راز و رمز سلامتی

سلامتی

انواع ارتودنسی سرامیکی


شفاف

اگر شخصی را دیدی که براکت شفاف داشت شک نکنید که جنس براکتهایش یا از پی کربنات (پلاستیک) است یا از سرامیک. یکی از مزایای استفاده از براکت های سرامیکی شفاف , در مقایسه با براکت های پلاستیکی، مقاوت بالا و عدم لکه پذیری است. اگر دندان های سفیدی دارید یا به تازگی آن ها را با روشی مثل بلیچینگ سفید کرده اید استفاده از بریس شفاف سرامیکی بهریتن گزینه برای صاف کردن دندان هایتان است. هرچند که این بریس ها لکه دار نمیشوند اما باید مراقب خورد و خوراک خود باشید و مخصوصا موادی که از خود رنگ بر جا میگذارند را مصرف نکنید.

سفید

هرچند که این براکت ها رنگ هایی شبیه به رنگ دندان دارند اما ما ارتودنتیست ها به چنین بریس هایی، بریس سفید میگوییم.

رنگی

بریس های سرامیکی همیشه به رنگ شفاف یا همرنگ دندان نیستند. ما میتوانیم به این بریس ها اتصالات رنگی اضافه کنیم که زیبایی آن ها را چند برابر کنیم. این براکت ها بیشتر برای نوجوانان و جوانان در نظر گرفته میشود.

بیشتر بخوانید :


· ارتودنسی نامرئی

نکته:

بیشتر افرادی که برای صاف کردن دندان های خود رو به براکت سرامیکی می آورند دوست ندارند که دستگاه های ارتودنسی‌شان توسط دیگران قابل مشاهده باشد. بنابراین براکت سرامیکی رنگی برای این اشخاص توصیه نمیشود.

بریس سرامیکی یکی از دستگاه های ارتودنسی ثابت است که به صاف شدن دندان های شما کمک میکند. اغلب استفاده کنندگان این بریس ها معمولا بزرگسالان هستند که تمایلی به استفاده از بریس فلزی ندارند. طول مدت درمان بسته به شرایط شخص و شدت مشکلش میتواند بین 18 ماه تا 3 سال طول بکشد. اگر شما دندان های ناصافی دارید و دوست ندارید از ارتودنسی ثابت با براکت فلزی استفاده کنید حتما درباره ارتودنسی سرامیکی فکر کنید

منبع : مجله ارتودنسی دندان


[ بازدید : 262 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 26 اسفند 1399 ] [ 15:23 ] [ رعنا ]

[ ]

7 تاثیر سیگار بر ارتودنسی


1. سیگار مدت زمان درمان و اصلاح را افزایش میدهد

استعمال دخانیات تأثیر مستقیمی بر عملکرد درمان ارتودنسی دارد. محتوای نیکوتین موجود در یک سیگار می تواند لکه های بد شکلی روی دندان ایجاد کند. و به خصوص اگر باند یا کش ارتودنسی سفید رنگ داشته باشید یا براکت های شما سرامیکی و همرنگ دندان باشند، ظاهر بریس و دندان هایتان به شدت بدریخت میشود. استعمال دخانیات و قلیان، به راحتی و مثل آب خوردن ترشح بزاق دهان شما را کاهش میدهد و کاهش بزاق یعنی افزایش احتمال پوسیدگی دندان، تشکیل پلاک و انواع عفونت ها.

2. سیگار نیاز به شستشوی دندان را بیشتر میکند

سیگار کشیدن به راحتی باعث تغییر رنگ دندانهای شما میشود. فراموش نکنیم که حین درمان ارتودنسی ثابت مسواک زدن و تمیز کردن دندان ها سخت است و اگر سیگار هم بکشید اوضاع بدتر میشود زیرا شما مدام باید نگران بریس ها و دندان های خود باشید.

لکه های رنگی ایجاد شده ناشی از مصرف دخانیات روی مینای دندان شما تأثیر می گذارد تا جایی که لکه ها حتی با مسواک زدن منظم هم به راحتی قابل حذف نیستند. این چه چیزی را به ما میرساند؟ بله این یعنی ما برای تمیز کردن دندان ها باید هزینه بیشتری بپردازیم. یعنی اگر سیگاری باشید علاوه بر هزینه ارتودنسی شما باید هزینه شستشوی منظم و دوره ای دندان ها یا هزینه خرید مسواک و خمیر دندان و … را نیز از جیب بپردازید.

3. بیماری لثه

اگر غذا بخورید و بعد از میل کردن آن، دندان های خود را مسواک نزنید، به مرور زمان با فعالیت مخرب باکتری ها در دهان، بر روی دندان ها پلاک تشکیل میشود. عدم مسواک زدن و سیگار کشیدن به صورت همزمان با هم، باعث میشود که پلاک دندان به شدت سخت شده و تبدیل به تارتار شود. تارتار بسیار سخت است و میتواند باعث عفونت لثه و در نهایت بیماری لثه شود. تاتار تنها توسط دندانپزشک قابل حذف شدن است و با سیگار حتی بدتر هم میشود.

بیشتر بخوانید :


· ارتودنسی کودکان

4. خونریزی از لثه بدترین تاثیر سیگار بر ارتودنسی

کسانی که سیگار میکشند معمولا خونرسانی ضعیفی دارند. از طرفی درمان ارتودنسی نیز میتواند کمی لثه ها را تحت فشار قرار دهد. در این وضعیت اگر سیگار بکشید ممکن است خونرسانی به لثه ها کاهش یافته، لثه ترک بخورد و دچار خونرسانی شود. به طور کلی افراد سیگاری شانس بیشتری برای ابتلا به بیماری لثه، درد شدید و مزمن در دندان ها را دارند که مجموع این ها باعث بد بو شدن دهان شخص میشود.

5. بوی بد دهان

وقتی ذرات و اجزای ریز دود وارد گلو و ریه های سیگاری ها می شود، تا ساعت ها همچنان این بو از بدن خارج نمیشود. بنابراین در طول ارتودنسی احتمال بد بو شدن دهان چند برابر میشود. مخصوصا اگر ارتودنسی ثابت استفاده کنید.

6. سرطان دهان

75٪ افرادی که از سرطان دهان رنج میبرند افراد سیگاری هستند. کسانی که سیگار میکشند و سوء مصرف الکل دارند به طور میانگین 35 درصد بیشتر از افراد عادی در معرض ابتلا به سرطان دهان و مرگ و میر قرار دارند. (احتمالاً سرطان دهان با وارد کردن آسیب به زبان و کف دهان شروع می شود. و با کمک جراحی ، کشیدن دندان و رادیوتراپی قابل درمان است.)

7. حفره دندان محتمل ترین تاثیر سیگار بر ارتودنسی

تنباکو می تواند باعث به وجود آمدن حفره های زیادی در اطراف خط لثه شود. این حفره ها خطر افزایش عفونت را بالا میبرند و میتوانند حتی باعث لق شدن دندان شوند. فرقی نمیکند که شما تحت درمان با ارتودنسی نامرئی و متحرک یا ثابت باشید، در هر صورت کشیدن سیگار و یا قلیان میتواند چنین عارضه هایی را برایتان ایجاد کند. تصور اینکه حین درمان ارتودنسی دندان لق شود بسیار دشوار است زیرا همه چیز بر باد میرود. بنابراین لطفا حین درمان سیگار نکشید.

منبع : مجله ارتودنسی دندان


[ بازدید : 252 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 26 اسفند 1399 ] [ 15:18 ] [ رعنا ]

[ ]

دلایل استفاده از روش های درمانی ارتودنسی


امروزه به دلایل مختلف افراد از روش‌های درمان ارتودنسی استفاده می‌کنند.

یکی از این دلایل مربوط به کاهش تجمع دندان‌ها در دهان می‌باشد.

در حقیقت این شرایط منجر به پیش آمدگی دندان‌ها (دندان خرگوشی) یا از بین رفتن بافت لثه

و استخوان شده و می‌تواند مشکلاتی را در ارتباط با جویدن مناسب غذا برای فرد ایجاد کند.

در صورتی که استخوان فک زیر دندان‌ها به مقدار کافی بزرگ باشد،

متخصص ارتودنسی به ندرت از فشار برای حرکت دادن دندان‌ها به سمت خارج یا داخل استفاده می‌کند.

اما اگر استخوان فک به مقدار کافی برای دندان‌ها بزرگ نباشد، پزشک معالج امکان دارد

از فضا سازها برای رشد آرام استخوان فک و ایجاد فضای لازم برای دندان‌ها استفاده کند.

به هر حال در نظر داشته باشید پس از سن ۱۶ سالگی، به علت توقف فرآیند رشد استخوان، این روش دیگر نتیجه بخش نخواهد بود.

بیشتر بخوانید :


· ارتودنسی نامرئی

یکی از دلایل دیگری که افراد از درمان‌های ارتودنسی استفاده می‌کنند برای تغییر محل و حالت لب است.

در حقیقت ظاهر لب‌های ما تحت تاثیر دندان‌های زیر آنها قرار دارد. به این ترتیب صاف کردن دندان‌ها می‌تواند گاهی اوقات بر بهبود وضعیت ظاهری لب‌ها تاثیر داشته باشد.

علاوه بر این، در صورتی که یک فک بیمار دارای اندازه متفاوت نسبت به فک دیگر باشد، دهان بیمار در موقعیت مناسب قرار نگرفته

و فرآیند جویدن غذا توسط دندان‌ها به نحو درستی انجام نمی‌شود.

در نتیجه دندان‌های غیر متناسب می‌توانند بر ظاهر و طول صورت فرد تاثیر گذاشته و حتی باعث ایجاد وقفه تنفسی در خواب شوند.

به خاطر دلایل مطرح شده فوق، لازم است افراد از درمان‌های ارتودنسی برای رفع مشکلات دهان و دندان خود استفاده کنند

و این روش‌ها گاهی نیازمند کشیدن دندان‌های سالم فرد برای دستیابی به نتایج درمانی مورد نظر می‌باشند.

منبع : مجله ارتودنسی دندان


[ بازدید : 251 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 26 اسفند 1399 ] [ 15:13 ] [ رعنا ]

[ ]

ارتودنسی و تاثیر آن بر چهره


ارتودنسی دندان می‌تواند به طریق مختلفی کمک کند. شما در نهایت می‌توانید احساس خوشایندی در مورد ظاهر و چهره‌تان داشته باشید و بدانید که شما در حال انجام کار مثبتی برای ظاهر خود هستید. اگر کودک داشته باشید، ممکن است به فکر مراجعه به متخصص ارتودنسی به خاطر تمام مزایای استفاده از ارتودنسی باشید. هنگامی که متوجه شدید که براکت ارتودنسی برای شما یا فرزندتان مناسب است، تنها موضوعی که باقی می‌ماند، یافتن یک تیم حرفه‌ای محلی از متخصصان برای انجام این کار است. برای انجام درمان های ارتودنسی، مزایای بسیار زیادی وجود دارد: برای نمونه، شما متوجه خواهید شد که این به شما کمک می‌کند که در مورد صورت و لبخندتان اعتماد به نفس داشته باشید. به همین دلیل ضروری است که به کارشناسان مناسب مراجعه کنید تا کار ارتودنسی را انجام دهید.

براکت ارتودنسی چیست؟

براکت‌ها برای مرتب کردن دندان‌ها ضروری است، که می‌تواند ایده‌آل برای افرادی باشد که لبخند بد شکل و چهره‌های بد فرم دارند. یکی از مسائل اصلی با داشتن دندان‌های کج این است که در واقع می‌تواند چهره شما را به نظر نافرم کند. این مساله به دلیل این است که دندان‌ها در دهان شما بهم فشرده‌اند. این امر می‌تواند به هنگام شکل گیری صورت، مشکلات زیادی ایجاد کند. به همین دلیل ممکن است گزینه خوبی باشد که برای دریافت کمک به یک متخصص مراجعه کنید اگر این چیزی است که شما احساس می‌کنید در هنگام پایان کار برای شما یا فرزندتان سودمند خواهد بود.

بیشتر بخوانید :

· ارتودنسی متحرک


انجام ارتودنسی به شکل گیری صورت کمک می‌کنند؟

شما ممکن است بخواهید بدانید که آیا انجام کار ارتودنسی، به شکل صورت کمک خواهد کرد یا نه. واقعیت حقیقی این است که می‌تواند شگفتی‌هایی برای تغییر چهره ایجاد کند و به شما احساس اعتماد به نفس لازم را در انجام هر کاری را بدهد. این چیزی است که نیاز است شما با متخصص ارتودنسی تان در موردش صحبت کنید. اما کاملا واضح است که می‌تواند به زیبایی بیشتر چهره‌تان کمک کند. دلیل این امر این است که دندان‌ها قبل از انجام کار ارتودنسی، دهان را بهم فشرده کرده بودند.

این مشکل می‌تواند کاری کند که کل چهره بد شکل به نظر برسد. همچنین می‌تواند برای کسانی که فقط می‌خواهند به بهترین شکل ممکن به نظر برسند، دلسرد کننده باشد. اگر این مشکلات را با فرم صورت خود دارید و احساس میکنید دندان‌های شما باعث خجالت‌تان هستند، این کار چیزی است که ممکن است به شما کمک کند.

همراه با انجام این نوع کار، ضروری است که گزینه‌های درمانی طولانی مدت را نیز بررسی کنید. به عبارت دیگر، رفع سریع، به ندرت منجر به یک لبخند می‌شود که بتوانید به مدت طولانی به آن افتخار کنید. این کار برای حفظ نتایج و رسیدن به دندان‌های زیبا و ظاهر بسیار زیبا و خیره کننده مهم است. این چیزی است که شما قطعا باید با تیم ارتودنتیست خود صحبت کنید. سپس شما می‌توانید ببینید چه کارهایی باید در مورد هدفی که در نظر دارید انجام شود و چگونه دندان‌های خود را به شکل مطلوب خود حفظ کنید حتی اگر شما برای مدت زمان زیادی دوره درمان خود را کنار گذاشته‌اید.

منبع : مجله ارتودنسی دندان


[ بازدید : 248 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 26 اسفند 1399 ] [ 15:07 ] [ رعنا ]

[ ]

والدین در درمان ارتودنسی کودک خود چه نقشی دارند؟


استفاده از بریس‌های ارتودنسی برای اکثر کودکان امر خوشایندی نیست. استفاده از بریس‌ها تغییر زیادی در عادت و ظاهر نوجوانان ایجاد می‌کند، بنابراین ممکن است باعث ناراحتی آن‌ها شود. به‌ عنوان پدر و مادر، ممکن است مبارزه کودک شما با این تغییرات، دشوار به نظر برسد.

چگونه والدین می‌توانند کودکان را تشویق به استفاده از بریس‌ کنند؟

ارائه دادن اطلاعات و آگاهی

اگر اطلاعات و آگاهی‌های لازم در مورد مزایای ارتودنسی و کل فرایند درمان، داشته باشید میتوانید دانسته های خوبی به فرزندتان منتقل کنید، همچنین احتمال مقاومت در برابر استفاده از بریس‌ها کاهش خواهد یافت. متخصص ارتودنسی مناسبی را انتخاب کنید که مایل باشد به خوبی با فرزند شما همکاری داشته باشد. پزشک باید کل فرایند درمان را به خوبی برای فرزندتان توضیح دهد و تمام نگرانی‌های او را رفع نماید. کسب اطلاعات لازم می‌تواند اضطراب کودک شما را کاهش دهد.

حس مثبت بودن

به طور طبیعی بسیاری از والدین نسبت به ارتودنسی حس مثبتی دارند، اما مهم است به یاد داشته باشید که نگرش‌های ما مسری هستند. اگر پسر یا دختر شما این حس را دریافت کند که شما از انجام ارتودنسی آن‌ها حس خوبی دارید و خوشحال هستید، آنها نیز نسبت به‌ کل فرایند درمان, حس خوبی خواهند داشت. برای فرزند خود تکرار کنید که نتیجه نهایی درمان بسیار سودمند است و ارزشش را دارد. حتی اگر نتیجه درمان را پیگیری نمی‌کنید، حتماً بر روی صورت خود لبخند داشته باشید. این امر واقعاً تفاوت ایجاد می‌کند، نگرانی و اضطراب کودک شما را کاهش می‌دهد.


به فرزندتان کمک کنید تا با این مسئله کنار بیاید

ممکن است فرزند شما در مواجه با سایر همکلاسی‌ها با مشکل روبه‌رو شود. بهترین توصیه‌ای که می‌توانید برای فرزند خود داشته باشید این است که اعتنایی به حرف دیگر دانش آموزان نداشته باشد و آن‌ها را نادیده بگیرد. برای فرزند خود توضیح بدهید که او اولین فردی نیست که در مدرسه از بریس ارتودنسی استفاده می‌کند و مسلماً آخرین فرد هم نخواهد بود. اگر افراد مزاحم را نادیده بگیرد و به آن‌ها اهمیت ندهد، درنهایت آن‌ها خسته شده و او را ترک خواهند کرد.

رعایت دقیق بهداشت دهان و دندان‌ها

اگرچه معمولاً برای درمان از دو نوع ارتودنسی متحرک و ارتودنسی ثابت استفاده می‌شود، اما معمولاً بریس‌های ثابت نتیجه بهتری دارند، چرا که نیروی آن‌ها برای اصلاح دندان‌ها و فک پیوسته و ثابت است. با این‌ وجود، هنگام استفاده از بریس‌های ثابت، لازم است بهداشت دهان و دندان‌ها به خوبی رعایت شود، زیرا احتمال دارد که پلاک و باقی‌مانده غذاها در بریس‌ها به دام افتاده و باعث ایجاد مشکلات دیگری ازجمله: پوسیدگی و لکه‌دار شدن دندان‌ها شود. اگر مواد غذایی، باکتری‌ها و بافت‌های فلزی بریس با هم واکنش نشان دهند، ممکن است بر روی مینای دندان لکه‌های سفیدی ایجاد کنند که به‌ مرور زمان ممکن است بیشتر شوند. فرزندتان را تشویق کنید که بعد از هر وعده غذایی دندان‌های خود را مسواک بزند. اطمینان حاصل کنید که آن‌ها ابزارهای ضروری مانند فلاس ترندر یا نخ دندان که توسط متخصص توصیه شده است را در دسترس داشته باشند. همچنین می‌توانید آن‌ها را عادت دهید تا وجود ذرات و باقی‌مانده‌های غذایی را در دهان خود بررسی کنند. اگر آن‌ها برای پیکینک یا اردو به خارج از منزل می‌روند، مسواک، خمیردندان و یک بطری آب به آن‌ها بدهید تا بعد از هر وعده غذایی بتوانند دهان و دندان‌های خود را به خوبی تمیز کنند، حتی زمانی که در منزل نیستند.

منبع : مجله ارتودنسی دندان



موضوعات: سلامت دهان و دندان,
[ بازدید : 259 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 26 اسفند 1399 ] [ 15:02 ] [ رعنا ]

[ ]

نحوه سنجش عیار طلا به چه صورت است؟


عیارسنجی طلا به روش‌های مختلف انجام می‌شود که شامل عیارسنجی با سنگ محک، استفاده از دستگاه اسپکتروفتومتر و روش کوپلاسیون است.

۱. عیارسنجی طلا با سنگ محک و تیزآب سلطانی

رایج‌ترین روش سنجش عیار طلا، روش سنتی است. به این صورت که طلا را روی سنگ کوارتز یا سنگ محک می‌کشند. سپس به اندازه یک قطره بسیار کوچک از تیزاب سلطانیِ عیار شده را روی آن می‌ریزند:

اگر فلز واکنش نشان نداد یعنی عیار آن با عیار تیزآب یکی است.

اگر کمرنگ شد، یعنی عیار فلز پایین‌تر از عیار تیزآب است.

اگر خط طلا از روی سنگ محک به طور کلی از بین رفت یعنی آن فلز، طلا نیست یا عیار بسیار پایینی دارد.

احتمالا برایتان سوال پیش آمده که عیار تیزآب سلطانی چیست؟ تیزآب سلطانی همان اسید نیتریک خالص است که با اصطلاح عامیانه‌ی جوهر شوره هم از آن یاد می‌شود. با اضافه یا کم کردن جوهر نمک به آن می‌توان خاصیتش برای سنجش عیار طلا را تغییر داد. مثلا برای سنجش طلای ۱۸ عیار، ۵۰ سی‌سی جوهرنمک و ۳۰ سی‌سی تیزآب سلطانی را با هم ترکیب می‌کنند. به این فرایند اصطلاحا می‌گویند تیزآب عیارشده یا اسید عیارشده

بیشتر بخوانید :

۲. عیارسنجی طلا با کلید شاخص (کلید شاهد)

کلید شاخص یا کلید شاهد، در واقع نمونه‌های از عیارهای مختلف طلا هستند که برای سنجش خلوص مصنوعات طلا مورد استفاده قرار می‌گیرند. این روش به ترتیب زیر انجام می‌شود:

طلا را روی سنگ محک می‌کشند.

کلید شاخص را نیز روی سنگ محک می‌کشند.

خطوط برجا مانده از طلا و کلید شاهد را با هم مقایسه می‌کنند و به این ترتیب عیار طلا مشخص می‌شود.

نحوه سنجش «عیار طلا» با دستگاه اسپکتروفتومتر و کوپلاسیون کمی پیچیده‌تر است و فقط توسط متخصص‌ها انجام می‌شود. مثلا در روش تعیین با دستگاه اسپکتروفتومتر مقدار مشخصی از طلا را در تیزاب سلطانی حل می‌کنند. سپس با مقایسه‌ی استانداردهای مختلف و با کشیدن منحنی، عیار فلز موردنظر را معین می‌کنند.

منبع : طلا فروشی انلاین کیش طلا



موضوعات: زیورآلات ,
[ بازدید : 252 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 26 اسفند 1399 ] [ 13:53 ] [ رعنا ]

[ ]

تاثیر جراحی اسلیو معده بر روی مغز چقدر است؟


اعتیاد به غذا خوردن بعد از جراحی چاقی چگونه برطرف می شود؟

بدن تمام انسان ها هورمون های خاصی ترشح می کند، که می گویند چه زمانی انسان گرسنه شده است. این هورمون ها که گرلین نام دارند، در برخی از بدن ها بیشتر از حد نرمال ترشح می شوند. به همین دلیل این دسته از افراد بیشتر ساعات روز را در حالت گرسنگی به سر می برند.

اگر شخصی اقدام به استفاده از غذاهای ناسالم نماید، سیگنال هایی به هورمون های خاص ارسال می شود و آنها را تحریک می کند. درست مانند زمانی که شخصی اقدام به مصرف مواد مخدر اعتیاد آور می نماید. اعتیاد به خوردن غذا نیز نوعی اعتیاد خطرناک است که می توان بیشتر سیستم بدن را تحت کنترل خود درآورد.

بیمارانی که اقدام به جراحی اسلیو معده می نمایند، ابتدا ممکن است به دلیل ترشح بالای این هورمون در بدن خود دچار مشکلاتی شوند. اما پس از مدتی این مشکل برطرف می شود و بدن آنها حالت نرمال به خود خواهد گرفت. البته بهتر است این مسئله را مد نظر داشته باشید که مراقبت های بعد از جراحی اسلیو، مسئله مهمی است که باید به آن توجه شود. در غیر این صورت نمی توانید شاهد نتیجه مطلوب بعد از اسلیو معده باشید.

آیا میان جراحی اسلیو معده و مغز رابطه ای وجود دارد؟

می دانیم که تمامی بخش های بدن تحت کنترل مغز هستند. پس طبیعی است که احساس گرسنگی نیز توسط مغز به معده دستور داده شود. زمانی که شخصی اقدام به جراحی لاغری می نماید، مغز این اسیب را دریافت نموده و سیگنال های گرسنگی کمتری به معده ارسال می کند.

وقتی معده خالی می شود هورمونی با نام گرلین در بدن ترشح می شود که درون جریان خون وجود دارد. این هورمون منجر می شود تا مغز پالس های گرسنگی ایجاد نموده و اعلام کند که الان وقت خوردن غذا است. اما به محض این که فرد غذا میل می کند، ترشح این هورمون در بدن کاهش می یابد. پس جراحی اسلیو معده می تواند دلیل مناسبی برای کاهش ترشح این هورمون در بدن باشد.

زیرا معده بعد از جراحی اسلیو معده کوچک می شود، و این یعنی هورمون گرلین نیز کمتر در بدن ترشح خواهد شد.

آیا برگشت ناپذیر بودن جراحی اسلیو ویژگی بدی به شمار می رود؟

شاید این مسئله که جراحی اسلیو قابلیت بازگشت ندارد، یک ویژگی خوب به شمار رود. اما نمی توانیم به طور قطع بیان کنیم که تمام بیمارانی که این روش درمانی را انتخاب کرده اند، از جراحی اسلیو معده خود راضی هستند. اما نتیجه ای که با این جراحی به دست می آید، بیمار را برای انجام آن مشتاق می کند.

بیمارانی که جراحی اسلیو انجام می دهند، ممکن است درگیر مشکلاتی همچون حالت تهوع، استفراغ یا اسهال و مشکلات دیگری در کوتاه مدت شوند. حتی از هر 5 بیماری که جراحی انجام می دهد، ممکن است به بیماری ریفلاکس معده دچار شود. که البته این مشکلات به مرور زمان برطرف می شود.

بدن بیماران معمولا تغییرات جراحی اسلیو معده را بهتر از روش های دیگر تحمل می کند. مثلا می توانیم بگوییم که این دسته از افراد کمتر دچار مشکلاتی همچون اتساع مری، اتساع کیسه، مشکلات پورت و موارد دیگر می شوند. زیرا در این روش جراحی هیچ شی خارجی ای در معده جای نمی گیرد، و از این رو بدن با خطر کمتری می تواند این تغییر را بپذیرد.

جراحی اسلیو معده یک روش عالی و مناسب برای رسیدن به تناسب اندام و لاغری به شمار می رود، که نسبت به روش های دیگر مزایای بیشتری نیز دارد.

جهت محاسبه شاخص توده بدنی خو قبل از هر عمل جراحی لاغری به این سایت مراجعه کنید.



موضوعات: جراحی و رژیم لاغری,
[ بازدید : 273 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 26 اسفند 1399 ] [ 12:07 ] [ رعنا ]

[ ]

جراحی لاغری یا ورزش؟ کدامیک برای درمان چاقی بهتر است؟


وقتی صحبت از درمان چاقی مفرط و بیماری های مرتبط با آن ها مثل دیابت به میان میآید، گزینه های زیادی برای در نظر گرفتن پیش روی ما قرار میگیرند. شما می توانید برای کاهش وزن و درمان چاقی رژیم غذایی خود را تغییر دهید، بیشتر ورزش کنید و یا رو به متدهای جدید جراحی لاغری بیاورید. در این مقاله قصد داریم دو روش رایج لاغری یعنی جراحی لاغری و ورزش کردن را با هم مقایسه کنیم. بعد از مقایسه اولیه به شما خواهیم گفت که کدامیک برای لاغری بهتر عمل میکنند و چرا ترکیبی از این دو روش اهمیت بسیار زیادی برای بیماران چاق دارد.

ورزش کردن چه فایده ای دارد و هر شخص بزرگسال چقدر باید ورزش کند؟

ورزش منظم برای داشتن سلامتی کلی و احساس بهزیستی ضروری است. انجام ترکیبی از تمرینات هوازی و تمرینات قدرتی به تهویه مناسب، حفظ توده عضلانی (حتی در دوران پیری)، کاهش فشار خون و افزایش انعطاف پذیری بدن کمک زیادی میکند.

وزارت بهداشت انجام فعالیت های زیر را به بزرگسالان توصیه میکند تا از فواید آن بهره مند شده و زندگی سالم تر داشته باشند:

فعالیت های هوازی: بزرگسالان باید در هر هفته دست کم ۱۵۰ دقیقه فعالیت هوازی ملایم یا ۷۵ دقیقه فعالیت هوازی شدید داشته باشند. هر جلسه فعالیت باید پایدار بوده و پشت سرهم انجام شود و هر جلسه ورزش هوازی باید حداقل ده دقیقه باشد.

حرکات قدرتی: بزرگسالان باید حداقل دو بار در هفته روی تمرینات و ورزش های قدرتی تمرکز کنند.

ورزش های ساده روزانه: بزرگسالان باید حداقل ۳۰ دقیقه در طول روز فعالیت ورزشی هر چند سبک داشته باشند.

جراحی لاغری و ورزش : ورزش چگونه به کاهش وزن و لاغری کمک میکند؟

ورزش کردن با سوزاندن کالری همراه است و از این طریق به کاهش وزن کمک میکند. برای اینکه بدانیم ورزش کردن چگونه باعث کاهش وزن میشود باید به میزان کالری سوزی فعالیت های ورزشی آگاهی داشته باشیم. برای مثال هر کدام از فعالیت های زیر مشروط بر اینکه در مدت ۱ ساعت انجام داده شوند میتوانند مقدار مشخصی کالری دریافتی شما را بسوزانند و به لاغری شما کم کنند:

پیاده روی حدود ۳۱۴ کالری

دوچرخه سواری ۲۹۲ کالری

ایروبیک ۳۶۵ کالری

شنا ۴۲۳ کالری

دویدن ۶۰۶ کالری

جراحی لاغری و ورزش : برای اینکه لاغر شویم باید چه میزان کالری را با ورزش بسوزانیم؟

تخمین زده می شود برای از دست دادن ۱ پوند وزن (حدود نیم کیلوگرم)، باید ۳۵۰۰ کالری بسوزانید. با این تفاسیر اگر می خواهید ۱ تا ۲ پوند (حدود نیم تا۱ کیلوگرم) در هفته از دست بدهید، باید روزانه ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کالری کمتری جذب کرده یا آن را بسوزانید.

البته کاهش وزن با این شرایط همیشه آسان نیست. در واقع زمانی که پای عمل به میان می آید نمیتوان به این راحتی درباره کاهش وزن صحبت کرد. زیرا عوامل مختلفی مثل بیماری ژنتیکی یا متابولیسمی میتواند روی چاقی و تلاش شما برای لاغر شدن تاثیر بگذارد. به همین دلیل میزان کاهش وزن می تواند کند باشد و با توجه به ژنتیک شما، تلاشتان برای کاهش وزن بلاخره در نقطه ای متوقف شود و دیگر نتوانید از یک محدوده وزنی خاص موفق به از دست دادن وزن شوید.

جراحی لاغری و ورزش : در مقایسه با ورزش، عمل لاغری چگونه به درمان چاقی و کاهش وزن کمک میکند؟

جراحی لاغری سیستم گوارش شما را اصلاح می کند تا میزان کالری مصرفی را در طول هر وعده غذایی کاهش داده و حتی به میزان بالقوه کالری های جذب شده در طی فرآیند هضم را نیز محدود کند. این بدان معناست که شما هر روز کالری کمتری دریافت میکنید. کاهش کالری دریافتی نیز یکی از موثرترین راه ها برای کاهش وزن است.



موضوعات: اسپانسر,
[ بازدید : 241 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 26 اسفند 1399 ] [ 12:02 ] [ رعنا ]

[ ]

منظور از عمل بینی طبیعی چیست؟


اگر بینی شما پس از عمل جراحی زیبایی بینی طوری است که در تناسب و هماهنگی کامل با صورت و اجزای آن باشد نتیجه عمل شما طبیعی است و گفته می شود شما عمل بینی طبیعی انجام داده اید.

اما اگر هارمونی صورت شما به واسطه شکل و ظاهر بینی پس از عمل به هم ریخته باشد نتیجه عمل شما طبیعی نیست.

چه چیزی باعث می شود که یک عمل بینی طبیعی داشته باشیم؟

ما بیان کردیم که مفهوم جراحی طبیعی بینی هم به دلیل خواسته های بیمار و هم به دلیل خطوط فیزیکی صورت از بیماری به بیمار دیگر متفاوت است. با وجود این، جراحی بینی طبیعی برای هر شخصی امکان پذیر است.

برای داشتن نتایج طبیعی و زیباتر، ابتدا باید یک جراح بینی خوب انتخاب کنید که بتوانید به او اعتماد کنید زیرا تقریبا همه چیز به جراح بستگی دارد.

پس از انتخاب درست جراح، کارهایی که باید برای رسیدن به نتایج طبیعی انجام شود توسط جراح شما و با توجه به انتظارات شما تعیین می شود. مواردی که جراح زیبایی شما برای جراحی یک جراحی خوب و طبیعی به آن توجه خواهد کرد عبارتند از:

سازگاری کامل بینی با ویژگی های صورت

پهن نبودن یا باریک نبودن جلوی بینی

تناسب پل بینی با نوک بینی

و …

همچنین جراح به فاکتورهای زیر که همگی در داشتن عمل بینی طبیعی تاثیرگذار هستند توجه زیادی خواهد کرد تا در نهایت عمل بینی طبیعی با ظاهری نرمال و هارمونیک باشد.

تقارن

بینی عضوی است که در قسمت میانی صورت قرار دارد. وقتی صورت 3 قسمت مساوی در نظر گرفته شود، بینی که با دو قسمت دیگر حاصل سازگار و متناسب است ، به بینی طبیعی تبدیل می شود.

نسبت طلایی (اندازه مناسب بینی)

در نظر گرفتن نسبت طلایی یا اندازه مناسب بینی نسبت به اجزای صورت در جراحی زیبایی بینی برای داشتن بینی طبیعی بسیار مهم است. در حقیقت ، مجسمه سازان دوره رنسانس هنگام ایجاد مجسمه های خود از فرمول نسبت طلایی استفاده می کردند. در نقطه ای که امروز به آن رسیده ایم ، نسبت طلایی اهمیت زیادی در جراحی زیبایی بینی پیدا کرده است.

هماهنگی

از آنجا که بینی یک ساختار 3 بعدی است ، تمام قسمت ها باید با یکدیگر هماهنگ شوند. علاوه بر این، باید متناسب با ویژگی های منحصر به فرد چهره همه افراد باشد.

نمای جلو

بینی برجسته ترین قسمت صورت است. بنابراین، یکی از شرایطی که برای انجام عمل بینی طبیعی باید رعایت شود، تنظیم صحیح و متناسب ظاهر بینی از نمای جلو است.

عملکرد

بسیار مهم است که بتوانید با بینی خود به خوبی و بدون دردسر نفس بکشید. تنفس مناسب با بینی برای حفظ سلامتی و حیات ما بسیار مهم است زیرا هوا را گرم ، مرطوب و فیلتر می کند. با تنفس از بینی می توان اکسیژن بیشتری نسبت به تنفس دهانی گرفت.

اما اگر بعد از عمل نمی توانید به درستی نفس بکشید و یا مشکلی در نفس کشیدن دارید بینی شما دیگر طبیعی نیست و عمل جراحی آن نیز خوب نبوده است.

بهبودی و دوره نقاهت سریعتر

در عمل بینی طبیعی، وقتی تورم پس از عمل فروکش کرد و فرم بینی فیکس شد، فرد هرگز بینی خود را عجیب نخواهد دید. بهبودی افرادی که دارای بینی با پوست ضخیم هستند (بینی گوشتی دارند) ممکن است کمی بیشتر از بینی هایی با پوست نازک (بینی استخوانی) باشد.

بیشتر بخوانید : هزینه عمل زیبایی بینی



موضوعات: اسپانسر,
[ بازدید : 265 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 26 اسفند 1399 ] [ 11:54 ] [ رعنا ]

[ ]

درباره مزایای ایمپلنت دندان بیشتر بدانید


همانطور که در مطالب قبلی اشاره شد بسیاری از افراد برای حل مشکلات دهان و دندان خود می‌توانند روی ایمپلنت حساب کنند که این به دلیل وجود مزایای بسیار ایمپلنت است که چند مورد از آن به شرح زیر می‌باشد:

ایمپلنت غذا خوردن را ساده‌تر می‌کند

بر خلاف سایر گزینه‌های درمانی دندانپزشکی، ایمپلنت کاری می‌کند که شما بتوانید از تجربه بسیار طبیعی و رضایت‌بخش جویدن لذت ببرید. شما مجبور نیستید در هنگام غذا خوردن مراعات‌های خاصی انجام دهید. در حالی که پروتزها و دندان مصنوعی‌های سنتی اغلب در دهان می‌لغزند و بدین صورت لذت بردن از جویدن را دشوار می‌کنند. اما عملکرد ایمپلنت‌ها مانند دندان‌های طبیعی است و به افراد اجازه می‌دهند تمام غذاهای مورد علاقه خود را بدون هیچ گونه تلاش اضافی یا احساس درد بخورند.در مورد ایمپلنت‌ها حساسیت دندان‌ها، و نیرویی است که می‌توانید در هنگام خوردن و گاز گرفتن وارد کنید تقریبا همانند فردی است که تمامی دندان‌هایش طبیعی است. ایمپلنت قطعا باعث می‌شود که نیروی گاز گرفتن و جویدن غذاها بیشتر از فشاری باشد که فردی با دندان مصنوعی‌های سنتی می‌تواند اعمال کند.

ایمپلنت جایگزینی ریشه‌ دندان‌های از دست رفته می‌شود

هنگامی که یک دندان را از دست بدهید، جایی که ریشه در آن قرار داشت خالی می‌ماند. متأسفانه، اکثر گزینه‌های جایگزین کردن دندان فقط روی جایگزین کردن تاج دندان تمرکز دارد. ایمپلنت دندان قسمت‌هایی از دندان که دیده نمی‌شوند - یعنی ریشه‌ها و یا سطوح زیرین را نیز مورد توجه قرار می‌دهد.ریشه دندان‌ها به فک متصلند، به همین دلیل است که می‌توانند دندان را در جای خود نگه دارند - مثل ریشه‌های یک درخت. ایمپلنت‌ها طوری در دهان قرار داده می‌شوند که به استخوان متصل می‌شوند، طوری که انگار ریشه دندان در فک وجود دارد. این مساله فک را تحریک کرده و باعث می‌شود بافت جدیدی در اطراف ایمپلنت به وجود بیاید و در نتیجه پیوند طبیعی بین استخوان و فلز ایجاد می‌شود. بدون وجود ایمپلنت در موقعیت ریشه دندان، به تدریج استخوان فک حجم و چگالی خود را در طول زمان از دست خواهد داد.

ایمپلنت‌ها می‌توانند به محافظت از دندان‌های سالم کمک کنند

هنگامی که یکی از دندان‌های خود را از دست بدهید، یکی از روش‌های جایگزین کردن آن دندان که بطور گسترده‌ای استفاده می‌شود بریج کردن دندان است. در اغلب موارد در این روش، برای این که تعادل مناسبی بین بریج و دندان‌های دیگر ایجاد شود، بخش‌هایی از دندان‌های مجاور سالم برش و تراش داده می‌شوند. اما امروزه با کمک روش ایمپلنت‌ دندان، می‌‌توانید روی خود ایمپلنت تاج و یا بریج را قرار دهید و نیازی به تراش دادن یا اسیب رساندن به دندان‌های دیگر به خاطر وضعیت و مشکل یک دندان نیست. با ایمپلنت دندان، دندان‌های سالم، از انجا که دستکاری نمی‌شوند، سالم باقی می‌مانند و درعین حال، پایه ای در استخوان فک برای پشتیبانی از هر پروتز دندانی که قرار است آن را به دهان خود اضافه کنید، ایجاد شده و ان را محکم در جای خود نگه می‌دارد.



موضوعات: سلامت دهان و دندان,
[ بازدید : 244 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 26 اسفند 1399 ] [ 10:33 ] [ رعنا ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]