راز و رمز سلامتی

سلامتی

ارتودنسی نامرئی و ارتودنسی سیمی: کدام باعث پوسیدگی دندان می شود؟


کسانی که دندان های شلوغ و روی هم قرار گرفته ای دارند، برای تمیز کردن دندان های خود با مشکل مواجه می شوند. در این افراد، ارتودنسی بهترین روش صاف و مرتب کردن دندان ها و جلوگیری از خرابی آنهاست. ارتودنسی نامرئی و ارتودنسی سیمی معمولی دو مورد از معروف ترین دستگاه های این درمان هستند. اما آیا این روش ها هم منجر به پوسیدگی دندان می شوند؟ کدام یک روش ایمن تری است و آسیب کمتری به دندان ها می زند؟

ارتودنسی نامرئی و پوسیدگی دندان

زمانی که متخصص ارتودنسی تشخیص می دهد شما می توانید از پلاک های شفاف برای صاف کردن دندان های خود استفاده کنید، یکی از نگرانی های فرد پوسیده شدن دندان ها زیر پلاک ارتودنسی است. بر اساس تصور بعضی افراد، الاینرها از چرخش بزاق در میان دندان ها جلوگیری می کنند و همین موضوع باعث بی دفاع شدن دندان ها در برابر باکتری ها می شود. اما حقیقت چیز دیگری است.

اگر شخص در مراقبت از الاینرها و رعایت بهداشت دهان و دندان کوتاهی کند، پوسیدگی دندان را تجربه خواهد کرد. به بیان دیگر، ارتودنسی نامرئی به خودی خود منجر به پوسیدگی و خرابی دندان نمی شود. در واقع، ارتودنسی نامریی در میان همه روش های ارتودنسی کمتر منجر به پوسیدگی دندان می شود. فراموش نکنید که این الاینرها متحرک بوده و در هنگام مسواک زدن و نخ دندان کشیدن می توانید آنها را از روی دندان ها بردارید.

اگر بعد از خوردن غذا، مسواک نزده الاینرها را در جای خود قرار دهید، بزاق نمی تواند کمکی به کنده شدن باقی مانده غذا از بین دندان ها کند. و این تکه ها در همانجا محبوس شده و مواد معدنی دندان ها را از بین می برند.

ارتودنسی سیمی و پوسیدگی دندان

رعایت بهداشت دهان و دندان زمانی که بریس و ارتودنسی فلزی روی دندان ها دارید، اهمیت دو چندان دارد. حذف حتی یک وعده از مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن می تواند شما را در معرض خطر پلاک یا از بین رفتن مواد معدنی دندان قرار دهد. این مسئله باعث ایجاد لکه های سفید بعد از برداشتن ارتودنسی می شود. ساده ترین کاری که می توانید انجام دهید این است که به طور مرتب توسط دندانپزشک و دکتر ارتودنسی ویزیت شوید. معاینات منظم به تشخیص زودهنگام مشکلات کمک می کند.

بیشتر بخوانید : هزینه ارتودنسی



موضوعات: اسپانسر,
[ بازدید : 64 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 17 اسفند 1400 ] [ 12:31 ] [ رعنا ]

[ ]

پر کردن دندان با مواد سفید بهتر است یا سیاه؟


پر کردن دندان روشی برای بازسازی تاج دندانی است که دچار مشکل پوسیدگی دندان شده است . بعد از خالی کردن بخش پوسیده بطور کامل این دندانپزشک است که تصمیم میگیرد که دندان شما را با چه موادی پرکند . این سوال در ذهن بسیاری وجود دارد که پر کردن دندان با مواد سفید بهتر است یا سیاه ؟

منظور از مواد سفید در نود و پنج در صد موارد کامپوزیت دندان است . مواد پرکننده سفید دیگری هم چون گلاس آینومر و کامپوگلاس و … وجود دارند که هریک موارد کاربرد خاص خود را دارند.

نام اصلی مواد پر کننده دندان سیاه آمالگام است . در واقع این مواد چون ملغمه ای از نقره و جیوه است در ابتدا نقره ای رنگ است ولی به مرور زمان در بزاق نقره آن اکسیده و سیاه رنگ میشود .

پر کردن دندان جلو

در پر کردن دندان جلو حتما از ماده سفید باید استفاده شود . غیر ممکن است که با آمدن این مقدار زیاد تنوع و کیفیت خوب کامپوزیت دندان هیچ فردی راضی شود که دندانهای جلویی خود را با آمالگام پر کند .

معمولا در پر کردن دندانهای جلو از کامپوزیت های نانوهیبرید و میکروفیل استفاده میشود . این کامپوزیت ها قابلیت پولیش شدن و زیبایی زیادی دارند . معمولا از همین مواد پر کننده سفید دندان جهت کار زیبایی و سفید کردن دندان با روش کامپوزیت ونیر استفاده می کنند .

در ترمیم دندان شکسته جلو هم بهترین مواد سفید پر کننده دندان کامپوزیت ها هستند . در مورد دندان شکسته باید دقت شود که از کامپوزیت های با در صد فیلر بالا و مقاومت بالا استفاده شود تا دوباره دچار شکستگی دندان نگردید .

در موارد شکستگی های وسیع تاج معمولا بهتر است از روکش سرامیکی دندان و یا روکش زیرکونیا بهره بگیریم .

پرکردن دندان آسیاب

شاید بسیار از شما این جمله را از دندانپزشک خود شنیده باشید که در دندان آسیاب پر کردن با مواد سیاه بهتر از سفید است زیراکه مقاومت بیشتری دارد . این سخن تا ده سال پیش کاملا درست بود اما امروزه با آمدن نسل های جدید مواد پرکننده سفید دندان و کامپوزیت های با مقاومت بالا دیگر پر کردن دندانهای آسیاب با آمالگام لازم نیست . اگر هنوز دندانپزشکی این سخن را بر زبان آورد دو حالت دارد : یا مواد کامپوزیت با کیفیت بالا ندارد و یا اینکه توان و دانش پر کردن دندانهای آسیاب را با کامپوزیت ندارد .

در کلینیک دندانپزشکی مراجعین بسیاری جهت تعویض پرکردگی های سیاه قدیمی با مواد سفید مراجعه می نمایند . این کار چند حسن دارد :

دندانهای فرد زیبا میشوند .

چون آمالگام بر خلاف کامپوزیت با دندان باند شیمیایی نمیشود همیشه از درز بین آمالگام و دندان نشت پوسیدگی وجود دارد .با تعویض آمالگام با کامپوزیت پوسیدگی های زیر آمالگام نیز برطرف میگردند .

تشخیص پوسیدگی جدید در دندانهایی که با مواد سفید پرشده اند بسیار راحتتر است . در نتیجه در همان وهله اول جلوی پیشرفت آن گرفته میشود.



موضوعات: اسپانسر,
[ بازدید : 147 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 18 بهمن 1400 ] [ 18:16 ] [ رعنا ]

[ ]

ارتودنسی یا لمینت؟ کدام بهتر است؟


دندان های کج و نامرتب می تواند اعتماد به نفس شخص را پایین بیاورد. اما خوشبختانه این روزها گزینه های زیادی برای صاف و مرتب کردن دندان ها وجود دارد که ارتودنسی و لمینت دندان دو مورد از محبوب ترین ها هستند. هر دوی اینها برای زیباتر کردن ظاهر دندان ها و لبخندی درخشان به وجود آمده اند اما عملکرد و مخاطب هر یک متفاوت از دیگری است. در اینجا به جزئیات عملکرد و ویژگی های لمینت و ارتودنسی دندان می پردازیم تا ببینیم کدام یک برای چه افرادی کارآمدتر می باشد.

فرق میان ارتودنسی و لمینت دندان

لمینت دندان بیشتر کاربرد زیبایی دارد و در مواردی همچون سفید و یکدست کردن دندان ها به کار می رود. اما ارتودنسی دندان برای اصلاح ساختار فک و دندان به وجود آمده و در برطرف کردن مشکلاتی مثل اوربایت، آندربایت، کراس بایت و غیره از آن استفاده می شود.

تنوع لمینت دندان نسبت به ارتودنسی محدودتر است‌. ارتودنسی انواع گوناگونی مثل ارتودنسی سیمی، لینگوال، سرامیکی و همچنین ارتودنسی نامرئی دارد.

به علاوه پس از انجام لمینت، دیگر به مطب مراجعه نخواهید کرد و مراقبتی جز رعایت بهداشت دهان و دندان نیاز نیست. اما پس از آنکه دستگاه های ارتودنسی را نصب کردید، باید ویزیت های دوره ای (معمولا ماهانه) را انجام دهید تا پزشک از وضعیت جدید دندان ها مطلع شده و در صورت نیاز دستگاه ها را دوباره تنظیم کند.

لمینت دندان توسط دندانپزشک عمومی انجام می شود اما برای انجام ارتودنسی دندان باید به یک متخصص ارتودنسی مراجعه نمایید. متخصص ارتودنسی یک دوره تخصصی را در این زمینه گذرانده و دانش تخصصی آن را دارد.

از کجا بدانم کدام به دردم می خورد؟

اگر:

دندان هایتان زرد شده و با مسواک زدن هم نمی توان این مشکل را برطرف کرد

بین دندان ها کمی فاصله وجود دارد

می خواهید اندازه دندان هایتان را کمی بزرگ تر یا کوچک تر کنید

سطح دندان ها ناصاف است

دندان هایتان لب پر شده اند

می توانید لمینت دندان را به عنوان یک راهکار قطعی برای رفع این مشکلات در نظر بگیرید و روی آن حساب کنید. اما چنانچه:

دندان های شلوغی دارید

دندان ها به شدت کج شده و روی هم قرار گرفته اند

نامرتبی دندان ها به گونه ایست که مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را برایتان دشوار کرده

جویدن و گاز گرفتن لقمه های غذا برایتان مشکل و حتی دردناک است

مشکلاتی مثل اوربایت، کراس بایت، آندربایت دارید و هنگام بستن دهان، دندان ها به درستی روی هم قرار نمی گیرند

فرم دندان ها تقارن صورت را به هم ریخته

وقت آن است که به یک دکتر ارتودنسی باتجربه مراجعه کنید تا با انتخاب مناسب ترین دستگاه ها و ابزار، دندان هایی صاف و یکدست برایتان ایجاد نماید.



موضوعات: اسپانسر,
[ بازدید : 67 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 18 بهمن 1400 ] [ 18:09 ] [ رعنا ]

[ ]

لمینیت دندان چیست ؟


لمینت دندان ورقه نازکی از جنس چینی است که به جلوی دندان ها می چسبد. هدف از روکش لمینتی بهبود ظاهر دندان هاست. لمینت این کار را با تغییر رنگ دندان ها، پوشاندن ترک ها یا صاف کردن سطح دندان انجام می دهد. لمینت دندان همچنین می تواند به بستن شکاف های بین دندانی و تغییر اندازه دندان ها کمک کند. لمینت ها به صورت سفارشی و با توجه به فرم و اندازه دندان شخص ساخته می شود.

مزایای لمینت دندان

تعدادی از مزایای لمینت سرامیکی را در این بخش آورده ایم.

رفع بسیاری از مشکلات دندانی: لمینت دندان مشکلات زیبایی زیادی را برطرف می کند. مثلا برای سفید کردن دندان ها، پوشاندن فاصله بین دندانی، صاف کردن دندانی هایی که کمی کج هستند و همچنین برای کامل کردن دندان های لب پر شده می توان از لمینت دندان استفاده کرد.

طول عمر بالا: عمر لمینت ها ابدی نیست اما با مراقبت صحیح از آنها، مدت زمانی طولانی عمر می کنند. طول عمر متوسط لمینت دندان 15 سال است.

محافظت از مینای دندان: مینای دندان اولین محافظ دندان در برابر مواد غذایی است. اما مینا ممکن است به هر دلیلی فرسوده شده و تحلیل برود. لمینت می تواند از فرسودگی بیشتر مینای دندان جلوگیری کند.

معایب لمینت دندان

لمینت دندان علی رغم مزایای زیاد، معایبی نیز دارد که بهتر است آنها را هم بدانید.

نامناسب برای ناهنجاری های شدید: اگر دندان های شما روی هم قرار گرفته اند یا کجی آنها شدید است، لمینت گزینه مناسبی برای اصلاح آنها نیست. به علاوه، برای اصلاح مشکلات فکی، لمینت نمی تواند کمکی بکند.

امکان ترک خوردن یا شکستن: مواد سازنده لمینت در عین استحکام بسیار ظریف است. اگر عادت هایی مثل جویدن اجسام و غذاهای سفت مثل یخ و یا دندان قروچه دارید، احتمال ترک خوردن یا ورقه شدن سطح لمینت بسیار بالا می رود.

تمام ویژگی های لمینت و ارتودنسی دندان را بازگو کردیم. حال نویت شماست که با در نظر گرفتن شرایط فکی و دندانی و همچنین عادت های شخصی بهترین روش را برای مرتب کردن دندان های خود انتخاب نمایید.



موضوعات: اسپانسر,
[ بازدید : 95 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ يکشنبه 17 بهمن 1400 ] [ 15:14 ] [ رعنا ]

[ ]

آیا عمر مواد پر کردن دندان دائمی است؟


پوسیدگی بزرگترین تهدید برای سلامت دهان و دندان به شمار می رود. اگرچه می توان از بروز پوسیدگی دندان جلوگیری کرد، اما حدود 92 درصد از بزرگسالان حداقل یک دندان دائمی خراب دارند. اگر شما هم جزو کسانی هستید که دندان پوسیده و خراب در دهان دارند، برای درمان باید از راهکار پرکردن دندان کمک بگیرید. پر کردن دندان یک راه حل موثر و طولانی مدت برای حفظ زیبایی لبخند شما است. اگر پوسیدگی دندان به موقع درمان نشود، شدت یافته و به اصطلاح، به ریشه دندان می رسد. در اینصورت، قبل از پر کردن، دندان باید عصب کشی شود. هزینه عصب کشی دندان بیشتر از پرکردن است. پس بهتر است قبل از رسیدن کار به جاهای باریک، اقدام به پر کردن دندان پوسیده کنید. اما آیا مواد پر کردن دندان را باید بعد از مدتی تعویض کرد؟ عمر مفید این مواد چقدر است؟

در این مطلب، پاسخ این سوالات را بررسی می کنیم و می بینیم تا چند سال می توان روی هر مواد پر کننده حساب کرد.

مواد پرکردن دندان چقدر عمر می کنند؟

عمر مفید مواد پرکردن دندان به طور متوسط 10 سال است. علاوه بر مواد مورد استفاده، عوامل دیگری نیز بر طول عمر این مواد اثر می گذارد. این عوامل عبارتند از:

عادت های غذایی

میزان رعایت بهداشت دهان و دندان

ضربه به دندان

وجود پوسیدگی در اطراف دندان پر شده

دندان قروچه هنگام خواب

پیشتر گفتیم که دوام مواد پرکردن دندان به نوع مواد مصرفی بستگی دارد. در جدول زیر عمر متوسط هر یک از مواد نوشته شده است.

نوع مواد مصرفی برای پرکردن دندان

طول عمر متوسط

آمالگام

15 سال

کامپوزیت

7 سال

سرامیک

15 سال

گلاس آینومر

5 سال



موضوعات: اسپانسر,
[ بازدید : 88 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ يکشنبه 17 بهمن 1400 ] [ 15:09 ] [ رعنا ]

[ ]

پاسخ متخصصان به مهترین سوالات لمینت دندان


اگر درباره لمینت های دندانی کنجکاو هستید و قصد دارید طرح لبخند خود را با کمک آن ها اصلاح کنید احتمالاً سوالات زیادی در ذهن خود دارید. در این مقاله به مهمترین پرسش ها پیرامون این ونیرهای دندانی پاسخ داده شده است.

1. آیا لمینت دندان در دوران بارداری قابل انجام است؟

خانم هایی که حامله هستند معمولاً باید به یک کلینیک دندانپزشکی که خدمات دندانپزشکی بارداری ارائه می دهند مراجعه کنند. آن ها در این دوران، تمام مشکلات دهان و دندان را به خوبی و زیر نظر متخصص برطرف می کنند. اما انجام پروسه های زیبایی دندان در این دوران به هیچ عنوان توصیه نمی شود. خانم های باردار بهتر است صبر کنند تا دوران بارداری به اتمام رسیده و پس از زایمان اقدام به نصب لمینت دندان کنند.

2. تفاوت روکش دندان با لمینت دندان چیست؟

روکش و لمینت دندان هر دو نوعی پروتز دندانی هستند که به جهت زیبایی و ترمیم دندان استفاده می شوند. اما این دو با هم متفاوت هستند. لمینت های دندانی لایه های بسیار نازکی هستند که پس از تراشیدن جزئی مینای دندان فقط به سطح جلوی دندان ها متصل می شوند.

اما روکش های دندانی پس از اینکه دور تا دور تاج دندان تراشیده شد همچون کلاهی روی دندان را می پوشانند. آن ها معمولا پس از عصب کشی دندان برای حفاظت از دندان عصب کشی شده استفاده می شوند.

3. لمینت دندان چه تفاوتی با ونیر کامپوزیت دندان دارد؟

لمینت و ونیر کامپوزیت هر دو نوعی ونیر دندانی هستند. آن ها لایه های نازکی هستند که به جهت زیبایی دندان استفاده می شوند. این دو در جنس، استحکام، نحوه آماده سازی و اتصال با هم بسیار متفاوت هستند.

لمینت های دندانی در لابراتوار و به صورت غیر مستقیم ساخته می شوند و طی یک جلسه مجزا توسط دندانپزشک به سطح دندان متصل می شوند. اما ونیرهای کامپوزیتی از ابتدا تا انتها در مطب دندانپزشک و به صورت مستقیم به دندان متصل می شوند.

4. چه زمانی به لمینت دندان نیاز هست؟

لمینت ها راه‌حلی عالی برای افرادی هستند که دندان‌هایشان دچار تغییر رنگ، سایش، شکستگی، نامرتبی، ناهمواری یا نامنظمی است. از این ونیرها همچنین برای بستن فواصل دندانی استفاده می شود و در کل تمام کاربردهای آن ها جهت زیباسازی طرح لبخند است

5. هزینه لمینت دندان چقدر است؟

بسته به اینکه چه تعداد از دندان هایتان نیاز به لمینت دارند و اینکه در کدام شهر یا کلینیک دندانپزشکی قصد انجام این کار را دارید هزینه این ونیرها به ازای هر واحد بیششتر از 3 میلیون تومان است.

6. آیا دندان لمینت شده همچنان دچار پوسیدگی می شوذ؟

اگر از لمینت ها به خوبی مراقبت شود طول عمر زیادی خواهند داشت و با مشکلاتی از قبیل پوسیدگی دندان مواجه نخواهید شد. اما اگر بهداشت دهان و دندان رعایت نشود حتی با وجود لمینت شدن دندان، باز هم احتمال پوسیدگی وجود خواهد داشت.

7. آیا این پروسه قابل برگشت است؟

از آنجایی که یک لایه بسیار نازک از مینای دندان باید قبل از نصب لمینت های سرامیکی تراشیده شود، این پروسه برگشت ناپذیر است. زیرا مینا دیگر نمی تواند خودش را ترمیم کند. بنابراین حتی اگر لمینت خراب شود باید دوباره آن را به لمینت دندان یا ونیر کامپوزیت پوشش داد.

8. ماندگاری و طول عمر لمینت دندان چقدر است؟

ونیرهای دندانی ساخته شده از سرامیک طوری طراحی شده اند که بین 10 تا 15 سال دوام داشته باشند. با این حال در صورت مراقبت مناسب و اصولی از آن ها می توان انتظار داشت که بیشتر از 20 سال نیز دوام داشته باشند.



موضوعات: اسپانسر,
[ بازدید : 76 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 9 بهمن 1400 ] [ 16:46 ] [ رعنا ]

[ ]

آیا لمینت می تواند دندان های کج را صاف کند؟


لمینت سرامیکی دندان یکی از بهترین روش ها برای اصلاح طرح لبخند است و هر ساله شمار زیادی از افراد با کمک این روش به لبخندی بهتر و زیباتر دست پیدا می کنند. لمینت ها در اصل نوعی ونیر دندانی هستند به این معنی که لایه ها یا پوسته های نازکی بوده که به سطح جلوی دندان متصل می شوند. آن ها کاربردهای بسیار زیادی دارند و گفته می شود می توان با کمک لمینت ها حتی دندان های کج را نیز صاف کرد. در این مقاله به صورت مختصر درباره لمینت ها و توانایی آن ها در منظم کردن دندان ها اطلاعاتی ارائه شده است.

آیا لمینت واقعا می تواند دندان های کج را صاف کند؟

پاسخ سوال مطرح شده به این بستگی دارد که دندان‌های شما چقدر و تا چه اندازه کج هستند. چنانچه شما مشکل ناهنجاری فکی نداشته باشید و تنها یک یا تعداد کمی از دندان های شما در طرح لبخند به صورت محدود و خفیف کج باشند لمینت دندان بهترین گزینه ممکن برای صاف کردن آن ها است. از این رو به لمینت ها ارتودنسی فوری هم گفته می شود زیرا در یک جلسه دندان های کج را مرتب می کنند.

اما اگر مشکل ناهنجاری و ناترازی فکی وجود داشته باشد و به دنبال آن بیشتر دندان ها کج شده باشند لمینت دندان به هیچ عنوان قادر به مرتب کردن این دندان ها نیست. روش های دیگری برای منظم و صاف کردن دندان های بسیار کج وجود دارد که با کمک آن ها دندان ها اصولی و از ریشه منظم می شوند.

چه افراد دیگری کاندید مناسبی برای لمینت دندان هستند؟

تنها کاربرد لمینت دندان صاف و منظم کردن دندان های نسبتا کج نیست، اگر شما هر یک از مشکلات زیر را در طرح لبخند خود دارید می توانید کاندید خوبی برای انجام لمینت دندان باشید:

تغییر رنگ دائمی دندانی به طوری که با هیچ روشی برنمی گردد

ایجاد لک بر روی دندان

ترک خوردگی، لب پر شدگی و شکستگی دندان

فاصله بین دندان ها (مخصوصا فاصله بین دو دندان جلو در هر فک)

کوتاه بودن یک یا چند دندان

مزایای منظم کردن دندان ها با لمینت چقدر است؟

اصلاح طرح لبخند و یا مرتب کردن دندان هایی که به صورت خفیف کج و نامرتب هستند با لمینت های دندانی می تواند مزایای زیادی به همراه داشته باشد. کوچکترین مزیت لمینت ها سفید و درخشان کردن طرح لبخند است به طوری که زیبایی لبخند اعتماد به نفس فرد را چند برابر بیشتر می کند. سایر مزایای لمینت دندان عبارتند از:

کمک به محافظت از دندان

افزایش طول عمر دندان

جلوگیری از پوسیدگی دندان ها

جلوگیری از تغییر رنگ و لک شدن دندان ها

و ...

هزینه لمینت دندان برای دندان های کج چقدر است؟

بسته به نوع و تعداد لمینت ها و دندانپزشکی که درمان را برای شما انجام می دهد، هزینه لمینت دندان می تواند از 3 میلیون تومان به ازای هر واحد شروع شود. البته در مراکز جهاد دانشگاهی یا کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی دولتی و کلا از این دست مراکز هزینه ها ممکن است کمتر باشد.


[ بازدید : 88 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 6 بهمن 1400 ] [ 15:08 ] [ رعنا ]

[ ]

5 نکته جهت انتخاب یک متخصص ارتودنسی خوب برای کودکان


1. از دندانپزشک کودکان کمک بگیرید

اگر به هیچ عنوان هیچ ایده ای جهت یافتن یک متخصص ارتودنسی خوب ندارید می توانید از متخصص دندانپزشکی کودکان کمک بگیرید. کافیست سری به دندانپزشک فرزند خود بزنید و بعد از انجام یک معاینه ساده اولیه، از او درخواست کنید شما را به یک متخصص ارتودنسی خوب در تهران یا هر شهر دیگری که در آن زندگی می کنید ارجاع دهد.

دندانپزشک کودکان حتما در میان دوستان خود و یا ارتودنتیست های شناخته شده یک نفر را به شما معرفی می کند. شما می توانید با این ارجاع درمان ارتودنسی دندان کودک خود را در اولین فرصت آغاز کنید.

2. به دنبال ارتودنتیستی باشید که بیشتر با درمان کودکان سر و کار دارد

بسیار مهم است که درمان ارتودنسی دلبند خود را نزد متخصصی انجام دهید که با کودکان سروکار دارد. در واقع به ارتودنتیستی بیشتر اعتماد کنید که در طول سالیات خدمت خود، برای کودکان بسیاری درمان ارتودنسی انجام داده زیرا تفاوت زیادی بین یک ارتودنتیست که فقط درمان ارتودنسی بزرگسالان را انجام داده با متخصصی که بیشتر با درمان بچه ها سرو کار داشته وجود دارد.

3. تجربه، دانش و مهارت متخصص را دست کم نگیرید

در خصوص ارتودنسی بزرگسالان عنوان می شود که تفاوتی ندارد برای درمان پیش چه دندانپزشکی می روید، تنها کافیست آن دندانپزشک دارای تخصصص ارتودنسی و ناهنجاری های فکی باشد. اما در خصوص ارتودنسی کودکان قضیه تفاوت دارد. بیشتر دندانپزشکان بر این باورند که برای درمان ارتودنسی کودکان تنها باید نزد بهترین متخصص ارتودنسی که در نزدیکی محل زندگی شما است صورت بگیرد.

این متخصص نه تنها باید دارای تخصص ارتودنسی باشد بلکه دست کم 5 سال سابقه، دانش و مهارت درمان انواع ارتودنسی نامرئی، مرئی، ثابت و متحرک را داشته باشد. تجربه همیشه یکی از مهمترین ملاک های انتخاب متخصصان خوب است.

4. به فکر نزدیکی مطب متخصص به محل زندگی خود باشید

کودک شما قرار است برای یک مدت نسبتاً طولانی (میانگین 1.5 سال) تحت درمان ارتودنسی باشد. در طول درمان نیز باید به صورت ماهانه (معمولا هر 3 تا 6 هفته) او را به مطب متخصصش ببرید. این یعنی قرار است شما در طی درمان بارها فرزند خود را از خانه به مطب متخصص ببرید.

فکرش را بکنید که محل مطب ارتودنتیست دور از خانه شما باشد. مثلاً فرض کنید شما کرج هستید و متخصص فرزندتان در تهران. شما هر ماه و برای مدت چند سال باید سر وقت برای جلسات دوره ای فرزندتان را بردارید و به تهران بروید. این شاید برای شما خسته کننده نباشد اما برای فرزندتان واقعا می تواند دلهره آور باشد. بهتر است نزدیک ترین مطب ارتودنسی به خانه خودتان را جهت شروع درمان دلبندتان انتخاب کنید.

این باعث می شود که هزینه هایتان تا حد زیادی کاهش یابد زیرا هزینه ارتودنسی دندان به خودی خود می تواند بالا باشد و با انتخاب یک مطب دورتر هزینه های خود را بیشتر خواهید کرد.

5. محیط مطب شاید مهمترین معیار انتخاب متخصص نباشد، اما کم اهمیت نیست

طی هر جلسه ویزیت دوره ای، شما و کودک دلبندتان تنها با شخص ارتودنتیست ملاقات ندارید بلکه با مجموعه ای از پرسنل در یک مطب در ارتباط خواهید بود.

بنابراین بسیار مهم است که محیط مطب و خلق و خوی پرسنل مطب کاملا مناسب با شرایط کودک شما و سن و سال او باشد. از آنجا که بخشی از کار ارتودنسی توسط متخصص به دستیاران او محول می شود بنابراین انتخاب کلینیک یا مطبی که دستیاران و پرسنل خوبی دارد می تواند روند درمان ارتودنسی کودک شما را خاطره انگیز تر کند.


همچنین محیط مطب باید حتماً متناسب با سن و سال کودکان باشد. تمام دیزاین و المان های هر مطب ارتودنسی کودکان باید با روحیات کودکانه همخوانی داشته باشد. سعی کنید برای احترام به فرزند خود حتما متخصصی انتخاب کنید که خودش عالی باشد، مطب و پرسنلش هم در حد عالی باشند.

بیشتر بخوانید: ونیر کامپوزیت



موضوعات: اسپانسر,
[ بازدید : 92 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 29 دی 1400 ] [ 15:06 ] [ رعنا ]

[ ]

5 نکته جهت انتخاب یک متخصص ارتودنسی خوب برای کودکان


1. از دندانپزشک کودکان کمک بگیرید

اگر به هیچ عنوان هیچ ایده ای جهت یافتن یک متخصص ارتودنسی خوب ندارید می توانید از متخصص دندانپزشکی کودکان کمک بگیرید. کافیست سری به دندانپزشک فرزند خود بزنید و بعد از انجام یک معاینه ساده اولیه، از او درخواست کنید شما را به یک متخصص ارتودنسی خوب در تهران یا هر شهر دیگری که در آن زندگی می کنید ارجاع دهد.

دندانپزشک کودکان حتما در میان دوستان خود و یا ارتودنتیست های شناخته شده یک نفر را به شما معرفی می کند. شما می توانید با این ارجاع درمان ارتودنسی دندان کودک خود را در اولین فرصت آغاز کنید.

2. به دنبال ارتودنتیستی باشید که بیشتر با درمان کودکان سر و کار دارد

بسیار مهم است که درمان ارتودنسی دلبند خود را نزد متخصصی انجام دهید که با کودکان سروکار دارد. در واقع به ارتودنتیستی بیشتر اعتماد کنید که در طول سالیات خدمت خود، برای کودکان بسیاری درمان ارتودنسی انجام داده زیرا تفاوت زیادی بین یک ارتودنتیست که فقط درمان ارتودنسی بزرگسالان را انجام داده با متخصصی که بیشتر با درمان بچه ها سرو کار داشته وجود دارد.

3. تجربه، دانش و مهارت متخصص را دست کم نگیرید

در خصوص ارتودنسی بزرگسالان عنوان می شود که تفاوتی ندارد برای درمان پیش چه دندانپزشکی می روید، تنها کافیست آن دندانپزشک دارای تخصصص ارتودنسی و ناهنجاری های فکی باشد. اما در خصوص ارتودنسی کودکان قضیه تفاوت دارد. بیشتر دندانپزشکان بر این باورند که برای درمان ارتودنسی کودکان تنها باید نزد بهترین متخصص ارتودنسی که در نزدیکی محل زندگی شما است صورت بگیرد.

این متخصص نه تنها باید دارای تخصص ارتودنسی باشد بلکه دست کم 5 سال سابقه، دانش و مهارت درمان انواع ارتودنسی نامرئی، مرئی، ثابت و متحرک را داشته باشد. تجربه همیشه یکی از مهمترین ملاک های انتخاب متخصصان خوب است.

4. به فکر نزدیکی مطب متخصص به محل زندگی خود باشید

کودک شما قرار است برای یک مدت نسبتاً طولانی (میانگین 1.5 سال) تحت درمان ارتودنسی باشد. در طول درمان نیز باید به صورت ماهانه (معمولا هر 3 تا 6 هفته) او را به مطب متخصصش ببرید. این یعنی قرار است شما در طی درمان بارها فرزند خود را از خانه به مطب متخصص ببرید.

فکرش را بکنید که محل مطب ارتودنتیست دور از خانه شما باشد. مثلاً فرض کنید شما کرج هستید و متخصص فرزندتان در تهران. شما هر ماه و برای مدت چند سال باید سر وقت برای جلسات دوره ای فرزندتان را بردارید و به تهران بروید. این شاید برای شما خسته کننده نباشد اما برای فرزندتان واقعا می تواند دلهره آور باشد. بهتر است نزدیک ترین مطب ارتودنسی به خانه خودتان را جهت شروع درمان دلبندتان انتخاب کنید.

این باعث می شود که هزینه هایتان تا حد زیادی کاهش یابد زیرا هزینه ارتودنسی دندان به خودی خود می تواند بالا باشد و با انتخاب یک مطب دورتر هزینه های خود را بیشتر خواهید کرد.

5. محیط مطب شاید مهمترین معیار انتخاب متخصص نباشد، اما کم اهمیت نیست

طی هر جلسه ویزیت دوره ای، شما و کودک دلبندتان تنها با شخص ارتودنتیست ملاقات ندارید بلکه با مجموعه ای از پرسنل در یک مطب در ارتباط خواهید بود.

بنابراین بسیار مهم است که محیط مطب و خلق و خوی پرسنل مطب کاملا مناسب با شرایط کودک شما و سن و سال او باشد. از آنجا که بخشی از کار ارتودنسی توسط متخصص به دستیاران او محول می شود بنابراین انتخاب کلینیک یا مطبی که دستیاران و پرسنل خوبی دارد می تواند روند درمان ارتودنسی کودک شما را خاطره انگیز تر کند.


همچنین محیط مطب باید حتماً متناسب با سن و سال کودکان باشد. تمام دیزاین و المان های هر مطب ارتودنسی کودکان باید با روحیات کودکانه همخوانی داشته باشد. سعی کنید برای احترام به فرزند خود حتما متخصصی انتخاب کنید که خودش عالی باشد، مطب و پرسنلش هم در حد عالی باشند.

بیشتر بخوانید: ونیر کامپوزیت



موضوعات: اسپانسر,
[ بازدید : 94 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 29 دی 1400 ] [ 15:06 ] [ رعنا ]

[ ]

زاو درد و جراحی لاغری


مفاصل ما وزن بدن را تحمل می کنند. هر چه وزن بدن بیشتر باشد، عملکرد صحیح مفاصل دشوار تر می شود. تغییرات جزئی در وزن بدن می تواند تاثیر فراوانی بر درد های مفصلی از جمله زانو درد داشته باشد.

محققان در مطالعه ای درباره ی ارتباط تغییرات شاخص توده بدن ) محاسبه bmi ) زانو درد که به روی ۵۹۴ خانم طی ۱۴ سال انجام شد، دریافتند که افرادی که BMI بالاتری دارند، بیشتر مستعد زانو درد هستند. طبق تحقیق دیگری افرادی که BMI آنها بالاتر از ۲۷ باشد سه برابر افراد دیگر مستعد آرتروز زانو هستند.

همچنین چربی اضافه وزن می تواند موجب ترشح هورمونی به نام لپتین شود که برخی دانشمندان معتقدند این هورمون نقش مهمی در بروز آرتروز دارد. علاوه بر این چربی بدن می تواند ماده ای آزاد کند که موجب التهاب بدن شود. هر دوی این عوامل که با نام فاکتور نکروز دهنده ی تومور آلفا و اینترلوکین ۱ شناخته می شوند، نقش مهمی در آسیب غضروفی شایع در آرتروز دارند.

کاهش وزن برای کمک به زانو درد

خبر خوب این است که مطالعات نشان می دهند که افراد چاق مبتلا به آرتروز می توانند با کاهش وزن از طریق تغییر رژیم غذایی و ورزش زانو درد خود را به نصف کاهش دهند. کاهش وزن یکی از مهمترین فاکتورها در حفظ سلامت زانو و درمان آرتروز زانو می باشد.

چرا باید به آرامی وزن کم کنیم؟

مطالعه ای طی ۱۸ ماه روی افراد چاق انجام شد و در این آزمایش سه گروه به روش های متفاوتی وزن کم کردند. گروه اول با رژیم، گروه دوم با ورزش و رژیم و گروه سوم با ورزش این کار را انجام دادند. (اگر چه گروه اول و دوم بهتر از گروه سوم وزن کم کردند) اما تحقیقات نشان داد بدن هر شخصی به روشی خاصی وزن کم می کند.

با این حال، ترکیب رژیم غذایی صحیح و ورزش مناسب در کنار یادگیری برای تغییر عادات غلط بهترین راه برای کاهش وزن موثر می باشد. قرص های لاغری و جراحی لاغری نیز می تواند برای درمان چاقی مفرط مفید واقع شود.

کاهش وزن آرام در سلامت بدن بسیار اهمیت دارد از این رو رژیم های لاغری سریع تاثیر منفی بر سلامتی فرد دارند. پزشکان معتقدند که کاهش ۱۰ درصد از وزن بدن باید طی برهه زمانی ۶ ماهه انجام گیرد. کاهش کالری های دریافتی روزانه به ۳۰۰ تا ۵۰۰ کالری (اگر از چاقی مفرط رنج می برید این عدد می تواند ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کالری باشد) منجر به کاهش وزن سالم نیم تا یک کیلو در هر هفته خواهد شد.



موضوعات: اسپانسر,
[ بازدید : 119 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 27 دی 1400 ] [ 17:36 ] [ رعنا ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]