راز و رمز سلامتی

سلامتی

ورزش های قدرتی و چربی سوز را بیش تر بشناسید.


در زمینه لاغری با ورزش می توانید انواع مختلف ورزش ها را انتخاب کنید اما لازم است بگوییم که باید بر اساس توانایی های خود یکی از انواع ورزش های قدرتی و یا ورزش های چربی سوزی را انتخاب کنید. در این مطلب می توانید با انواع این ورزش های لاغری آشنا شوید و بدانید که با کدام یک می توانید به وزن هدف خود برسید.

ورزش چربی سوزی

در اکثر موارد افرادی هستن که به دنبال ورزش های چربی سوزی می گردند. اگر شما نیز قصد کاهش وزن دارید و تصور می کنید که با استفاده و به کارگیری ورزش های چربی سوزی می توانید لاغر شوید، باید یکی از انواع ورزش های چربی سوز را در برنامه ورزشی خود قرار دهید. همچنین باید بگوییم که چربی سوزی تنها با استفاده از رژیم های لاغری امکان پذیر نیست و شما باید از یک برنامه ورزشی کامل نیز استفاده کنید.

انواع ورزش های چربی سوزی

قایق رانی: 600 الی 650 کالری در هر ساعت

اسکی واره: 650 الی 700 کالری در هر ساعت

دستگاه اسکی: 700 الی 750 کالری در هر ساعت

ایروبیک استپ: 750 الی 800 کالری در هر ساعت

دوچرخه ثابت: 750 الی 800 کالری در ساعت

چگونه چربی سوزی بیش تر می شود؟

اگر شما به طور مرتب از یک برنامه ورزشی استفاده کنید، بدن شما به آن ورزش عادت کرده و شما دچار استپ وزنی می شوید. با در این مرحله شما باید برنامه ورزشی خود را تغییر دهید. با تغییر برنامه ورزشی به سادگی بدن را مجبور می کنید تا به کالری سوزی ادامه دهد.

مواد غذایی چربی سوز

· حبوبات

· پودر وی

· جو دوسر

· انواع توت

· غلات کامل

· روغن زیتون

· کره بادام‌زمینی

· بادام و سایر دانه‌های روغنی

· بوقلمون و گوشت‌های کم‌چرب

· محصولات لبنی کم‌‌چرب یا بدونِ چربی

· اسفناج و سایر سبزی‌جات دارای برگ تیره

ورزش های قدرتی

ورزش های قدرتی در سلامتی افراد و تناسب اندام آن ها می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. همچنین گفته می شود که تمرینات قدرتی باعث بالا رفتن استقامت بدنی شما می شود و شما را قوی می کند. این تمرینات به طور کلی با هدف بهبود میزان استقامت و سلامت بدن طراحی شده است که اغلب با وزنه سر و کار دارید. گاهی به اشتباه بعضی فکر می‌کنند تمرین قدرتی فقط برای «حجم عضلانی گرفتن» مفید است یا فقط برای «مردان» لازم است؛ اما تمرینات قدرتی، برای همه بسیار مهم و ضروری است، حتی کسانی که تمایل ندارند تغییری در ظاهر اندام خود ایجاد کنند.

کاهش وزن با ورزش های قدرتی

برخی از افراد برای رسیدن به نتیجه عجله دارند. واقعیت این است که مدیریت وزن زمان‌بر است. انجام بیرویه ورزش هوازی و داشتن رژیم‌های بیش از حد سختگیرانه ممکن است باعث کاهش وزن لحظه‌ای شود، اما پایدار نخواهد بود و به بدن شما آسیب زیادی می‌زند.

برای لاغر شدن و کاهی وزن، راه‌های مختلفی است. از بین تمام راه حل‌هایی که برای تناسب اندام و لاغری وجود دارد، کاهش وزن با ورزش و تمرین‌های ورزشی جزو بهترین راه‌حل‌هاست. البته به این نکته توجه داشته باشید که در بین ورزش‌های مختلف، برخی از ورزش‌های می‌توانید بیشترین کارایی جهت چربی سوزی و تناسب اندام را داشته باشد.

منبع: https://www.sira.fit/



موضوعات: جراحی و رژیم لاغری,
[ بازدید : 46 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ يکشنبه 23 مهر 1402 ] [ 12:40 ] [ رعنا ]

[ ]

۵ عامل لاغری که ممکن است میگرن را تشدید کنند


عوامل داخلی و خارجی بسیاری هستند که می توانند موجب شروع یا تشدید حمله انواع میگرن شوند. این عوامل شامل برخی غذاها، ورزش های شدید، هورمون ها، استرس و آب و هوا می باشد. از آنجایی که افراد میگرن را اشکال متفاوتی تجربه می کند، هر فرد ممکن است به یک یا چند عامل به خصوص واکنش نشان دهد.

در ادامه به برخی از این عوامل تشدید کننده می پردازیم که می توانند برنامه های کاهش وزنی فرد را نیز بر هم بزنند. یادگیری و شناختن این عوامل جزء درمان خانگی میگرن محسوب شده و اولین قدم برای جلوگیری از سردرد های میگرنی و حفظ سلامت بدن در هنگام کاهش وزن است.

۱. نوشابه های رژیمی و شیرین کننده های مصنوعی

اگر تجربه ی درد های میگرنی را زیاد دارید، پس حتما میدانید که این درد ها پس از مصرف برخی غذاها و نوشیدنی ها که با ماده مصنوعی آسپارتام شیرین شده اند، تشدید می شوند. با این حال ممکن است جایگزین کردن این مواد با شکر طبیعی فکر خوبی به نظر برسد، در حالی که آنها نیز به طور بالقوه موجب تحریک سردرد میگرنی می شوند.

امروزه مواد غذایی بسیاری دارای این شیرین کننده ها هستند، مانند نوشابه، آدامس، شیرینی های بدون قند و چای سرد یا آیس تی. خواندن برچسب های روی غذاها و مواد خوراکی و پرهیز از محرک های میگرن می تواند به شما در درک و کنترل میگرن کمک کند.

به جای شیرین کننده های مصنوعی می توان از استویا (شیرین برگ) برای داشتن بدنی سالم و میگرن کمتر استفاده کرد. شکر های طبیعی مانند عسل یا شربت افرا نیز می توانند گزینه های خوبی باشند، به شرطی که به مقدار بسیار کم استفاده شوند.

۲. وعده های غذایی نامنظم

پایین بودن قند خون یا هیپوگلیسمی یکی از شایع ترین محرک های میگرن است. حذف وعده های غذایی به منظور کاهش وزن، هرگز روشی سالم و دوستدار سردرد شما نخواهد بود. مغز انسان به تغییرات سریع قند خون یا پایین بودن بیش از حد قند خون با سردرد پاسخ می دهد.

از محدود کردن سریع و زیاد کالری های دریافتی بپرهیزید. اگر در رژیم لاغری خود مجبور به محدود کردن کربوهیدرات هستید، این کار را به آرامی انجام دهید و یا ابتدا آن را با کربوهیدرات های ساده و غلات کامل جایگزین کنید.

۳. کافئین

گاهی اوقات مصرف کافئین می تواند به بهبود سردرد میگرنی کمک کند، زیرا مانند مسکن عمل کرده و موجب جذب بهتر دیگر مسکن ها نیز می شود. با این وجود افراد مختلف به طریق متفاوتی به کافئین واکنش نشان می دهند.

از این رو هنگام مصرف کافئین دقت کنید که بدنتان چه پاسخی به آن می دهد. اگر موجب عود کردن میگرنتان می شود، از مصرف آن بپرهیزید. در صورتی که هر روز کافئین مصرف می کنید، سعی کنید این مقدار را ثابت نگه داشته و هر روز همان مقدار را مصرف کنید تا از برگشت سردردتان جلوگیری شود.

چای های گیاهی، نوشابه های خانگی، آب های مزه دار شده بهترین گزینه های مصرفی هستند. علاوه بر این نوشیدنی های بدون کافئین و مخصوص کاهش وزن می توانند محرک میگرن باشند.

۴. رژیم های سریع و مکمل های لاغری

در برنامه ی بیشتر رژیم های لاغری سریع، کالری دریافتی فرد به طور چشمگیری کاهش می یابد. این کاهش چشمگیر معمولا موجب تحریک سردرد میگرنی می شود. در رژیم های لاغری غیر استاندارد فرد مجبور است بسیاری از گروه های غذایی را که برای بدن واجب و ضروری هستند را از برنامه خود حذف کند.

رژیم هایی که دارای مقادیر پایینی کربوهیدرات هستند می توانند موجب سردرد یا یبوست شوند. برخی مکمل های لاغری مانند فورسکولین و لینولئیک اسید نیز به عنوان محرک های میگرن شناخته شده اند.


به جای این مکمل های لاغری و رژیم لاغری سریع، ورزش و فعالیت فیزیکی خود را افزایش دهید. برای کاهش وزن تنها کافیست کالری دریافتی تان، کمتر از میزانی کالری باشد که بدن آن را می سوزاند.

۵. ورزش های قدرتی بسیار شدید

اگر پس از شروع یک برنامه ورزشی متوجه افزایش میگرن هایتان شده اید، احتمالا ناشی از افزایش فعالیت هایتان است. طبق تحقیقی که در ژورنال سردرد و درد چاپ شده است، میگرن حدود ۳۸ درصد از شرکت کنندگان پس از ورزش تشدید شد.

با اینکه نمی توان گفت که تنها یک عامل، علت این درد ها بوده است، اما محققان فکر می کنند که تغییرات فشار خون در طول ورزش منجر به درد های میگرنی می شود. برخی ورزش های قدرتی شدید مانند وزنه برداری، قایقرانی، دو و فوتبال محرک های شایع میگرن هستند.



موضوعات: جراحی و رژیم لاغری,
[ بازدید : 137 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 3 شهريور 1400 ] [ 18:17 ] [ رعنا ]

[ ]

پاسخ به سوالات رایج درباره دستگاه لاغری


آیا دستگاه ایمن و تایید شده است؟

بله دستگاه نامبرده کاملا ایمن و مورد تایید وزارت بهداشت است. برای اطمینان از مورد تایید بودن دستگاه به این لینک مراجعه کنید

آیا این دستگاه چربی غبغب را کاهش می دهد؟

این دستگاه می تواند انرژی را در نواحی خاصی مانند گلو و غبغب بدون آسیب به ساختارهای مجاور متمرکز کند. بنابراین کاهش و از بین بردن غبغب یکی از کاربردهای دستگاه لاغری و پیکرتراشی نامبرده است به گونه ای که نتایج پس از اتمام پروسه به خوبی قابل مشاهده است.

لاغری موضعی با این روش نیاز به چند جلسه دارد؟

به طور معمول برای حصول نتایج نیاز به حداقل ۳ جلسه است. فاصله جلسات هر ۳ هفه یکبار است.

این روش فقط برای افراد چاق است یا تنها برای افرادی که عمل لاغری انجام داده اند؟

به دلیل اینکه پس از عمل لاغری ممکن است با مشکل افتادگی پوست روبرو شوید این روش برای افرادی که عمل لاغری انجام داده اند مفید است. اما افرادی که چربی موضعی، سلولیت یا افتادگی پوست به هر دلیلی دارند نیز می توانند با این دستگاه درمان شوند.

آیا برای شل شدن پوست صورت نیز این دستگاه مناسب است؟

بله این دستگاه پوست شل شده در اغلب نواحی بدن را سفت می کند. پوست صورت نیز از این قاعده مستثنی نیست.

آیا درمان با این دستگاه نیاز به بیمارستان و بیهوشی دارد؟

خیر لاغری موضعی با کمک دستگاه جدید ما به صورت سرپایی و در مطب انجام می شود. هیچ بیهوشی ندارد و نیازی به بستری شدن نیز ندارد.

هزینه لاغری موضعی با دستگاه جدید چقدر است؟

به طور بسته به میزان چربی ناحیه ای و یا هدف اصلی از درمان (سلولیت، سفتی پوست یا چربی سوزی) و تعداد جلسات هزینه متفاوت است. هزینه بر اساس ناحیه محاسبه می شود. به عنوان مثال شکم و پهلو ۳ ناحیه در نظر گرفته می شود و بازوها ۱ ناحیه و ران ها هم دو ناحیه. اما برای بیماران دکتر عنبرا تخفیف در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: انواع رژیم لاغری



موضوعات: جراحی و رژیم لاغری,
[ بازدید : 114 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 13 مرداد 1400 ] [ 16:47 ] [ رعنا ]

[ ]

لاغری سریع شکم وصورت


چاقی شکمی به علت افزایش چربی و وزن بدن به وجود می آید که برای سلامتی مضر است و باعث بد فرمی بدن می شود؛ پس برای لاغری سریع شکمی به روش موثر باید به این موارد توجه داشت:

مصرف نمک را کاهش دهید زیرا حاوی سدیم است که برای بدن مضر است و اینکه کاهش مصرف نمک موجب دفع آب و همچنین لاغرتر شدن شکم، بدون ورزش می شود.

به جای استفاده از ماشین سعی کنید از پیاده روی برای انجام کارهایتان استفاده کنید یا در صورت لزوم برای تردد در سطح شهر، از دوچرخه سواریبهره بگیرید تا بتوانید کالری بیشتری بسوزانید.

از حلقه لاغری استفاده کنید، زیرا حلقه زدن، باعث آب شدن چربی شکم می شود و با کالری سوزی بالا می تواند سبب کاهش وزن شکم شود.

سالادتان را حتی الامکان بدون سس یا با روغن زیتون و سرکه سیب میل کنید.

استفاده از پله را جایگزین آسانسور یا پله برقی کنید.

در صورت لزوم در رستوران غذا نخورید، بلکه از غذاهای خانگی استفاده کنید زیرا رستوران‌ها از افزودنی های غیر طبیعی و مواد مضری چون نمک و قند در دوز بالا برای فروش بیشتر استفاده می کنند.

لاغری سریع صورت

راه‌های زیادی برای لاغر کردن صورت وجود دارد؛ استفاده از انواع کرم ها برای لاغری صورت و خوردن قرص های لاغری یا روش های جراحی صورت با بوتاکس، مزوتراپی، آر اف RF و کربوکسی تراپی که در صورت نیاز، باید به متخصص پوست و زیبایی مراجعه کرد که ما در اینجا به روش های موثر لاغری صورت اشاره می کنیم:

به طور مرتب ورزش کنید زیرا کاهش وزن، سبب لاغری صورت نیز می شود.

ماساژ صورت نیز راهی آسان و موثر برای کاهش چاقی صورت است که باید درباره آن آموزش ببینید و اصولی آن را انجام دهید.

غرغره کردن راه موثری برای لاغر کردن صورت است که به صورت روزانه مقداری آب گرم را در دهان بریزید و بچرخانید.

سعی کنید زیاد بخندید زیرا یکی از ورزش‌های ماهیچه صورت، خندیدن است که باعث لاغری صورت نیز می شود.

تغییر مدل مو نیز راهی برای کاهش طبیعی چاقی صورت است.

جویدن آدامس بعد از غذا به صورت متعادل باعث لاغری حجم گونه‌ها می شود.

صورت خود را بخار دهید زیرا بخار باعث عرق کردن صورت می‌شود و این امر می تواند باعث کاهش چربی‌های جمع شده در صورت شود.



موضوعات: جراحی و رژیم لاغری,
[ بازدید : 122 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 13 مرداد 1400 ] [ 16:36 ] [ رعنا ]

[ ]

روش های غیر جراحی برای لاغری سریع


افراد برای رسیدن به لاغری سریع بدون جراحی باید ابتدا برنامه ریزی داشته باشند و در صورت نرسیدن به وزن دلخواه، نباید از اهداف خود دست بکشند بلکه باید مصمم باشند تا به هدف خود دست یابند که در اینجا به موارد مهم برای کاهش وزن اشاره می کنیم :

از پروتئین، چربی‌های سالم و آجیل در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

آب کافی بنوشید؛ زیرا علاوه بر پاکسازی بدن، باعث می شود کالری بیشتری بسوزانید و پوستی شاداب و تازه داشته باشید.

نوشیدن کافئین بدون شکر و چای سبز اسیدهای چرب را آزاد می کند و موجب افزایش سوخت کالری می شود؛ در ضمن دارای خواص درمانی نیز می باشد.

از ظروف کوچک‌تر استفاده کنید زیرا ظروف کوچک، میزان غذای مصرفی را کاهش می‌دهند و باعث احساس زود سیری می شوند.

یادداشت های غذایی را بر روی کاغذ بنویسید و آن را بر جاهای مختلفی بچسبانید تا به شما متذکر شوند که برای داشتن لاغری سریع باید به اندازه غذا بخورید.

از مواد ارگانیک و سالم استفاده کنید؛ زیرا این غذاها کامل هستند و موجب احساس زود سیری نیز می شوند.

آرام غذا بخورید و آن را خوب بجوید؛ زیرا میزان اشتهای شما را کاهش می دهد که این امر به کاهش وزن کمک می کند و فرآیند لاغری را سرعت می بخشد.

هر دو هفته یکبار خود را وزن کنید زیرا باعث کاهش وزن و ثابت نگه داشتن آن می شود.

صبحانه ای با پروتئین بالا بخورید زیرا گرایش به پرخوری را کاهش می دهد و مدت زمان بیشتری احساس سیری می کنید.

از استرس دوری کنید؛ زیرا استرس، بابیش از حد آزاد کردن انسولین، روند سوخت چربی را متوقف می کند و تمایل به مصرف شوری یا شیرینی جات را افزایش می دهد.

مصرف نوشیدنی‌های شیرین را محدود یا کلاً از آن اجتناب کنید تا بدن برای کسب انرژی از چربی های ذخیره شده استفاده کند.

وزنه و دمبل بخرید و هر روز ورزش کنید زیرا با بلند کردن وزنه، کالری زیادی می سوزانید و این امر از کند شدن متابولیسم بدن جلوگیری می کند و سبب حفظ عضلات و توده های استخوانی در زمان رژیم گرفتن می شود.

به مصرف ادویه های تند بپردازید، زیرا ادویه های تند دارای ترکیبی از کپسایسین هستند که سوخت و ساز بدن و چربی سوزیرا افزایش می دهند.

در ضمن نباید این نکته را فراموش کرد که صرفاً نباید بر کاهش وزن تمرکز کنید، بلکه باید غذایی مصرف کنید که باعث سلامتی، شادابی و خوش‌اندام‌تر شدن بدن شما بشود.



موضوعات: جراحی و رژیم لاغری,
[ بازدید : 110 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 12 مرداد 1400 ] [ 17:06 ] [ رعنا ]

[ ]

رژیم غذایی “لاغری به صورت طبیعی”


آیا یک زن خانه‌ دار واقعی می‌تواند به شما مشاوره‌ ی واقعی رژیم غذایی را ارائه دهد؟ رژیم لاغری “لاغری به صورت طبیعی” را بخوانیم:

بتنی فرانکل یکی از زنان خانه‌ دار واقعی تلویزیون واقعیت شهر نیویورک، یک آشپز و رژیم گیرنده‌ی سابق است. به جای گرفتن رژیم، او تغییر رابطه‌ی شما با غذا را توصیه می‌کند. فرانکل ۱۰ قانون برای از دست دادن وزن دارد و تمام این قوانین از اصل اساسی یکسانی پیروی می‌کنند: خوب غذا بخورید، اما با صرفه‌ جویی غذا بخورید. شما می‌توانید سیب‌ زمینی سرخ‌کرده یا کیک بخورید اما باید مقادیر آن اندک بوده و کل بشقاب را نخورید.

آیا این رژیم مؤثر است؟

مطالعه‌ی خاصی روی این برنامه صورت نگرفته است؛ اما دیدن سهم وعده‌های غذایی و متعادل کردن انتخاب‌های غذایی می‌ تواند کالری که می‌خورید و می‌نوشید را کاهش دهد و این کار به شما کمک می‌کند تا لاغر شوید.

چه چیزی می‌ توانید بخورید

برنامه‌ ی فرانکل مملو از سبزیجات به همراه مقداری غلات سبوس‌ دار و پروتئین بدون چربی است. او خوردن سبزی‌های ارگانیکی که به صورت محلی رشد کرده‌اند، غلات سبوس‌ دار، مرغ و گوشت گاو و اجتناب از مواد غذایی بسته‌ بندی و فراوری‌ شده را توصیه می‌ کند.

هیچ غذایی ممنوع نیست. شما می‌توانید تقریباً هر چیزی که دوست دارید را به وفور بخورید تا زمانی که به غذاهای سالم تکیه کرده و اندازه‌ ی هر وعده‌ ی غذایی خود را محدود سازید.

بیشتر بخوانید : انواع رژیم لاغری کدام اند ؟

سطح تلاش: متوسط

شما باید به آنچه که می‌ خورید و میزان آن توجه نمایید. فرانکل استفاده از بشقاب‌ های کوچک را به جای تمرکز بر روی اندازه‌ ی وعده‌های غذایی پیشنهاد می‌دهد؛ اما کماکان شما نیاز به یک ایده‌ی کلی برای شمارش کالری غذاها دارید.

محدودیت‌ها: به نظرمی رسد برخی از برنامه‌های غذایی نمونه‌ ی او بسیار کم‌ کالری بوده و مواد مغذی آن کم باشد. با پیروی از این برنامه، شما می‌ توانید بسیار کمتر از ۱۶۰۰ تا ۲۰۰۰ کالری را در روز میل کنید که برای زنان توصیه می‌شود و ۲۰۰۰ تا ۲۴۰۰ کالری که برای مردان توصیه می‌ شود. خوردن کمتر از ۱۲۰۰ کالری بدون قرار گرفتن تحت نظارت پزشک می‌تواند مخاطره‌ آمیز باشد. فرانکل یک متخصص بهداشت حرفه‌ای نیست. شما باید از برآورده شدن نیازهای تغذیه‌ ای خود مطمئن شوید.

شما همچنین نیاز به اراده قوی برای محدود ساختن خویش به چند گاز از غذاهای موردعلاقه‌ تان دارید. گاز زدن به یک کیک براونی برای برخی افراد عالی به نظر می‌ رسد اما برای دیگران، می‌ تواند یک مشکل باشد.

پخت‌ وپز و خرید: شما می‌توانید خرید کرده و غذاهای خودتان را طبخ کنید. کتاب فرانکل دستورالعمل‌های نمونه برای کمک به شما برای برنامه‌ ریزی وعده‌های غذایی را فراهم می‌کند.

مواد غذایی یا غذاهای بسته‌بندی شده: خیر

در جلسات حضوری: خیر

ورزش: ورزش بخشی از این برنامه نیست. فرانکل فعال ماندن را توصیه کرده و انجام شکلی از ورزش که آن را دوست دارید را پیشنهاد می‌کند.

آیا محدودیت یا ارجحیت‌هایی برای رژیم غذایی وجود دارد؟

بله. فرانکل افتخار کردن به ارجحیت‌های رژیم غذایی‌ تان را پیشنهاد می‌ کند، فارغ از اینکه رژیم غذایی شما فاقد گلوتن یا فاقد لاکتوز، گیاه‌ خواری یا کوشر است.

نکات دیگری که باید بدانید

هزینه: هزینه‌ ی دیگری غیر از خرید خواروبار متداول خود ندارید.

پشتیبانی: باید به تنهایی این رژیم را انجام دهید.

بیشتر بخوانید : لاغری موضعی



موضوعات: جراحی و رژیم لاغری,
[ بازدید : 123 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ يکشنبه 10 مرداد 1400 ] [ 17:02 ] [ رعنا ]

[ ]

رژیم لاغری آسان چگونه است؟


گونه به یک رژیم لاغری آسان و ایده آل برسم؟ برای پاسخ به این پرسش، با ما همراه باشید.

امروزه روش های زیادی برای کاهش سریع وزن وجود دارد. بسیاری از برنامه های غذایی باعث بیشتر شدن احساس گرسنگی یا نارضایتی شما می شوند. اینها دلایل عمده ای است که رعایت رژیم غذایی را برای شما دشوار می کند. با این حال، همه رژیم های غذایی این تأثیر را ندارند.

رژیم های غذایی

رژیم های کم کربوهیدرات برای کاهش وزن موثر هستند و ممکن است راحت تر از رژیم های دیگر بتوان آن را رعایت کرد.در اینجا یک برنامه کاهش وزن ۳ مرحله ای وجود دارد که شامل یک رژیم کم کربوهیدرات است و هدف آن:

  • اشتهای شما را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد
  • باعث کاهش سریع وزن شما می شود
  • همزمان سلامت متابولیک شما را بهبود میبخشد
  • مصرف کربوهیدرات ها را کاهش دهید

مهمترین قسمت رژیم لاغری کاهش قندها و نشاسته ها یا کربوهیدرات ها است. هنگامی که شما این کار را انجام می دهید و مصرف آنها را کاهش می دهید، سطح احساس گرسنگی شما پایین می آید و به طور کلی در نهایت، کالری کمتری مصرف می کنید.بدن شما به جای سوزاندن کربوهیدرات برای تأمین انرژی، اکنون شروع به سوزاندن چربی ذخیره شده برای انرژی می کند.

در رژیم لاغریتان پروتئین، چربی و سبزیجات بخورید

هر یک از وعده های غذایی شما باید شامل یک منبع پروتئین، منبع چربی و سبزیجات کم کربوهیدرات باشد. به عنوان یک قاعده کلی، سعی کنید روزانه دو تا سه وعده غذا بخورید. اگر بعد از ظهر احساس گرسنگی کردید، چهارمین وعده غذایی را به آن اضافه کنید. در ساخت وعده های غذایی به این روش باید میزان کربوهیدرات مصرفی شما به حدود ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز کاهش یابد.

پروتئین

خوردن پروتئین زیاد قسمت اساسی برنامه رژیم لاغری است. نتایج برخی از تحقیقات نشان می دهد که خوردن مقدار زیادی پروتئین ممکن است مصرف کالری را ۸۰ تا ۱۰۰ کالری در روز افزایش دهد.رژیم های غذایی با پروتئین بالا همچنین می توانند هوس و افکار وسواسی در مورد غذا را تا ۶۰ درصد کاهش دهند، میل به میان وعده در اواخر شب را به نصف کاهش می دهند و احساس سیری در شما ایجاد می کنند. وقتی نوبت به کاهش وزن می رسد، پروتئین ماده مغذی مهمی است که باید درباره مصرف آن فکر کنید.

سبزیجات کم کربوهیدرات

در هنگام گرفتن رژیم لاغری از پر کردن بشقاب خود با سبزیجات کم کربوهیدرات نترسید. آنها مملو از مواد مغذی هستند و می توانید مقادیر بسیار زیادی بخورید، بدون اینکه بیش از ۲۰-۵۰ کربوهیدرات خالص در روز مصرف کنید. یک رژیم غذایی که بیشتر مبتنی بر منابع پروتئین بدون چربی و سبزیجات باشد حاوی تمام فیبرها، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن برای سالم بودن است.بسیاری از سبزیجات کم کربوهیدرات هستند

چربی های سالم

از خوردن چربی نترسید. تلاش برای انجام همزمان مصرف نکردن غذاهای دارای کربوهیدرات و غذاهای کم چربی می تواند رعایت رژیم غذایی را برای شما بسیار دشوار کند.

بیشتر بخوانید : انواع رژیم لاغری



موضوعات: جراحی و رژیم لاغری,
[ بازدید : 105 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 6 مرداد 1400 ] [ 16:50 ] [ رعنا ]

[ ]

انواع رژیم لاغری کدامند؟ (آشنایی با ۸ نوع رژیم لاغری شناخته شده)


انواع رژیم لاغری کدامند؟

۱. رژیم لاغری پالئو

رژیم پالئو یا paleo به رژیم غارنشینی یا رژیم انسان های اولیه نیز گفته می شود. کسانی که از این رژیم پیروی می کنند معتقدند بهتر است غذاهایی بخوریم که اجداد شکارچی ما پیش از توسعه کشاورزی به عنوان غذای اصلی مصرف می کردند.

دنبال کنندگان رژیم لاغری پالئو معتقدند که بیشتر بیماری های مدرن و امروزی ناشی از مصرف غذاهای فرآوری شده، تراریخته و یا حتی لبنیات است.

۲. رژیم غذایی وگان

رژیم وگان یا (Vegan) یکی از اخلاقی ترین و موثرترین رژیم های کاهش وزن است که این روزها دیگر تنها برای کاهش وزن نبوده و برای موضوعات زیست محیطی و اخلاقی مورد علاقه است.

۳. رژیم کم کربوهیدارت

یکی از قدیمی ترین روش های کاهش وزن ایجاد تغییرات در میزان کربوهیدارت دریافتی به جهت کاهش وزن بیشتر است. تعداد بسیار زیادی رژیم لاغری سریع و کم کربوهیدارت وجود دارد سنگ بنای همگی کاهش میزان کربوهیدارت در ژریم غذایی است. در هر روش مقدار مشخصی کربوهیدارت مصرف می شود. اما در اغلب این رژیم ها مصرف کربوهیدرات به میزان ۲۰–۱۵۰ گرم در روز کاهش میابد.

۴. رژیم لاغری دوکان

رژیم دوکان یا (Dukan) نوعب رژیم کاهش وزن است که در آن میزان کربوهیدرات کم و پروتیئن بالا است. این رژیم طی ۲ مرحله به کاهش وزن موثر کمک کرده و طی دو مرحله دیگر به نگهداره، تثبیت و حفظ وزن کمک می کند.

اینکه الگوی تغذیه ای در هر دو مرحله چگونه است است و یا مدت زمان این رژیم چقدر است در واقع به میزان کاهش وزن شما بستگی دارد.

۵. رژیم غذایی فوق العاده کم چرب

رژیم لاغری فوق العاده کم چرب (Ultra-Low-Fat) نوعی روش کاهش وزن با کاهش میزان چربی مصرفی روزانه است. در این رژیم غذایی، میزان چربی مصرفی روزانه باید به کمتر از ۱۰ درصد تمام کالری دریافتی روزانه برسد.

در واقع این روش، نوعی از رژیم های غذایی کم چرب است که میزان محدود شدن مصرف چربی در آن بسیار زیاد است. در رژیم های کم چرب معمولی، میزان مصرف چربی روزانه ۳۰ درصد کل کالری دریافتی است.

رژیم غذایی فوق العاده کم چرب تنها یک روش موثر برای کاهش وزن سریع است و در طولانی مدت نه تنها موثر نیست بلکه ممکن است عوارض نیز داشته باشد. بنابراین تنها برای دوره های زمانی کوتا از آن تبعیت کنید.

۶. رژیم لاغری اتکینز

یکی از موثرترین و مشهورترین برنامه های غذایی برای کاهش وزن رژیم اتکینز یا (Atkins ) است که نوعی رژیم کم کربوهیدارت محسوب می شود. افرادی که رژیم لاغری اتکینز را امتحان کرده اند معتقدند که با پرهیز از مصرف کربوهیدارت ها و با خوردن مقادیر بیشتر پروتئین و چربی می توان به راحتی وزن کم کرد.

۷. رژیم اچ سی جی

رژیم لاغری اچ سی جی یا HCG یک رژیم غذایی سریع و نسبتا دشوار است که باعث کاهش وزن در یک دوره زمانی کوتاه می شود. طرفداران رژیم غذایی اچ سی جی معتقدند که پایبندی به این برنامه لاغری، به شدت متابولیسم و سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و بدون اینکه گرسنگی را افزایش دهد، به چربی سوزی بیشتر کمک می کند.

۸. رژیم غذایی زون

رژیم لاغری زون یا (Zone) یک روش لاغری نسبتا جدید است که در آن بر روی مصرف کربوهیدارت های با شاخص گلیسمی پایین تاکید می شود.

نکته: شاخص گلیسمی (glycemic index) یک معیار ساده است که نشان می دهد، میزان بالا رفتن سطح گلوکوز (قند خون) انسان بعد خوردن یک غذا چقدر است. هرچه این شاخص کمتر باشد یعنی غذای مصرفی کمتر باعث افزایش قند خون شده و هرچه بیشتر باشد یعنی پس از مصرف فلان غذا، قند خون بالاتر رفته است.



موضوعات: جراحی و رژیم لاغری,
[ بازدید : 113 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 2 مرداد 1400 ] [ 17:43 ] [ رعنا ]

[ ]

4ویژگی بهترین رژیم لاغری چیست؟


همان طور که در بخش قبل نیز اشاره شد، رژیم لاغری که شامل تمام گروه های مواد غذایی باشد و آهسته و پیوسته به کاهش وزن کمک کند یک رژیم لاغری اصولی است. بنابراین هر نوع برنامه غذایی که از این دو اصل پیروی کند جزء بهترین برنامه هاست.

متخصصان تغذیه به جز دو اصل ذکر شده، معتقدند اگر برنامه هایی که برای لاغری در نظر گرفته می شوند ویژگی های زیر را داشته باشند قابل اعتمادتر و سالم تر هستند.

۱. ثابت شده که موفقیت آمیز است

برنامه‌های غذایی که ادعا می‌شود بهترین‌ بوده و نتایج قطعی دارند زیاد هستند. اما باید در انتخاب یکی از آن‌ها هوشمندانه عمل کرد. به دنبال انتخاب رژیمی باشید که تحقیقات زیادی پیرامون آن انجام شده و کارایی آن با درصد موفقیت بالا اثبات شده باشد.

برای مثال گروهی از محققان پیرامون کارایی “رژیم لاغری کم کربوهیدارت” تحقیق انجام دادند. آن ها افراد شرکت کننده در تحقیق را در دو دسته قرار دادند. یکی از گروه ها از برنامه غذایی کم کربوهیدرات پیروی می کردند و گروه دیگر رژیم کم چربی را دنبال کردند.

بعد از ۱۲ هفته دنبال کردن رژیم های غذایی، محققان متوجه شدند که افرادِ گروهِ کم کربوهیدارت ۹.۵ کیلو وزن کم کرده بودند، اما گروه دیگر تنها ۴.۱ کیلوگرم لاغر شده بودند. این گروه نشان داد که رژیم لاغری کم کربوهیدارت وزن زیادی را کاهش می دهد و فواید دیگری هم دارد.

۲. به لاغری شما در دراز مدت کمک می‌کند

تمام برنامه‌های غذایی که در دسته رژیم لاغری سریع گنجانده می‌شوند می‌توانند به نوعی برای سلامتی شما مضر باشند. شاید بگویید اتفاقا من افرادی را می‌شناسم که با رژیم لاغری سریع توانسته‌اند وزن زیادی از دست دهند.

بله در واقع چنین چیزی امکان پذیر است. و شما می‌توانید در مدت زمان اندکی وزن زیادی از دست بدهید. اما به چه قیمتی؟ چرا می گوییم رژیم لاغری سریع خوب نیست؟

خیلی ساده است. بدن ما توانایی وفق پیدا کردن با شرایط جدید را دارد، اما اگر تغییری بسیار سریع باشد، بدن نمی‌تواند به سرعت خود را با آن وفق داده یا هماهنگ کند. زمانی که سرعت ایجاد تغییری بیشتر از سرعت هماهنگی بدن با آن باشد، قطعاً مشکلات زیاد و بعضاً جبران ناپذیری ایجاد می شود.

در ساده ترین حالت، بدن به هیچ عنوان طرفدار تغییرات سریع نیست و با آن ها مخالف است چون می داند چنین تغییراتی سلامتی آن را به خطر می اندازد. بنابراین بهترین رژیم لاغری، آن رژیمی است که به شما کمک کند تا در میان مدت و دراز مدت وزن کم کنید و اصلا ادعای سریع بودن نداشته باشد.

بیشتر بخوانید : محاسبه bmi

۳. متناسب با وضعیت و توانایی بدن شما است

فرض کنید به شما یک لیست داده اند که در آن ۳۰ برنامه غذایی نوشته شده است. به شما گفته شده که تمامی این ۳۰ برنامه غذایی برای لاغری عالی هستند و در مدت زمان مناسبی به شما کمک می کنند بیشتر اضافه وزن خود را از دست دهید. اما سوال اینجاست که آیا تمام این ۳۰ برنامه لاغری برای شما کارساز هستند؟

قطعا خیر! قرار نیست هر برنامه ای که با عنوان بهترین روش لاغری به ما معرفی می شود حتما جوابگو باشد و منجر به کاهش وزن سالم ما شود. برای لاغری، ما تنها باید رژیم هایی را دنبال کنیم که متناسب با شرایط و وضعیت بدنی ما تنظیم باشند.

به عنوان مثال با اینکه رژیم کتوژنیک یک روش لاغری بسیار خوب است اما افرادی که آسیب کلیوی دارند، افراد در معرض بیماری قلبی، زنان باردار یا شیرده، افراد مبتلا به دیابت نوع ۱، بیماری کبدی یا لوزالمعده و هر کسی که نیاز به برداشتن کیسه صفرا دارد، نباید رژیم کتو را امتحان کنند.

۴. مانع از مصرف غذاهای مورد علاقه شما نمی‌شود

تجربه ثابت کرده رژیمی که افراد را از خوردن اغلب غذاها منع می‌کند شکست می‌خورد و یک رژیم لاغری اصولی نیست. مخصوصاً اگر قرار باشد در لیست مواد غذایی منع شده، غذاهای مقوی و مغذی باشند نباید از آن رژیم پیروی کرد

منبع : https://www.dranbara.com/




موضوعات: جراحی و رژیم لاغری,سلامت دهان و دندان,
[ بازدید : 115 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 22 تير 1400 ] [ 17:38 ] [ رعنا ]

[ ]

تاثیر جراحی اسلیو معده بر روی مغز چقدر است؟


اعتیاد به غذا خوردن بعد از جراحی چاقی چگونه برطرف می شود؟

بدن تمام انسان ها هورمون های خاصی ترشح می کند، که می گویند چه زمانی انسان گرسنه شده است. این هورمون ها که گرلین نام دارند، در برخی از بدن ها بیشتر از حد نرمال ترشح می شوند. به همین دلیل این دسته از افراد بیشتر ساعات روز را در حالت گرسنگی به سر می برند.

اگر شخصی اقدام به استفاده از غذاهای ناسالم نماید، سیگنال هایی به هورمون های خاص ارسال می شود و آنها را تحریک می کند. درست مانند زمانی که شخصی اقدام به مصرف مواد مخدر اعتیاد آور می نماید. اعتیاد به خوردن غذا نیز نوعی اعتیاد خطرناک است که می توان بیشتر سیستم بدن را تحت کنترل خود درآورد.

بیمارانی که اقدام به جراحی اسلیو معده می نمایند، ابتدا ممکن است به دلیل ترشح بالای این هورمون در بدن خود دچار مشکلاتی شوند. اما پس از مدتی این مشکل برطرف می شود و بدن آنها حالت نرمال به خود خواهد گرفت. البته بهتر است این مسئله را مد نظر داشته باشید که مراقبت های بعد از جراحی اسلیو، مسئله مهمی است که باید به آن توجه شود. در غیر این صورت نمی توانید شاهد نتیجه مطلوب بعد از اسلیو معده باشید.

آیا میان جراحی اسلیو معده و مغز رابطه ای وجود دارد؟

می دانیم که تمامی بخش های بدن تحت کنترل مغز هستند. پس طبیعی است که احساس گرسنگی نیز توسط مغز به معده دستور داده شود. زمانی که شخصی اقدام به جراحی لاغری می نماید، مغز این اسیب را دریافت نموده و سیگنال های گرسنگی کمتری به معده ارسال می کند.

وقتی معده خالی می شود هورمونی با نام گرلین در بدن ترشح می شود که درون جریان خون وجود دارد. این هورمون منجر می شود تا مغز پالس های گرسنگی ایجاد نموده و اعلام کند که الان وقت خوردن غذا است. اما به محض این که فرد غذا میل می کند، ترشح این هورمون در بدن کاهش می یابد. پس جراحی اسلیو معده می تواند دلیل مناسبی برای کاهش ترشح این هورمون در بدن باشد.

زیرا معده بعد از جراحی اسلیو معده کوچک می شود، و این یعنی هورمون گرلین نیز کمتر در بدن ترشح خواهد شد.

آیا برگشت ناپذیر بودن جراحی اسلیو ویژگی بدی به شمار می رود؟

شاید این مسئله که جراحی اسلیو قابلیت بازگشت ندارد، یک ویژگی خوب به شمار رود. اما نمی توانیم به طور قطع بیان کنیم که تمام بیمارانی که این روش درمانی را انتخاب کرده اند، از جراحی اسلیو معده خود راضی هستند. اما نتیجه ای که با این جراحی به دست می آید، بیمار را برای انجام آن مشتاق می کند.

بیمارانی که جراحی اسلیو انجام می دهند، ممکن است درگیر مشکلاتی همچون حالت تهوع، استفراغ یا اسهال و مشکلات دیگری در کوتاه مدت شوند. حتی از هر 5 بیماری که جراحی انجام می دهد، ممکن است به بیماری ریفلاکس معده دچار شود. که البته این مشکلات به مرور زمان برطرف می شود.

بدن بیماران معمولا تغییرات جراحی اسلیو معده را بهتر از روش های دیگر تحمل می کند. مثلا می توانیم بگوییم که این دسته از افراد کمتر دچار مشکلاتی همچون اتساع مری، اتساع کیسه، مشکلات پورت و موارد دیگر می شوند. زیرا در این روش جراحی هیچ شی خارجی ای در معده جای نمی گیرد، و از این رو بدن با خطر کمتری می تواند این تغییر را بپذیرد.

جراحی اسلیو معده یک روش عالی و مناسب برای رسیدن به تناسب اندام و لاغری به شمار می رود، که نسبت به روش های دیگر مزایای بیشتری نیز دارد.

جهت محاسبه شاخص توده بدنی خو قبل از هر عمل جراحی لاغری به این سایت مراجعه کنید.



موضوعات: جراحی و رژیم لاغری,
[ بازدید : 273 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 26 اسفند 1399 ] [ 12:07 ] [ رعنا ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]