را از دست نخواهد داد.


موضوعات: بیماری های شایع ,
[ بازدید : 386 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 28 اسفند 1398 ] [ 15:54 ] [ رعنا ]

[ ]

5 فايده انجام عمل بالون معده


“من اضافه وزن زيادي دارم و دوست دارم خيلي زود وزن كم كنم، ميگن عمل جراحي لاغري كلي از من وزن كم ميكنه و خيلي هم مطمئنه، اما من از عمل كلا ميترسم. از طرفي ديگه نميتونم با رژيم لاغري و ورزش خودم رو آزار بدم بايد چكار كنم؟

توصيه هر متخصص جراحي لاغري به اين افراد انجام عمل بالون معده است. اين عمل فوايد زيادي دارد، كه به طور خلاصه ما در اين مقاله 5 فايده انجام آن را ليست كرده ايم.

۱. نياز به عمل جراحي ندارد

برخلاف عمل هاي جراحي لاغري ما در بالون گذاري از هيچ وسيله جراحي استفاده نميكنيم بلكه تنها از يك لوله باريك و دراز به نام آندوسكوپ بهره ميبريم. براي اينكار به بيمار آرامبخش ميزنيم تا كاملا ريلكس شود. سپس لوله آندوسكوپ كه حاوي بالون و يك دوربين در سر لوله است از طريق دهان و مري وارد معده ميشود.

۲. موقتي است و بالون برداشته ميشود.

همانطور كه گفته شد ما بالون را نهايتا تا ۶ ماه در معده نگهداري ميكنيم و بعد از آن بايد بالون را از معده در برداريم. در مقاسيه با عمل جراحي لاغري اين يك مزيت خوب محسوب ميشود. زيرا اغلب عمل هاي لاغري غيرقابل بازگشت هستند. اما اين عمل اينگونه نيست. براي مثال در عمل اسليو معده يا ساسي باي پس معده زماني كه بخشي از معده برداشته شد و از بدن بيرون آمد، ديگر نميتوان آن بخش را حتي بعد از چند ساعت دوباره پيوند زد و تا آخر عمر بايد به همان شكل با سيستم گوارش جديد خود كنار بياييد.

3.هزينه بالون بسيار كمتر از عمل جراحي لاغري است

به طور معمول هزینه عمل جراحی لاغری بيشتر از ۱۰ ميليون تومان است، اما هزينه چندان زياد نيست و نسبت به جراحي به شدت هزينه كمتري دارد.

۴. اگر واجد شرايط عمل لاغري نيستيد ميتوانيد بالون بگذاريد

هرچند كه بهترين روش لاغري انجام عمل جراحي است، اما بايد به اين نكته هم توجه كرد كه هر كسي شرايط انجام عمل لاغري را ندارد. براي اينكه كانديد مناسبي باشيد حتما لازم است كه از هر لحاظ واجد شرايط تعيين شده باشيد. براي مثال بايد شاخص توده بدني بالايي داشته باشيد، از اضافه وزن بيشتر از ۴۵ كيلو رنج ببريد و ….

۵. كاهش وزن با بالون واقعا زياد است

همه ميدانيم كه بهترين روش لاغري انجام عمل جراحي است. اما انجام بالون گذاري دست كمي از جراحي ندارد. هرچند كه ميزان كاهش وزن در بالون معده كمتر از عمل جراحي است اما شما با اين روش ميتوانيد مقدار زيادي از اضافه وزن خود را كم كنيد. ميزان كاهش وزن با اين روش به طور ميانگين ۱۰ تا ۲۵ كيلوگرم است



موضوعات: جراحی و رژیم لاغری,
[ بازدید : 339 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 28 اسفند 1398 ] [ 13:53 ] [ رعنا ]

[ ]

دليل سياه شدن طلا چيست؟


خيلي ها از سياه شدن مصنوعات طلا و جواهر خودشان گله دارند و ميگويند كه چطور ممكن است طلا سياه شود و يا تغيير رنگ دهد؟ آيا سياه شدن جواهرات به معني تقلبي بودن آن ها است؟ آيا اگر طلايمان سياه شود يا تغيير رنگ دهد سرمان كلاه رفته؟ چرا بعضي از طلاها دست را سياه ميكنند؟ كيش طلا در اين مقاله به طور كامل درباره دليل سياه شدن طلا نكاتي ارائه ميدهد

آيا سياه شدن طلا به معني تقلبي بودن يا كم عيار بودن آن است؟

فلزات مختلف ميتوانند در برابر اكسيژن هوا و ساير مواد ديگر واكنش نشان داده و دچار تغيير شيميايي يا فيزيكي شوند. در مقايسه با ساير فلزات، طلا از معدود فلزات گرانبهايي است كه كمترين ميزان واكنش در برابر اكسيژن را نشان ميدهد. البته به اين نكته توجه كنيد كه طلاي خالص اينگونه است و مساله طلاي ناخالصي كه همراه با ساير فلزات است كمي متفاوت خواهد بود.

اگر نميخواهيد طلايتان سياه شود ۲۴ عيار بخريد

تنها مصنوعاتي كه از طلاي كامل و ۲۴ عيار ساخته شده اند تغيير رنگ نميدهند. و همانطور كه گفته شد ساير عيارها ميتوانند به مرور زمان كدر شوند. بر همين اساس طلاي ۱۴ عيار و كمتر از آن، مثل ۱۰ عيار، بيشترين احتمال را دارد كه كدر شوند و خيلي زودتر از ساير طلاها نياز به جلا دادن و برق انداختن داشته باشند. البته طلاي ۱۸عيار نيز سياه و كدر ميشوند اما هم خيلي دير و در طولاني مدت اين اتفاق رخ ميدهد. علاوه بر اين ميزان تغيير رنگ آن ها نيز بسيار كمتر است.

براي جلوگيري از سياه شدن طلا و يا رفع سياهي طلا بايد چكاري انجام دهيم؟

  • لزومي ندارد حين شستشوي دست ها از طلا استفاده كنيد. اگر برايتان مقدور است براي مثال دستبند طلا و يا انگشتر طلا خود را حين شستن دست ها خارج كرده و بعد از خشك كردن، دوباره آن ها را استفاده كنيد.
  • وقتي دوش ميگيريد و يا حمام ميكنيد حتما تمام طلاهاي خود را در بياوريد.
  • به جهت جلوگيري از سياه شدن طلا زماني كه به استخر ميرويد و يا آب تني ميكنيد طلاهاي خود را در بياوريد.
  • زماني كه از طلاها استفاده ميكنيد كه هيچ، اما وقتي كه ميخواهيد آن ها را برداريد و داخل جعبه بگذاريد حتما و حتما با كمك دستمال نرم و بدون پرز آن ها را تميز كنيد. سپس داخل پارچه و طوري كه با فلزات و يا طلاهاي ديگر برخورد نداشته باشند قرار دهيد.

از كجا طلاي خوب بخرم؟

كيش طلا يك طلا فروشي آنلاين است كه در كار تهيه، توليد و توزيع انواع قطعات طلا است. ما افتخار اين را داريم كه تمامي محصولاتمان را با كمترين اجرت و بالاترين كيفيت ممكن به مشتريان خودمان عرضه كنيم. براي اينكه از خريد طلا در سايت ما اطمينان داشته باشيد ميتوانيد به صفحه اصلي مراجعه كرده و در آنجا مجوزهاي خريد و فروش اينترنتي ما را ببينيد



موضوعات: زیورآلات ,
[ بازدید : 373 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 28 اسفند 1398 ] [ 12:20 ] [ رعنا ]

[ ]

چه نيازي به ضدعفوني كردن گوشواره طلا است؟


به طور طبيعي اولين سد دفاعي بدن در مقابل باكتري ها، ويروس ها و موارد مهاجم اينچنين، پوست است. اما زماني كه پوست دچار آسيب ميشود مهاجمان ميتوانند به داخل بدن نفوذ كرده و بيماري ايجاد كنند. به طور مشابه زماني كه گوش خود را سوراخ ميكنيد، تا به آن گشواره آويزان كنيد، احتمال نفوذ باكتري و تشكيل عفوت در گوش وجود دارد. درنتيجه بايد حتما تا زماني كه زخم گوش بسته ميشود اقدام به ضدعفوني گوشواره ها كرد. ساير دليل قانع كننده براي توجيه دليل تميز كردن گوشواره ها عبارتند از:

براي جلوگيري از تيره شدن طلا: طلا معمولا به مرور زمان كدر ميشود اما اگر هر روز آن را تميز كنيم ديگر كدر نخواهد شد.

براي افزايش دوام و ماندگاري: مواد آرايشي، چربي و ها و .. ميتواند به مرور زمان درخشندگي و كيفيت طلا را كاهش دهند بنابراين براي اينكه گوشاره ها هميشه برق بزنند بايد آن ها را ضدعفوني و تميز كرد.

براي بهبود و حفظ سلامتي: ضدعفوني كردن گوشواره طلا به حفظ سلامتي خودتان كمك ميكند.

براي كسب اطلاعات بيشتر ئر مورد خريد طلا و نگهداري آن مي توانيد به سايت طلا فروشي آنلاين كيش طلا مرجعه كنيد



موضوعات: زیورآلات ,
[ بازدید : 348 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 28 اسفند 1398 ] [ 12:19 ] [ رعنا ]

[ ]

۳ روش براي جلوگيري از عرق كردن كلاه گيس


كلاه گيس مصنوعي بخريد

كلاه گيس هاي طبيعي به دليل ماهيت طبيعي كه دارند بيشتر براي فصول سرد سال مناسب هستند. به عبارتي اگر ميخواهيد كه در روزهاي سرد، گرم بمانيد، بهتر است كه كلاه گيس طبيعي بخريد اما استفاده از آن ها براي فصول گرم چندان توصيه نميشود مگر اينكه براي مناسبت خاصي بخواهيد استفاده كنيد. در عوض ميتوانيد براي تابستان و براي جلوگيري از عرق كردن كلاه گيس، روي كلاه گيس هاي مصنوعي حساب باز كنيد و از آن ها استفاده كنيد.

كلاه گيس طبيعي يا مصنوعي با استايل كوتاه انتخاب كنيد

براي روزهاي گرم سال كلاه گيس زنانه كوتاه بهترين گزينه و آپشن موجود براي كساني كه عاشق كلاه گيس ها هستند. فرقي نميكند كه چه نوع استايل و فرمي را ميپسنديد در هر صورت اگر اندازه موهاي كلاه گيس كوتاه باشد، ميتوان مانع عرق كردن كلاه گيس شد. ما بنا به دلايل زير به شما توصيه ميكنيم كه براي روزهاي گرم و مخصوصا تابستان از كلاه گيس كوتاه استفاده كنيد:

  • چون موها بالاتر از گردن هستند شما خود به خود خنك ميشويد
  • هرچه موها كوتاه تر باشد يعني وزني كه پوست تحمل ميكند كم است و تحمل وزن كم يعني خنك ماندن
  • نگهداري كمي نياز دارند و مانند كلاه گيس طبيعي بلند نيستند كه دقيقا مثل موهاي خودتان نگهداري و مراقبت بخواهند
  • موهاي كوتاه هزينه كمتري دارند و كلاه گيس ارزان محسوب ميشوند

از كلاه هاي مودار استفاده كنيد

بعضي روزها به قدري گرم است كه پوشيدن هرچيز اضافي از روسري گرفته تا لباس ميتواند حسابي باعث عرق كردن و عذاب كشيدن شما شود. در اين روزها شايد نخواهيد كه يك كلاه گيس كامل استفاده كنيد زيرا عرق كردن كلاه گيس شما را به دردسر مي اندازد. راه حل چيست؟ خيلي ساده است. به جاي استفاده از كلاه گيس طبيعي يا مصنوعي ميتوانيد تنها با پوشيدن يك كلاه مو دار مانع تعريق بيش از حد شويد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد خريد كلاه گيس و نگهداري آن مي توانيد به سايت kolahgiss.ir مراجعه كنيد.



موضوعات: سرطان و راه های درمان آن ,
[ بازدید : 328 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 28 اسفند 1398 ] [ 11:47 ] [ رعنا ]

[ ]

همه چیز در مورد پروتز دندان


دندان‌ها به دلایل متعددی مانند پوسیدگی، آسیب دیدگی و یا تخریب بافت‌های مجاور ممکن است بیفتند و یا شکل ظاهری نامناسبی پیدا کنند. امروزه روش‌های مختلفی برای جایگزین کردن دندان آسیب دیده و یا جای خالی آن وجود دارد که استفاده از پروتز‌ دندان یکی از این روش‌ها است.

انواع پروتزها

پروتزهای دندانی که جایگزین دندان از دست رفته می‌شوند در سه نوع مختلف وجود دارند.

· پروتز ثابت

· پروتز متحرک

· پروتز ایمپلنت

پروتز ثابت دندان

یکی از انواع مختلف پروترها، پروتز دندان ثابت است که با نام عمومی روکش دندان بین افراد شناخته شده است. پروتز دندانی ثابت همانند دندان درون دهان قرار می‌گیرد و بعد از قرار گیری خیلی متوجه تفاوت آن با دندان طبیعی خود نمی‌شوید. این پروتزها ثابت هستند و بیمار نمی‌تواند آن را از دهان خود خارج کند. پروتزهای ثابت دارای ظاهری مناسب و طرفدارن بیشتری نسبت به پروتز متحرک دارند. پروتزهای دندان ثابت خود دو نوع هستند: 1. روکش تک واحدی دندان 2. بریج دندان.

پروتز‌ دندان متحرک

گاهی به دلایل متعدد نمیتوان برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته از پروتزهای دندانی ثابت استفاده کرد که در این صورت این افراد از پروتز‌ دندان متحرک استفاده می‌کنند ، پروتز‌ دندان متحرک همانطور که از نام آنها پیداست قابلیت جا به جایی و تحرک داشته و به راحتی در داخل دهان گذاشته و برداشته می‌شوند. دندان‌های مصنوعی در این دسته جای دارند. پروتز دندانی متحرک در بین سالمندان، محبوبیت بیشتری دارد اما این به این معنا نیست که جوانان از این نوع پروتز دندان استفاده نمی‌کنند. پروتز دندانی متحرک سه نوع هستند:

· پروتز دندانی کامل یا پارسیل

· پروتز دندان اوردنچر

· پروتز کامل دندان یا دست دندان

پروتز دندانی ایمپلنت

با پیدایش ایمپلنت‌ دندان روش جدیدی برای درمان دندان‌های از دست رفته و بازگردانی زیبایی به چهره، به وجود آمده است. ایمپلنت دندان یکی دیگر از پروتزهای دندان است که یک پایه برای دندان طبیعی است و از جنس تیتانیوم ساخته شده است. این پایه تیتانیومی درون استخوان فک قرار می‌گیرد و کاملا بی خطر بوده و به خوبی با بدن سازگار می‌شود

فواید پروتز‌ دندان

· جلوگیری از تحلیل رفتگی استخوان فک

· حفاظت از دندان‌های مصنوعی جزئی

· حفاظت و نگهداری از دهان و دندان

· افزایش کیفیت زندگی بیمار

· افزایش زیبایی با حفظ شکل طبیعی صورت و لبخند

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر خدمات دندانپزشکی (دندانپزشکی کودکان، جراحی فک ،کامپوزیت و لمینت دندان، ارتودنسی دندان و....) می توانید به سایت کلینیک فوق تخصصی دندانپزشکی ایده آل مراجعه کنید



موضوعات: سلامت دهان و دندان,
[ بازدید : 343 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 28 اسفند 1398 ] [ 9:56 ] [ رعنا ]

[ ]

طراحي لبخند چيست و چگونه مي توان لبخند زيبا خلق كرد؟


براي خلق يك لبخند زيبا بايد به همه مواردي كه مي توانند در زيبايي لبخند دخالت داشته باشند توجه كرد.

فرم صورت و لبها، اندازه، شكل و رنگ دندان ها از قوانيني تبعيت مي كنند كه در صورت رعايت همه آنها و هماهنگي همه اجزا صورت مي توان لبخندي دلنشين نصيب فرد كرد.

ديده شدن دندان هاي پيشين در يك لبخند زيبا

در فك بالا دو دندان پيشين بزرگتر در وسط و دو دندان ثناياي مياني و دو دندان نيش كه در طرفين اين دو دندان هستند همگي در يك لبخند زيبا مشاهده مي شوند.

درحين يك لبخند زيبا خطي كه از لبه ي برنده دندان هاي ثنايا ي فك بالا عبور مي كند بايد موازي با لبه ي پايين باشد.

از علائم افزايش سن كاهش ديده شدن دندان ها ي قدامي فك بالا است و با مسن شدن افراد بتدريج اين دندان ها در هنگام لبخند نمايان نمي شوند.

بنابراين متخصص ارتودنسي شما تلاشش را روي ديده شدن اين دندان ها كه مرتبط با جواني است متمركز خواهد كرد

زيبايي لثه ها

رنگ صورتي لثه كه در هنگام لبخند زدن نمايان مي شود نشان از سلامت و شادابي لثه مي دهد.

بنابراين ميزان ديده شدن لثه ها درحد طبيعي علامت ديگري براي طرح لبخند زيبا در شما مي باشد.

بطور كلي لثه هاي قرمز، برگشته، متورم شده و بد رنگ و يا لثه هاي تحليل رفته و بي روح مي تواند علامتي براي يك بيماري لثه يا بيماري هاي خاص باشد.

بنابراين هنگام مراجعه به يك ارتودنتيست ابتد سلامت لثه هاي شما مورد بررسي قرار خواهد گرفت . .(براي اشنايي با بهترين متخصص ارتودنسي در كرج و تهران مي توانيد به سايت دندانپزشكي دكتر درويش پور مراجعه كنيد.)

قوس لبخند

قوسي كه از هم پوشاني لبه دندان هاي ثناياي بالا بوجود مي آيد با قوسي كه در هنگام لبخند شما بر روي لب پايين ايجاد مي شود.

بايد هنگام لبخند زدن موازي باشد تا شما داري يك لبخند زيبا و ايده آل باشيد.

متخصص ارتودنسي شما قادر است هر نوع فاصله غير طبيعي و يا هم پوشاني زياد بين اين دو قوس را با ارتودنسي دندان از بين ببرد.

او مي تواند هماهنگي هاي لازم را با اصلاح نقايص دندان ها به وجود بياورد.

لبخند عاقلانه

در سنين پايين اندازه دندان ها يكسان نيستند.

اما با بالا رفتن سن و سايش لبه دندان ها اندازه آنها يكسان مي شود.

به همين خاطر به طور معمول دندان هايي كه در يك راستا قرار گرفته اند نشان از بلوغ عقل و پختگي مي دهند.

در لبخند عاقلانه لبه دندان هاي قدامي در يك راستا قرار گرفته و نشان از هوش و خبرگي دارد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد ساير خدمات دندانپزشكي (ايمپلنت دندان، بريج دندان، پروتز دندان و ....)مي توانيد به سايت كلينيك فوق تخصصي دندانپزشكي ايده ال مراجعه كنيد



موضوعات: سلامت دهان و دندان,
[ بازدید : 349 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 27 اسفند 1398 ] [ 17:56 ] [ رعنا ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]