راز و رمز سلامتی

سلامتی

پارامترهای مهم هنگام انتخاب لباس سایز بزرگ


بانوانی که از نظر سایز بزرگتر هستند، همیشه در انتخاب لباس مناسب برای خود دچار مشکل می شوند. زیرا یا لباس برای آنها پیدا نمی شود و یا اگر پیدا شود هم به خوبی به اصول و نکات مهم در برش و استفاده از جزئیات خرجکار در نقاط مناسب و ترکیب رنگ‌ ها پایبند نیستند. در ادامه مقاله به 3 پارامتر مهم که حین انتخاب لباس سایز بزرگ باید به آن توجه کرد می پردازیم.

توجه به برش و طرح لباس

یکی از نکات اصلی در انتخاب پیراهن مجلسی زنانه با سایز بزرگ، استفاده از برش‌ هایی است که به نحوی اندازه و انطباق مناسب با شکل بدنی فرد داشته باشند و در عین حال شیک و زیبا باشند. علاوه بر این، استفاده از جزئیات خرجکار در قسمت هایی که توجه افراد دیگر را از قسمت هایی که فرد به آن ها حساس است منحرف می کند، یک امر حیاتی است.

براساس بررسی‌ های اخیر، 7 شکل بدن متفاوت برای خانم‌ های داراری اضافه وزن و سایز بزرگ شناخته شده است که عبارتند از:

· مثلث معکوس

· ساعت شنی

· مستطیل

· بیضی یا سیبی

· مثلثی یا گلابی

· الماس

· هشت انگلیسی

در یک طراحی لباس استاندارد، طراح سعی می کند که بخش های تیره لباس که لاغرکننده هستند را بیشتر بر روی نواحی برجسته بدن متمرکز کنند. این در حالی است که برای بخش های دیگر بدن می توان از رنگ های روشن استفاده کرد.

توجه به رنگ لباس

خیلی از بانوان هنوز هم بر این باورند که برای لاغزتر نشان داده شدن، باید همیشه رنگ سیاه بپوشند. اما امروزه طراحان لباس پیشنهاد می کنند که از رنگ های دیگر مانند سرمه ای، سبز تیره و آبی کاربنی که بتواند انحنای فیزیکی را کمتر نشان بدهد هم استفاده کنند.

به طور معمول، طراحان قسمت اصلی لباس را با رنگ‌ های تیره مانند سیاه، قهوه‌ ای، سرمه‌ ای یا سبز تیره طراحی کرده؛ در حالی که بخش ‌های فرعی مانند ژیله، شلوار و روسری با رنگ‌ های روشن تر ترکیب می‌ کنند.

استفاده از پارچه های طرح دار

سال هاست که بسیاری از بانوان معتقد هستند که لباس های طرح دار مناسب افراد چاق نیستند و اما در طراحی های جدید این تفکر دور انداخته شده است. طراحان مد بر این باورند که بانوان چاق می توانند بخشی از لباس های خود را از پارچه های طرحدار انتخاب کنند. در این طراحی ها بهتر است برای نواحی لاغرتر بدن از پارچه های شاد و با طرح استفاده شود.



موضوعات: اسپانسر,
[ بازدید : 88 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 14 اسفند 1402 ] [ 12:11 ] [ رعنا ]

[ ]

پارامترهای مهم هنگام خرید مانتو کتی


یکی از شیک ترین مدل های مانتو، مانتو کتی است که در میان خانم ها طرفداران زیادی پیدا کرده است. با انتخاب کت و شلوار زنانه با سایز بزرگ ‌تر و کمی گشادتر، به راحتی می ‌توانید استایل خود را به مراتب شیک‌ تر و جذاب ‌تر کنید. داشتن یقه‌ های بزرگ انگلیسی یا یقه ‌های آرشال، یکی از مهم ‌ترین ویژگی‌ هایی است که در این مدل مانتوها مشاهده می‌ شود.

در دنیای مد، مانتو کتی به عنوان یکی از محبوب ‌ترین انتخاب ‌های زنانه برای افرادی که به دنبال استایلی شیک و منحصر به فرد هستند، محسوب می شود. در ادامه به بررسی برخی از انواع این مانتوها می ‌پردازیم و پارامترهای مختلفی که باید در هنگام خرید مانتو کتی مدنظر قرار گیرد، را مورد بررسی قرار می ‌دهیم.

ابعاد: مانتو کتی در اندازه‌ های مختلفی عرضه می ‌شود. این ابعاد شامل طول و قد مانتو، طول آستین و نحوه برش می ‌شود. انتخاب ابعاد مناسب با توجه به موقعیت مورد استفاده و ترجیحات شخصی، اهمیت دارد.

یقه: نوع و فرم یقه مانتو کتی نقش مهمی در استایل نهایی این لباس دارد. یقه می‌ تواند باز یا بسته، پهن یا باریک باشد. این جزئیات در تعیین استایل نهایی تاثیرگذار هستند و باید با دقت انتخاب شوند.

جنس پارچه: مانتو کتی با استفاده از پارچه ‌های مختلفی مانند کرپ مازراتی، جین، چرم و ... تهیه می ‌شود. انتخاب جنس مناسب بر اساس فصل و موقعیت مصرف، از اهمیت ویژه ‌ای برخوردار است.

مدل: انواع مختلفی از مدل ‌ها در مانتو کتی وجود دارد، از جمله اسپرت، مجلسی، کره ‌ای و ... که انتخاب یک مدل به تناسب موقعیت و سلیقه فرد اهمیت دارد.

جلو باز یا جلو بسته بودن: برخی از مدل‌ های مانتو کتی دارای دکمه هستند و برخی دیگر نه. همچنین نحوه طراحی دکمه‌ ها نیز متفاوت است. این جزئیات نقش مهمی در انتخاب مدل مناسب بر اساس تیپ و استایل فرد دارند.

رنگ مانتو کتی: توجه به انتخاب رنگ در مانتو کتی، امری بسیار حیاتی است. در این انتخاب، باید با توجه به تطابق رنگ با پوست، استایل و تیپ شخصی، همچنین تلفیق با کیف، کفش و روسری که می ‌خواهید هماهنگ کنید و همچنین محیط و موقعیت استفاده، دقت نمایید.

قیمت مانتو کتی: توجه به قیمت از مهم ‌ترین ملاک‌ ها در خرید مانتو کتی است. بهتر است از مراکزی خرید کنید که محصولات باکیفیت را با قیمت مناسب ارائه می ‌دهند. با مراجعه به بهترین مزون مانتو در تهران، مدل‌ ها و قیمت ‌های مختلف مانتو کتی را مقایسه کرده و انتخاب مناسبی را انجام دهید.



موضوعات: اسپانسر,
[ بازدید : 60 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 14 اسفند 1402 ] [ 11:46 ] [ رعنا ]

[ ]

5 تا از ویژگی های بهترین متخصص ارتودنسی در کرج


مهارت ‌های ارتباطی

با توجه به اینکه درمان ارتودنسی یک درمان طولانی است و وضعیت دندان ها و روند درمان بیمار در بازه های زمانی متفاوتی باید توسط متخصص ارتودنسی بررسی شود، توانایی برقراری ارتباط موثر متخصص ارتودنسی با بیمار از اهمیت بالایی برخوردار است. متخصص باید بتواند با بیماران راحت ارتباط برقرار کند و به نگرانی ‌ها و سوالات آنها پاسخ دهد. با توجه به این ویژگی ‌ها، می ‌توانید بهترین متخصص ارتودنسی در کرج را انتخاب کنید.

صبوری و همدلی

درمان ارتودنسی یک مسیر طولانی است که نیازمند توجه و همدلی است. متخصص ارتودنسی با ابراز توجه نسبت به بیماران خود، به شناخت چالش ‌های روانی و جسمی که ممکن است در طول درمان پیش آید می ‌پردازد و با حمایت، تشویق و ایجاد یک محیط مثبت و دلپذیر، بیماران را همراهی می ‌کند.

توانایی حل مساله

مشکلات و نیازهای بیماران در ارتودنسی متفاوت است و یک متخصص ارتودنسی با تجربه، باید توانایی حل مسائل را داشته باشد و بتواند با درک صحیح مشکل بیمار، راه ‌حل مناسبی را ارائه دهد. یک متخصص ارتودنسی خوب با تفکر نوآورانه، برنامه‌ های درمانی اختصاصی را برای هر بیمار با نیازها و اهداف یکتایش ایجاد می‌ کند؛ بنابراین، در انتخاب متخصص ارتودنسی در کرج، مهارت‌ های دندانپزشکی را هم باید مورد بررسی قرار داد.

اهمیت دادن به بیمار

برای یافتن یک متخصص ارتودنسی خوب لازم است به اخلاق حرفه ‌ای و تعهد متخصص نسبت به درمان بیماران توجه کنید. بهترین متخصصان، با توجه واقعی به کمک به بیماران برای رسیدن به یک لبخند سالم و زیبا، اخلاق حرفه ‌ای را به عنوان یک اصل اساسی مدنظر خود قرار می‌ دهند. آن‌ ها متعهد به ارائه بالاترین استانداردهای مراقبت هستند و به موفقیت درازمدت درمان ارتودنسی بیماران خود تعهد دارند. برای این متخصصان صرفا هزینه ارتونسی دریافتی اهمیت ندارد و در رسیدن به بهترین نتیجه برای بیماران می کوشند.

ارزیابی و بازخورد

ارزیابی دقیق و بازخورد منظم به بیمار، یکی از ویژگی ‌های اساسی یک متخصص ارتودنسی است که تاثیر بسزایی در موفقیت درمان دارد. متخصص ارتودنسی باید توانایی داشته باشد تا با استفاده از ابزارها و فنون ارزیابی دقیق، وضعیت اولیه بیمار را تشخیص دهد و اهداف درمانی را برای هر بیمار مشخص کند. این ارزیابی شامل معاینه‌ های کلینیکی، تصاویر پانورامیک و تصاویر سه ‌بعدی می ‌شود تا یک تصویر کامل از وضعیت دندان ‌ها و فک ‌ها به دست آید.



موضوعات: اسپانسر,
[ بازدید : 241 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 8 اسفند 1402 ] [ 15:16 ] [ رعنا ]

[ ]

مقایسه کلرهای مختلف؛ کلر ایرانی، هندی و آمریکایی


تمیزی استخرها به عنوان یکی از محیط ‌هایی که با تماس مستقیم انسان‌ ها در ارتباط است، همواره مورد توجه بوده است. به همین دلیل در این مقاله تصمیم داریم تا درباره انواع کلرها صحبت کنیم.

انواع کلرهای مورد استفاده

کلر هندی

کلر هندی آکوافیت ماده ‌ای است که اصلی ‌ترین ترکیب آن کلسیم هیپوکلریت است. این ماده به صورت پودر کلرین با فرمول Ca(CLO)2 با درصد خلوص 70 درصد یک ترکیب معدنی است و به عنوان یک ماده باکتری‌ کش، انگل ‌زدا و جلبک ‌کش استفاده می ‌شود تا آب را ضدعفونی و تمیز کند. معمولا این نوع کلر در اشکال قرص‌ کلر و پودر سفید کلر به عنوان کلر استخر استفاده می ‌شود، زیرا پایداری آن بیشتر از کلر معمولی است. از آنجا که کلر هندی آکوافیت در فرآیند ضد عفونی آب استخر استفاده می ‌شود، برای شوک کلرزنی و کنترل PH آب استخر نیز به کار می ‌رود.

کلر ایرانی

کلر ایرانی که امروزه به ‌صورت عمده در کشورمان تولید می ‌شود، دارای ویژگی ‌ها و خصوصیاتی است که باعث شده است تا این نوع کلر، مصرف بیشتری نسبت به کلرهای خارجی در داخل کشور داشته باشد. از کاربردهای این نوع کلر می‌ توان به تولید کاغذ، منسوجات، PVC و حتی تصفیه آب آشامیدنی و ضد عفونی استخرها اشاره کرد.

یکی از ویژگی ‌های برجسته کلر ایرانی، واکنش ‌پذیری بالای آن با سایر عناصر است. از آنجایی که کلر ایرانی دارای ویژگی ضد عفونی‌ کنندگی قوی است، در تصفیه آب آشامیدنی و فاضلاب کاربردهای زیادی دارد. با این وجود، واکنش‌ پذیری آن نیز می‌ تواند آن را برای موجودات زنده سمی کند، بنابراین رعایت اصول ایمنی و استفاده صحیح از این ماده قدرتمند امری حیاتی است.

کلر آمریکایی

کلر آمریکایی یکی از پودرهای کلر با کیفیت بالاست که برای ضد عفونی آب آشامیدنی و آب استخر مورد استفاده قرار می‌ گیرد. پرکلرین به صورت پودر کلر و قرص کلر برای تمیزی آب استخرها استفاده می ‌شود. با استفاده از پرکلرین، تمام میکروارگانیسم‌ های موجود در آب استخر از بین می ‌روند و از انتقال بیماری ‌های مختلف گوارشی و پوستی جلوگیری می ‌شود.

پودر کلر آمریکایی با درصدهای مختلف خلوص مانند 65، 70، 90 و 100 در بازار موجود است. کلر سلوکس آمریکایی با درصد خلوص 90 و پودر کلر آکواپول آمریکایی با درصد خلوص 100 در بازار قابل دسترسی هستند. همچنین، پودر کلر هندی و چینی با درصد 70 و انواع ایرانی با درصد 60 تا 65 درصد نیز در بازار یافت می ‌شوند.



موضوعات: اسپانسر,
[ بازدید : 59 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 24 بهمن 1402 ] [ 10:08 ] [ رعنا ]

[ ]

انواع جراحی پروستات را بشناسیم


برای درمان پروستات اگر روش های کم تهلجمی و دارویی پاسخگو نباشد، از روش جراحی استفاده می شود که انواع مختلفی دارد. هر کدام از این روش ها با اهداف و کاربردهای خاص خود انجام می شوند. متخصص ارولوژی با توجه به شرایط بیمار و نوع عارضه، تصمیم می ‌گیرد که کدام نوع جراحی مناسب تر است. انواع مختلف عمل پروستات شامل موارد زیر می‌ شوند:

پروستاتکتومی رادیکال

در این روش، کل پروستات و غدد لنفاوی آن به صورت کامل برداشته می ‌شود تا بیماری‌ هایی نظیر سرطان پروستات به صورت کامل درمان شوند. این جراحی 3 نوع دارد که شامل پروستاتکتومی رادیکال روباتیک، پروستاتکتومی رادیکال باز و پروستاتکتومی رادیکال لاپاروسکوپی می شود. جراحی پروستاتکتومی رادیکال عوارضی دارد که عبارتند از:

· داشتن خونریزی

· ایجاد عفونت در مجاری ادرار

· داشتن بی‌ اختیاری ادرار در اوایل دوره جراحی

· اختلال در نعوظ و ناتوانی جنسی

· آسیب به راست روده که البته این مورد به نسبت کمی رخ می‌ دهد

· تنگی مجاری ادرار

پروستاتکتومی ساده

این عمل در حقیقت یک جراحی پروستات ساده است که عمدتا برای افرادی توصیه می شود که علائم شدید ادراری دارند و حجم غده پروستات آنها به اندازه غیر طبیعی بزرگ شده است. این بیماری به سرطان پروستات مرتبط نمی ‌شود و نیازی به جراحی پیچیده ندارد؛ به همین دلیل از پروستاتکتومی ساده استفاده می‌ شود. در این روش جراحی، کل غده پروستات برداشته نمی ‌شود و تنها بخشی از آن به منظور باز کردن جریان ادرار از دسترس خارج می‌ شود.

این جراحی نیز مانند نوع قبلی، عوارضی دارد که در ادامه آنها را نام می بریم:

· خونریزی از مجاری ادرار

· آسیب به بافت ‌های مجاور پروستات

· بی ‌اختیاری در ادرار

· تجربه ارگاسم خشک

· ناتوانی جنسی و اختلال در نعوظ

لیزر درمانی

استفاده از روش لیزر درمانی یکی از روش‌ های رایج و بسیار موثر در درمان بیماری ‌های پروستات است که به دلیل کارآیی آن، مورد توجه عموم مردم و پزشکان قرار گرفته است. این روش جدید توانسته است جایگزین مناسبی برای روش‌ های جراحی سنتی پروستات شود.

متخصص اورولوژی با استفاده از تابش لیزر در شعاع و فرکانس خاص، می ‌توانند انواع بیماری‌ های پروستات از جمله بزرگی پروستات و سرطان پروستات را درمان کند. استفاده از لیزر درمانی در عمل پروستات بیشتر مختص افرادی است که با بزرگ شدن پروستات مواجه هستند. این جراحی می ‌تواند با بیهوشی کامل یا بیهوشی نخاعی اجرا شود که بستگی به شرایط فرد دارد. به دلیل اینکه این روش جراحی بدون برش در ناحیه شکم انجام می‌ شود، عوارض و دوره نقاهت کمتری را به همراه دارد.



موضوعات: اسپانسر,
[ بازدید : 750 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 9 بهمن 1402 ] [ 16:05 ] [ رعنا ]

[ ]

معرفی 8 تا از مهم ترین بیماری هایی که متخصص ارولوژی درمان می کند


متخصص ارولوژی که با ادامه تحصیل در این حوزه توانسته به مرحله فوق تخصص ارولوژی خود دست پیدا کند، با دانشی که کسب کرده است می تواند در زمینه سیستم ادراری مانند مثانه، کلیه ‌ها، حالب‌ ها (لوله ‌هایی که ادرار را از کلیه به مثانه منتقل می‌ کنند) و مجرای ادراری به درمان بیماری ها بپردازد.

این متخصص دانش بالایی در زمینه دستگاه تناسلی آقایان دارد که شامل بیضه‌ ها، آلت تناسلی، کیسه بیضه و پروستات می ‌شود و بیماری ‌های این بخش را نیز درمان می ‌کند. متخصصان اورولوژی در محیط ‌های مختلف از جمله بیمارستان، مراکز تخصصی یا مطب شخصی می‌ توانند خدمات خود را ارائه دهند.

متخصص ارولوژی چه بیماری هایی را درمان می کند؟

تکرر ادرار

معمولا افراد سالم در طول روز بین ۴ تا ۸ بار نیاز به دفع ادرار دارند. اما وقتی که فرد بیش از ۸ بار نیاز به دفع ادرار پیدا کند یا شب ‌ها از خواب بیدار شود، به احتمال زیاد دچار تکرر ادرار شده است. اگر تکرر ادرار با تب و درد و ناراحتی در ناحیه شکم همراه باشد، باید به متخصص مراجعه کرد.

ناباروری

در آقایان ناباروری می ‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که با مراجعه به دکتر متخصص ارولوژی می ‌توان علت را تشخیص داد و درمان کرد.

عفونت ادراری

عفونت ادراری می ‌تواند به هر بخش از سیستم ادراری مربوط باشد. اما در بیشتر مواقع عفونت مربوط به مثانه و مجرای ادراری فرد می ‌شود.

بزرگ ‌شدن غده پروستات

بزرگ شدن غده پروستات یک بیماری شایع است که با افزایش سن در مردان دیده می‌ شود. این بیماری می ‌تواند مشکلاتی را در مثانه، مجاری ادرار و کلیه ‌ها ایجاد کند. یکی از علائم ادراری ناراحت ‌کننده این بیماری، مسدود شدن جریان ادرار از مثانه است.

مشکل در نعوظ

اختلال نعوظ و ناتوانی جنسی در واقع ناتوانی در نعوظ یا حفظ آن در طول رابطه جنسی است. اگر گاهی دچار این مشکل شده باشید، جای نگرانی نیست. اما اختلال نعوظ به طور مداوم در زندگی زناشویی تأثیر منفی داشته و اعتماد به ‌نفس را از بین می ‌برد.

بی ‌اختیاری ادرار

بی ‌اختیاری ادرار به معنای از دست ‌دادن کنترل مثانه است. این حالت می‌ تواند برای بسیاری از افراد شرم‌ آور باشد. بی ‌اختیاری ادرار دلایل مختلفی دارد. معمولا این بیماری در افراد مسن، زنانی که به‌ تازگی زایمان کرده‌ اند و پس از یائسگی دیده می ‌شود.

سرطان مثانه

سرطان مثانه انواع مختلفی دارد و در بیشتر مواقع از سلول ‌های داخلی‌ ترین پوشش مثانه شروع می‌ شود. وجود خون در ادرار مهم ‌ترین علامت سرطان است. اگر علاوه بر این نشانه هنگام ادرار درد دارید یا دچار مشکلات دیگری هنگام ادرار کردن هستید، باید به متخصص اورولوژی مراجعه کنید.

افتادگی مثانه

در زنان دیواره جلویی واژن نوعی تکیه‌ گاه برای مثانه است. با بالا رفتن سن یا عوامل دیگر ممکن است افتادگی مثانه ایجاد شود. در نتیجه مشکلات ادراری، ناراحتی و بی ‌اختیاری استرسی شخص را درگیر می ‌کند. افتادگی مثانه درجات مختلفی دارد و در حالت خفیف فقط بخش کوچکی از مثانه به داخل واژن می ‌افتد.



موضوعات: اسپانسر,
[ بازدید : 296 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 9 بهمن 1402 ] [ 15:10 ] [ رعنا ]

[ ]

لمینت و کامپوزیت دندان چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟


درست است که لمینت و کامپوزیت هر دو برای ترمیم مشکلات ظاهری دندان ها مانند تغییر رنگ، شکستگی دندان و یا هم اندازه نبودن دندان ها مورد استفاده قرار می گیرند، اما تفاوت مواد مورد استفاده در آنها باعث تفاوت هایی بین این دو روش ترمیمی شده است که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

تفاوت لمینت و کامپوزیت در مراحل نصب روکش دندانی

یکی از مسائل مهم در تفاوت لمینت و کامپوزیت، مراحل ساخت و زمان مورد نیاز برای تهیه روکش‌ ها است. روکش های لمینت به دلیل اینکه از پرسلن ساخته می شوند نیزا دارند تا طی مراحل پیچیده ای در لابرتوارهای دندانپزشکی ساخته شوند. اما کامپوزیت دندان در همان جلسه اول بر روی دندان ها قرار می گیرد.

هزینه اجرای کانپوزیت و لمینت دندان

یکی از جنبه‌ های مهم در تفاوت لمینت و کامپوزیت، هزینه‌ های مرتبط با دندانپزشکی است. به عبارت دیگر، اختلاف قیمت بین لمینت و کامپوزیت به وضوح قابل تشخیص است. البته نکاتی چون مقدار تراش دادن دندان ها و آماده‌ سازی آنها، تکنیک استفاده شده برای نصب روکش دندان، و نوع مواد مصرفی و ... بر قیمت تاثیر گذارند.

با این حال، به طور کلی هزینه لمینت‌ دندان به مراتب بیشتر از کامپوزیت است. قیمت ونیرهای پرسلن تقریبا دو برابر ونیرهای کامپوزیت است. دلیل اصلی این اختلاف این است که روکش‌ های پرسلن یا سرامیکی باید در لابراتوار تهیه شوند و برای ایجاد آنها نیاز به دقت و زمان بیشتری است. از این رو، هزینه لمینت سرامیکی نسبت به روکش ‌های کامپوزیتی بیشتر است.

میزان دوام و استحکام کامپوزیت و لمینت دندان

یکی از جنبه های مهمی که هنگام انتخاب نوع روکش دندانی باید در نظر گرفت، مدت زمان دوام این روکش ها است. از این نظر، لمینت دندان به صورت چشمگیری برتری دارد و دوام آن بسیار بیشتر از کامپوزیت دندان است. لمینت دندان می توانند 10 تا 15 سال دوام بیاورند در حالی میانگین عمر مفید روکش های کامپوزیتی بین 5 تا 7 سال است.

تفاوت لمینت و کامپوزیت از نظر درمان شکستگی‌ ها

روکش کامپوزیتی به راحتی می ‌تواند در صورت آسیب دیدن ترمیم شود، در حالی ‌که روکش ‌های چینی تعمیر ناپذیر هستند. بنابراین، در صورت شکستگی یا خرابی، کامپوزیت را می ‌توان به راحتی ترمیم کرد اما لمینت را باید کلا تعویض کرد.

میزان طبیعی بودن لمینت و کامپوزیت

روکش‌ های پرسلن به دندان ‌ها ظاهری طبیعی ‌تر و زیباتر می ‌بخشند. ذرات پرسلن بهتر از کامپوزیت انتشار نور را دارند و با لایه لعاب سطحی که قبل از پخت در روکش ‌های چینی اعمال می ‌شود، زیبایی و درخشندگی بیشتری به آنها می ‌بخشد.



موضوعات: اسپانسر,
[ بازدید : 1103 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 2 بهمن 1402 ] [ 14:28 ] [ رعنا ]

[ ]

ایمپلنت دیجیتال چه تفاوتی با ایمپلنت دندان معمولی دارد؟


پروتز ایمپلنت دندانی با کاشت یک پایه میله ای در استخوان فک و تاج مصنوعی بر روی آن، دندان های از دست رفته را جایگزین می کند. معمولا در روش های دیگر کاشت پروتز دندانی زمان زیادی لازم است تا فرآیند آن کامل شود. اما در روش دیجیتال، کار کاشت را فقط در یک جلسه و با کمترین درد ممکن انجام می دهند.

در واقع ایمپلنت دیجیتال با به کار بردن تجهیزات پیشرفته و عکس برداری از فک و دهان و داده کامپیوتری ایمپلنت را طراحی و آماده می کند. بنابر این در حال حاضر تنها برخی از کلینیک های دندانپزشکی و دندانپزشکی شبانه روزی این روش درمانی را ارائه می دهند.

چگونگی انجام ایمپلنت دیجیتال

انجام این نوع ایمپلنت نیازمند استفاده از مدلسازی کامپیوتری می باشد. طی بررسی سه بعدی استخوان و فک، موقعیت رشته های عصبی و مکان درست قرار گیری آن ها به طور واضح نشان داده می شود.

این داده های کامپیوتری باعث می شود که با کمترین خطا، کوچکترین شکاف را در لثه ایجاد کرد و عمل کاشت را انجام داد. پس ۳ مرحله ی اصلی در کاشت دیجیتالی دندان صورت می گیرد:

· اسکن و عکس برداری از دهان و دندان

· ساخت مدل سه بعدی به کمک کامپیوتر

· کاشت و جایگذاری پروتز ها

تفاوت ایمپلنت دندان معمولی با ایمپلنت دیجیتال

تفاوت ایمپلنت دیجیتال با ایمپلنت معمولی شامل موارد زیر می شود:

دقت: در روش دیجیتال به خاطر طراحی سه بعدی و کامپیوتری دقت درمان بسیار بالاست. ریسک خطای دید و کاهش دقت در روش معمولی وجود دارد.

تعداد جلسات: ایمپلنت دیجیتال در مدت کوتاه تر و تعداد جلسات کمتری انجام می ‌شود.

میزان تهاجمی بودن: میزان تهاجم در ایمپلنت دیجیتال کم است، در نتیجه دوره بهبودی سریع‌ تر است. در روش سنتی آن میزان تهاجم بیشتر است و احتمال بروز عوارض افزایش می یابد.

نتایج ظاهری: کاشت دیجیتال به دلیل طراحی مناسب با شکل و رنگ دندان ‌های طبیعی نتایج ظاهری طبیعی‌ تری دارد.

هزینه: روند بهبودی و مراحل درمان در روش دیجیتال کوتاه ‌تر است، در نتیجه هزینه کمتری دارد. در روش سنتی ایمپلنت دندان روند درمان و زمان مراجعه به دندانپزشک طولانی‌ تر است که هزینه آن بالاتر می ‌شود. هزینه کاشت دندان وابسته به شرایط مختلفی است. عواملی که مشخص ‌کننده هزینه ایمپلنت دندان می ‌باشند عبارتند از:

· تعداد دندان‌ هایی که با استفاده از ایمپلنت قرار است جایگزین شوند

· نوع ایمپلنت مورد استفاده

· روش درمانی مورد نظر

· نوع روکش نصب ‌شده بر روی ایمپلنت

· استفاده از درمان‌ های جانبی مانند پیوند استخوان یا درمان لثه برای کاشت ایمپلنت دندان



موضوعات: اسپانسر,
[ بازدید : 715 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 2 بهمن 1402 ] [ 14:25 ] [ رعنا ]

[ ]

تعرفه رایج ترین درمان های زیبایی دندان ها


امروزه بیش از پیش مردم علاوه بر درمان مشکلات و ناهنجاری های دهان و دندان خود، به زیبایی دندان ها نیز توجه بسیاری می کنند. دندانپزشکانی هستند که با کسب علم و گذراندن دوره های موردنیاز و مربوطه، به تخصص در زمینه دندانپزشکی ترمیم و زیبایی دندان رسیده اند.

این متخصصین برای زیباتر کردن دندان ها، از مواد و تجهیزات مختلفی مثل انواع روکش ها، لمینت ها و ... استفاده می کنند. خبر خوش این است که هر روز نیز تکنیک ها و مواد مورد استفاده در حوزه ترمیم و زیبایی دندان در حال به روزرسانی و پیشرفت هستند.

انواع درمان های زیبایی دندان

درمان های مختلفی در این تخصص بر روی دندان ها صورت می گیرد، که در ادامه با برخی از این درمان ها بیشتر آشنا خواهید شد.

کامپوزیت دندان

در کامپوزیت دندان، موادی که همرنگ دندان هستند با کمک چسب های مخصوصی به بخش جلویی دندان ها متصل می شوند تا ایرادات جزئی دندان ها پوشش دهد.

لمینت های سرامیکی

دندان هایی که تغییر رنگ داده اند یا عیوب ظاهری دارند طی این روش با کمک لایه هایی از سرامیک پوشانده می شوند.

بلیچینگ دندان

یکی از عواملی که در زیبایی لبخند افراد تاثیرگذار است، رنگ دندان است. سفیدی دندان ها به این معنا هستند که فرد به بهداشت و سلامت دندان های خود توجه زیادی می کنند. بلیچینگ دندان به کمک مواد مخصوصی باعث سفیدکردن دندان ها می شود.

تعرفه‌ دندانپزشکی برای زیبایی دندان یک موضوع حیاتی است. در مقایسه با سایر رشته‌ های دندانپزشکی، تعرفه ‌های زیبایی دندان به دلیل نیاز به تخصص و تجهیزات پیشرفته، به طور کلی بالاتر است. برای مثال، هزینه لمینت دندان حدود 7 میلیون تومان به ازای هر دندان تعیین شده است. همچنین، هزینه ‌های کامپوزیت ونیر، روکش زیرکونیوم، روکش PFM و سایر خدمات متفاوت بوده و به نیازها و ترجیحات هر فرد بستگی دارد و به صورت زیر هستند:

ونیر کامپوزیت آمریکایی

بین 1.8 تا 2 میلیون تومان

ونیر کامپوزیت سوئیسی

بین 1.5 تا 1.8 میلیون تومان

روکش زیرکونیوم

بین 4.5 تا 6 میلیون تومان

روکش PFM

بین 4 تا 4.5 میلیون تومان

افزون بر هزینه ‌ها، اهمیت انتخاب یک دندانپزشک ماهر و متخصص در زمینه خدمات زیبایی دندان نیز بیانگر اهمیت بهداشت دندان و زیبایی آن است. بنابراین، مراقبت از سلامت و زیبایی دندان با انتخاب بهترین خدمات بر اساس نیازها و اولویت‌ های فردی، به عنوان یک سرمایه گذاری طولانی مدت در بهبود زندگی شخصی محسوب می‌ شود.



موضوعات: اسپانسر,
[ بازدید : 101 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 25 دی 1402 ] [ 15:26 ] [ رعنا ]

[ ]

چگونه بهترین کلینیک دندانپزشکی را پیدا کنیم؟


مطب متعلق به یک دندانپزشک است و در آن یکسری خدمات محدود را برای بیماران انجام می دهد و تنها یک یونیت فعال در آن وجود دارد.

ساعت کاری دندانپزشک در مطب محدود است و در یک شفیت کاری برای بیماران خدمات ارائه می‌ دهد. همچنین نوع خدمات درمانی که در مطب انجام می شوند محدود هستند؛ مثلا دندانپزشک عمومی خدمات عمومی مانند جرمگیری، عصب کشی، ترمیم و … را انجام می‌ دهد و دندانپزشک متخصص نیز با توجه به نوع تخصصی که دارد، درمان های مربوط به آن را انجام می دهد.

کلینیک دندانپزشکی یک ساختمان بزرگ است که در آن اتاق های درمان با تعداد زیادی یونیت فعال است که چندین دندانپزشک متخصص و عمومی با تعدادی زیادی پرسنل مشغول به کار هستند.

چه پارامترهایی هنگام انتخاب یک کلینیک دندانپزشکی اهمیت دارند؟

برای یافتن بهترین کلینیک دندانپزشکی، فاکتورهای مختلفی وجود دارد که در زیر به مهم ترین این عوامل اشاره می ‌کنیم:

مدرک دندانپزشک کلینیک

یکی از اولین مواردی که در انتخاب دندانپزشک مهم است، اعتبار و تجربه اوست. مطمئن شوید که دندانپزشک کلینیکزمورد نظر از مراکز آموزشی معتبر فارغ التحصیل شده و تجربه کافی در حوزه درمان داشته باشد.

خدمات ارائه شده

برخی از دندانپزشکان تنها خدمات دندانپزشکی عمومی ارائه می‌ دهند و برخی خدمات تخصصی تر. قبل از انتخاب کلینیک، در مورد حوزه کاری آن و خدمات ارائه شده تحقیق کنید. انتخاب متخصص مناسب برای هر خدمت مهم است. به عنوان مثال، برای خدمات ایمپلنت بهتر است به متخصص جراحی فک و صورت مراجعه کنید یا دندانپزشکی که دوره ‌های تخصصی ایمپلنت را گذرانده و شهرت بیشتری در این زمینه دارد.

شبانه ‌روزی بودن یا وسعت زمان ارائه خدمات

ساعات کاری کلینیک یکی از عوامل تاثیر گذار در انتخاب است. اگر ساعت کاری شما به گونه‌ای است که نمی‌ توانید در زمان اداری به دندانپزشک مراجعه کنید، دندانپزشکی شبانه ‌روزی می‌ تواند گزینه مناسبی باشد.

محل کلینیک

یکی از گزینه ‌هایی که برای انتخاب کلینیک باید در نظر بگیرید، مکان دندانپزشکی است. آیا کلینیک دندانپزشکی به محل کار یا زندگی شما نزدیک است؟ انتخاب مکان مناسب در زمان شما صرفه‌ جویی می‌ کند و در مواقع اورژانسی به راحتی می‌ توانید به دندانپزشک مراجعه کنید.

خدمات ارائه شده در یک کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی

· دندانپزشکی کودکان

· دندانپزشکی زیبایی

· دندانپزشکی ترمیمی دندان

· ارتودنسی دندان

· ایمپلنت دندان

· ارائه انواع خدمات در دوران بارداری



موضوعات: اسپانسر,
[ بازدید : 121 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 25 دی 1402 ] [ 15:20 ] [ رعنا ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]