راز و رمز سلامتی

سلامتی

موادغذایی غنی از آهن برای کودکان


سن : کودک یک ساله تا کودک دو ساله

شروع خطر کمبود آهن در کودکان در حدود یک سالگی است. مصرف زیاد شیرگاو می تواند با کمبود آهن مرتبط باشد، زیرا شیر میزان آهن بسیار کمی داشته و در جلوگیری از جذب آهن موثر است. علائم کمبود آهن شامل خستگی، رنگ پریدگی، کج خلقی، کاهش اشتها و ضربان قلب سریع است. خوراندن موادغذایی غنی از آهن به کودک نوپا می تواند در جلوگیری از بروز این شرایط مفید باشد. همچنین نیاز توصیه شده روزانه آهن برای یک کودک ۳ ساله ۷ میلی گرم است.

گوشت قرمز

جذب آهن از منابع غذایی حیوانی بسیار موثرتر از موادغذایی گیاهی است، بنابراین استفاده ی کودکان نوپا از گوشت قرمز می تواند انتخاب خوبی باشد. مصرف ۸۵ گرم از گوشت گاو ۲.۲ تا ۳ میلی گرم آهن دارد.

لوبیاها و عدس ها

یک فنجان لوبیا سیاه ۳.۶ میلی گرم آهن برای بدن فراهم می کند. عدس ها نیز ۶.۶ میلی گرم آهن در هر فنجان دارند. همچنین سایر لوبیاها نیز ارزش غذایی مشابهی دارند.

غلات و دانه های غنی شده با آهن

بسیاری از غلات صبحانه و نان ها غنی شده با آهن می باشند، برای اطمینان می توانید به برچسب روی محصول رجوع کنید. غلات کامل و نان های تهیه شده از غلات کامل نیز به طور طبیعی مقدار قابل توجهی آهن دارند. جودوسر نیز از غنی ترین منابع آهن به حساب می آید، به طوریکه هر یک فنجان از این ماده غذایی حاوی ۲ میلی گرم آهن است.

سبزیجات برگ سبز

سبزیجات برگ سبز از جمله اسفناج، برگ چغندر و کلم کیل حاوی سطوح بالایی از آهن می باشند. یک فنجان اسفناج پخته شده بیشتر از ۶ میلی گرم آهن دارد. همچنین همین میزان از کلم کیل پخته شده ۱ میلی گرم آهن دارد.

لوبیا سویا

لوبیا سویا منبعی غنی از آهن به حساب می آید. یکی از راه های آسان برای دسترسی به فواید غذایی سویا، مصرف توفو در رژیم غذایی است. یک فنجان توفوی سفت ۴ میلی گرم آهن دارد. همچنین استفاده از لوبیا سویا سبز نیز بسیار مفید خواهد بود. مصرف یک فنجان لوبیا سویا حاوی ۷ میلی گرم آهن است.

میوه خشک شده

کشمش، آلو سیاه و زردآلو به صورت خشک شده میزان بالایی آهن دارند و می تواند میان وعده ی مناسبی برای کودکان سه ساله باشد. همچنین نصف فنجان کشمش ۱.۵ میلی گرم آهن برای بدن فراهم می کند. همین میزان از زردآلو خشک شده حاوی ۱.۸ میلی گرم آهن است. آلو سیاه خشک شده نیز ۰.۸ میلی گرم آهن در هر نصف فنجان دارد.

مغزهای آجیل و دانه ها

مغزهای آجیل و دانه ها میان وعده های خوبی برای کودکان نوپا به حساب می آیند و میزان بالایی آهن دارند. بادام هندی غنی از آهن بوده و نصف فنجان از آهن حاوی ۵ میلی گرم آهن است. پسته نیز ۲.۵ میلی گرم آهن، دانه های آفتابگردان ۳.۲ میلی گرم آهن و دانه های کدوتنبل ۱۰ میلی گرم آهن در هر نصف فنجان دارند.

بیشتر بخوانید :

رشد کودک پنج ماهه

رشد کودک هفت ماهه



موضوعات: سلامت کودک,
[ بازدید : 212 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 25 اسفند 1399 ] [ 15:25 ] [ رعنا ]

[ ]

مشکلات تغذیه ای کودکان: یبوست


سنن : کودک یک ساله تا کودک دو ساله

مشکل

یبوست که در آن بدن، مدفوعی سفت و خشک تولید می کند، در کودکانِ کوچک شایع است. اگر کودکتان به اندازه کافی مایعات نمی نوشد یا فیبر کافی نمی خورد، شما می توانید این مشکل را به آسانی حل کنید. با این حال، اگر یبوست مزمن شود، عضلات روده ضعیف می شوند که حتی مدفوع کردن را سخت تر می کند. کودک شما همچنین ممکن است از یک دفع دردناک بترسد، و از میل عمیقش به مدفوع کردن دست بکشد.

چه کاری از دست شما بر می آید

اطمینان حاصل کنید که کودکتان مایعاتِ کافی دریافت می کند: آب، آب میوه رقیق و آب آلو، گزینه های خوبی هستند. به او غذاهای سرشار از-فیبر، مثل نانِ تمام، بروکلی و حبوبات بدهید. اما مراقب باشید که در انجام این کار زیاده روی نکنید. یک راه آسان برای فهمیدن اینکه کودکتان چند گرم فیبر در روز نیاز دارد آنست که: عدد پنج را به سنش اضافه کنید. بنابراین یک کودک ۲-ساله، ۷ گرم فیبر در روز نیاز دارد. در آخر، تا زمانی که این مشکل حل نشده، از غذاهای یبوست آور مثل موز، پنیر و برنج اجتناب کنید.

بیشتر بخوانید :

· رشد کودک 7 ماهه

· رشد کودک 9 ماهه



موضوعات: سلامت کودک,
[ بازدید : 223 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ يکشنبه 24 اسفند 1399 ] [ 14:52 ] [ رعنا ]

[ ]

اهمیت مصرف منگنز در رژیم غذایی کودکان


سن : کودک یک ساله تا کودک دو ساله

منگنز برای سلامتی و رشد و نمو کودکان لازم است. با نگاهی به مطلب “اهمیت مصرف منگنز در رژیم غذایی کودکان” در می یابید که آنان به چه میزان منگنز نیاز داشته، منابع فوق العاده غنی ازآن کدام اند و هم چنین می توانید مانع مصرف بیش از حد یا کمتر از معمول آن به بدن شوید.

دلیل اهمیت منگنز

بدن منگنز را به عنوان یک ماده معدنی مهم برای حفظ قوام استخوان ها و تثبیت ریتم قلبی مصرف می کند. از طرف دیگر منگنز سیستم ایمنی بدن را تقویت و به حفظ عملکرد عضله و عصب کمک می کند.

کودکان به چه مقدار منگنز نیاز دارند؟

گروه های سنی ۱ تا ۳ سال: ۸۰ میلی گرم در روز

گروه های سنی ۴ تا ۸ سال: ۱۳۰ میلی گرم در روز

کودک نیازی ندارد تا محتوای کافی از منگنز را روزانه دریافت کند ولی لازم است مقدار توصیه شده از آن را به طور متوسط طی چند روز یا یک هفته به دست آورد.

نابع فوق العاده غنی از منگنز

آجیل و حبوبات از جمله منابع غنی منگنز و سبزیجات برگ سبز هم منبع خوب دیگری از آن هستند. چون ماده ی رنگ دهنده سبزیجات حاوی ماده ای معدنی می باشد. نان تهیه شده از آرد گندم کامل یکی دیگر از منابع غنی منگنز به شمار می آید. نگاهی می اندازیم به برخی از غذاهای سرشار از منگنز برای امتحان کردن آنها :

· نصف پیمانه غلات کامل یا سبوس دار : ۹۳ میلی گرم

· یک اونس بادام هندی بوداده و خشک شده : ۷۴ میلی گرم

· ۴/۱ پیمانه روغن بادام زمینی بوداده شده: ۶۳ میلی گرم

· یک پیمانه شیر سویا ، بدون شکر : ۶۱ میلی گرم

· نصف پیمانه لوبیا سبز با سویا ( پوست کنده و پخته شده ) : ۵۰ میلی گرم

· یک قاشق غذاخوری کره بادام: ۴۵ میلی گرم

· ۴/۱ پیمانه اسفناج پخته شده: ۳۹ میلی گرم

· یک بسته بلغور جودوسر آماده: ۳۶ میلی گرم

· ۴/۱ پیمانه لوبیای سیاه: ۳۰ میلی گرم

· یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی صاف: ۲۵ میلی گرم

· یک تکه نان گندم کامل: ۲۳ میلی گرم

· نصف پیمانه ماست از شیر کم چرب : ۲۱ میلی گرم

· ۴/۱ پیمانه برنج قهوه ای دانه بلند: ۲۱ میلی گرم

· ۴/۱ پیمانه لوبیای قرمز: ۱۸ میلی گرم

· ۴/۱ پیمانه لوبیای سیاه: ۱۷ میلی گرم

· نصف یک عدد موز متوسط : ۱۶ میلی گرم

· نصف پیمانه شیر (کم چرب): ۱۷ میلی گرم

· ۴/۱ پیمانه کشمش: ۱۲ میلی گرم

· ۴/۱ پیمانه آووکادو مکعبی شکل: ۱۱ میلی گرم

· یک اونس ماهی هالیبوت: ۸ میلی گرم

یک ماده مغذی تا حدودی از مقدار منگنز متفاوت از دیگری برخوردار می باشد. توجه کنید که مغزها و دانه ها عامل خفه شدن هزاران کودک است و به همین دلیل توصیه می شود مقداری از کره آجیلی بر روی ماده غذایی مالیده و سایر مواد (مانند لوبیا) را پوره و له کنید.

حتما بخوانید

رشد کودک شش ماهه

رشد کودک هشت ماهه



موضوعات: سلامت کودک,
[ بازدید : 203 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 23 اسفند 1399 ] [ 14:47 ] [ رعنا ]

[ ]

مشکلات گاز گرفتن کودک


سن : کودک یک ساله تا کودک دو ساله

گاز گرفتن کودک : اگر کودک شما گاز می گیرد، نترسید. در این مرحله از رشد، این عمل کودک طبیعی است و نشان دهنده این است که کودک چیزی را می خواسته ولی به آن نرسیده است.

در اکثر مواقع کودک زمانی گاز می گیرد که چیزی مثل اسباب بازی بخواهد و یا بخواهود تا توجه شما را جلب کند. اگر عواملی که کودک را ترغیب به گاز گرفتن می کند بشناسیم و از آن ها جلوگیری کنیم، می توانیم از گاز گرفتن هم جلوگیری کنیم و در نتیجه مجبوز نباشیم تا از دیگران عذرخواهی کنیم.

بگذارید کودک با ناکامی های خود کنار بیاید. درباره احساساتش صحبت کنید و به او کمک کنید تا روی مهارت گفتاری خود کار کند و بتواند راه های دیگری را برای بیان خواسته هایش پیدا کند.

رشد کودک شما در شانزده ماهگی

کودک آرام و تپلی که از بیمارستان با خود آورده بودید کجا رفته است؟ اکنون که کودک شما می تواند راه برود، چربی‌های بدنش از بین رفته و چهره کودکانه تری پیدا کرده است.

در سال دوم

رشد کودک شما به صورت قابل ملاحظه ای کند می شود. در اولین ماه ها وی در حدود ۱.۸ کیلوگرم افزایش وزن خواهد داشت، اما در تمام طول دومین سال فقط در حدود ۱.۳ تا ۲.۲ کیلوگرم چاق تر شده است.

اکنون کودک لاغرتر از دوران قبل است. شکم بزرگ، صورت، بازوها، و پاهایش در اثر راه رفتن، دویدن، و پریدن لاغر و باریک شده است.

بیشتر بخوانید :



موضوعات: سلامت کودک,
[ بازدید : 218 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 19 اسفند 1399 ] [ 14:12 ] [ رعنا ]

[ ]

آیا کودکتان به شما وابسته است؟


سن : کودک یک ساله تا کودک دو ساله

آیا کودکتان به شما وابسته است؟ وابستگی یک ارتباط عاطفی است که کودک با شما شکل می دهد. تمامی کودکان به طور طبیعی به مراقبان اولیه خود، حتی به بزرگسالانی که کمتر در رشد و پرورش آنان نقش دارند وابسته می شوند. ولی این ماهیت وابستگی – چه ایمن و چه ناایمن- است که در تمام عمر تفاوت ایجاد می کند. در اینجا با نشانه های شکل گیری وابستگی سالم کودک با خود آشنا خواهید شد.

چک لیست وابستگی کودک

خصوصیات مرتبط با یک کودک با وابستگی ایمن:

احساس امنیت در حضور یکی از والدین یا مراقب

رفتن به سمت مراقب (نه یک فرد غریبه) برای احساس راحتی و آرامش هنگام صدمه دیدن

درصدد کمک برآمدن هنگامی که آنان احتیاج به کمک دارند

تمایل به موافقت با درخواست ها بدون کشمکش زیاد

معمولا سعی بر کنترل یا رهبری رفتار فرد مراقب خود ندارد

نشانه های مرتبط با وابستگی نا ایمن

نکته: تمام کودکان در برخی از شرایط به روش های ذیل عمل می کنند. زمانی که رفتار معمول یا بارز کودکان موجب نگرانی می شود.

وابستگی بیش از حد: هنگامی که مراقبان کودک را ترک می کنند، جدایی از آنان برای او سخت است.

استقلال بیش از حد: به نظر می رسد با والدین پیوند وابستگی ندارد چراکه به سختی متوجه ترک آنان می شود.

کودکی بسیار خجالتی و منزوی است

رفتارش بسیار دوستانه است، بطوریکه سعی می کند با هرکسی ارتباط برقرار کند.

عدم تمایل به کمک یا آرام کردن والدین در هنگام نیاز آنان به او

غالبا رئیس مآب (امرونهی بکن) یا مجازات گر (تنبیه کننده)

نگرانی بیش از حد در مورد خوب بودن پدرو مادر

بیمناک در حضور پدرو مادر ( تکان نخوردن یا تکان خوردن)

بیشتر بخوانید :



موضوعات: سلامت کودک,
[ بازدید : 218 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 18 اسفند 1399 ] [ 12:50 ] [ رعنا ]

[ ]

خیس کردن مکرر تخت در نوپایان


سن : کودک یک ساله تا کودک دو ساله

کودک من در روز آموزش دیده است، اما در شب نه. باید چه کنیم؟

تقریبا نیمی از کودکان، هنوز در سن ۳ سالگی تخت خود را خیس می کنند. بیشتر متخصصان کودکان خیس کردن تخت را تا سن ۶ سالگی، طبیعی تلقی می کنند، در حالی که تنها ۱۲ درصد کودکان هنوز در این سن این کار را انجام می دهند. به نظر می رسد یک مولفه خانوادگیِ قوی درباره خیس کردن تخت وجود دارد: ۷۷ درصد کودکانی که هردو والدینشان در سنین پایین تختشان را خیس می کرده اند، همان کار را انجام خواهند داد. چهل و سه درصد از کودکانی که یک پدر یا مادر شب ادرار داشته اند، همان منوال را ادامه می دهند، و تنها ۱۵ درصد کودکانی که والدینی بی مشکل در خشک نگه داشتن تخت داشته اند، شب ادراری خواهند کرد.

بدون در نظر گرفتن اینکه چگونه عمل می کنید، از فشار آوردن به کودکتان و سرزنش کردن او خودداری کنید. او کار بدی انجام نمی دهد. خشک ماندن در تمام شب، حتی اگر کودکتان بدون خیس کردن یا بیدار شدن برای استفاده از دستشویی، بخوابد، یک مهارت تکاملی است، که تقریبا همه کودکان به موقع آن را بدست می آورند.

در حالی که منتظر هستید کودکتان خیس کردن تخت را پشت سر بگذارد، اطمینان حاصل کنید که تشکش به اندازه کافی با یک کاور خوب پوشیده شده است، او را تشویق کنید لباس های جاذب مثل شلوارک های پارچه ایی آموزشی یا پوشک های آموزشی بپوشد، و از او بخواهید به محض اینکه فهمید تختش را خیس کرده است، بلند شود. شما می خواهید او و تختش را عوض کنید، تا پوستش اذیت نشود و به خوابیدن با لباس خواب خشک عادت خواهد کرد.

معمولا کودکانی که بیش از یک بار در هر شب تخت را خیس می کنند، با تعداد دفعات کمتری خیس کردن تخت، شروع به گذر از این مرحله می کنند. سپس با افت و خیز، به خیس کردن تخت در شب های کمتری از هفته می روند، تا اینکه نهایتا، شب ادراری را به طور کامل پشت سر می گذارند. با این حال، کل این فرآیند می تواند یک تا دو سال به طول بیانجامد.

بیشتر بخوانید :

· رشد کودک پنج ماهه

· رشد کودک هفت ماهه



موضوعات: سلامت کودک,
[ بازدید : 224 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ يکشنبه 17 اسفند 1399 ] [ 13:56 ] [ رعنا ]

[ ]

چگونه کیف پوشک دوقلوها را ببندیم؟


سن : کودک یک ماهه تا کودک یک ساله

بچه ها به وسایل زیادی نیاز دارند، به ویژه هنگامی که دو نفر هستند. ساک پوشک شما مانند خانه دور خودتان می ماند. از اینرو یک ساک بزرگ با تعداد زیادی جیب را انتخاب کنید. شما این جیب ها را برای تمام ضروریات دوقلوهایتان و نیز برای دارایی هایی استفاده خواهید کرد که معمولا وارد کیف پول تان می شوند.

ساک پوشک خود را همیشه پر نگه دارید از:

احتیاجات پوشک کردن

یک پد تعویض یکبار مصرف

پوشک (برای هر یک ساعت که شما قصد دارید بیرون ازمنزل باشید یک عدد پوشک را برای هر بچه در نظر بگیرید)

دستمال های مرطوب یکبارمصرف برای ناحیه پوشک ، بدون الکل

کیسه های پلاستیکی (برای پوشک های کثیف یا دستمال های مرطوب)

پماد سوختگی ناشی از پوشک ( حاوی کرم زینک اکسید یا پترولیوم)

ضدعفونی کننده دست

لوسیون دست

احتیاجات تغذیه

پارچه هایی برای آروغ زدن

بطری های تمیز و فرمولا (اگر با شیشه شیر کودک را تغذیه می کنید)

پیش بندهای کودک

آب و غذای سبک برای خودتان

لباس های نوزادی اضافی

حداقل یک دست لباس اضافی برای هر کودک

کلاه ، ژاکت و جوراب برای هر دو کودک برای تغییرات آب و هوایی

چیزهای فرعی و سرگرم کننده کودک

اسباب بازی های کودک

پستانک ها

دوربین های عکاسی

کرم ضد آفتاب (برای نوزادان بالای شش ماه)

نوزادتان را در صورت امکان در سایه نگه دارید، پوست آنان نازک تر و حساس تر است. آنان را با لباس و یک کلاه بپوشانید، زمان قرار گرفتن آنان در آفتاب را محدود کنید (به خصوص بین ساعت ۱۰ صبح و ۲ بعدازظهر یعنی زمانی که آفتاب شدیدتر است)، اجازه ندهید که بچه ها بیش از حد گرما دریافت کنند و در صورت بروز هر گونه نشانه ای از آفتاب سوختگی یا کم آبی فورا آنان را از آفتاب دور کنید. غُرغُر، قرمزی و گریه بیش از حد از جمله این نشانه ها هستند.

بیشتر بخوانید :



موضوعات: سلامت کودک,
[ بازدید : 209 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 16 اسفند 1399 ] [ 12:52 ] [ رعنا ]

[ ]

راهنمای خرید ظروف برای کودک


سن : کودک یک ساله تا کودک دو ساله

زمان خداحافظی از تغذیه با سینه و شروع غذاهای جامد رسیده. موقعی که بچه ها شروع به خوردن غذاهای روتین می کنند, از ظرف های مشابه ظرف های ما تنها در اندازه های کوچکتر استفاده می کنند. از ظرف ها و کاسه ها تا فنجان ها و قاشق و چنگال ها, آنها مجموعهای کامل از وسایل مخصوص خود خواهند داشت. نوعا, کودک شما می تواند همان ظرف هایی که شما استفاده می کنید را استفاده کند اما خوردن غذا موفقیت بیشتری خواهد داشت اگر ابزارهایی داشته باشد که به صورت خاص برای دست های کوچکی که هنوز به اندازه کافی مهارت ندارد طراحی شده اند. راهنمای خرید ظروف برای کودک را بخوانیم.

انتخاب های اصلی شما

زمانی که وقت آن می رسد که میز را برای اعضای کوچکتر خانواده بچینید, شما احتمالا نیاز به یک یا چند تا از وسایل زیر خواهید داشت.

بشقاب ها و کاسه ها: ظرف های کودک شما باید طوری طراحی شود که پر کردن قاشق را آسان تر کند. به دنبال بشقاب هایی باشید که بیشتر شبیه کاسه هستند با لبه های بالاتر برای پر کردن آسان قاشق و پایه ای محکم تر از پایه ای که کاسه ها فراهم می کنند. به صورت ایده آل, آنها درپوش های ایمنی برا گرم کردن ماکرویو دارند.

فنجان ها: با فنجان آموزشی که درپوش و دو دسته برای گرفتن آسان دارد آموزش کودک را شروع کنید. بعد از آن فنجان جرعه ای استفاده کنید- فنجان های درپوش دار که محل خاصی برای نوشیدن دارند. نهایتا کودک شما می تواند از فنجان معمولی بدون درپوش استفاده کند. فقط مطمئن شوید که فنجان به اندازه کافی کوچک است که بتواند آن را نگه دارد. پایه فنجان باید ثبات زیادی داشته باشد تا مانع از ریختن آن شود.

قاشق های کودک: کاش فقط یک قاشق نقره ای دوست داشتنی بود. در مرحله” هواپیما دارد می آید” شما یک قاشق با دسته بلند با سر کوچک و نرم می خواهید که برای دهان بدون دندان کودک ایده آل باشد. زمانی که کودک شما می خواهد خودش غذا بخورد, به دنبال قاشق های کوتاه و نرم باشید که پر کردن قاشق را آسان می کند.

قاشق و چنگال خردسالان: در بعضی جاها, بعد از اینکه کودک شما در استفاده از قاشق مهارت پیدا کرد, او قاشق و چنگالی مثل شما می خواهد. اکنون زمان آن رسیده که از قاشق و چنگال خردسالان استفاده کنید: قاشق ها و چنگال ها و نهایتا چاقو ها با اندازه و سایز کوچک. به دنبال چنگالها با تیزی کم و قاشق ها با لبه ها و دسته های نرم باشید. شما می توانید حتی چوب های غذا خوری مبتدی پیدا کنید که زبردستی را افزایش می دهد.

ظرف های همراه: ظرف های خوراکی تک وعده ای درپوش داری هستند با مجرای کوچک که تنها اجازه می دهد که در هر بار چند اسنک خارج شود.

بیشتر بخوانید :

· رشد کودک نه ماهه

· رشد کودک یازده ماهه



موضوعات: سلامت کودک,
[ بازدید : 193 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 13 اسفند 1399 ] [ 13:17 ] [ رعنا ]

[ ]

5راه برای اینکه کودک نوپایتان را سر ذوق بیاورید


سن : کودک یک ساله تا کودک دو ساله

وقتی می بینید فرزندتان در یک حالت بی اشتیاقی است چه می کنید؟ ما این را از والدین پرسیدیم، که امتحان شده و درست از آب درآمده های محبوبشان را، برای از بین بردن ناراحتی و آوردن خنده به لب فرزندانشان، به اشتراک گذاشته بودند.

۱. قدرت تحسین کردن

هروقت کلوئی در شرایط گریه کردن گیر می افتد، من سعی می کنم چیزی پیدا کنم و او را به خاطرش تشویق کنم. این چیز می تواند هرحرکت کوچک او برای آرام کردن خودش، مثل آوردن دستمال برای خود، یا یک نفس عمیق کشیدن باشد. وقتی این کار را می کنم، او نمی تواند جلوی لبخند زدنش را بگیرد. بعد از آن بحران تمام می شود و او می تواند به روزش ادامه دهد.

۲. به گردش بروید

من فرزندی، از نظر فیزیکی بسیار “سرزنده” دارم. مدت زیادی طول کشید تا فهمیدم، که هرگاه بن واقعا بدخلق یا کلافه است، چیزی که از همه بیشتر به آن نیاز دارد، اینست که بیرون برود و بازی کند، یا اینکه برای چند دقیقه اطراف خانه بدود. حتی اگر مشغول کاری باشم یا در حال آماده شدن برای شام باشم، کارم رها خواهم کرد و به بِن اعلام می کنم که وقت “گردش کردن اوست”. حالا او حتی وقتی حس خوبی ندارد، از همان شیوه استفاده می کند. گشت و گذار کردن، همیشه او را سر ذوق می آورد. –کولیین، مادر بن، آتلانتا، جورجیا.

۳. به کارواش ماشینِ حال خوش بروید

یک روز وقتی دخترم بدخلقی می کرد، ایده قرار دادن او در یک کارواش، که حال بد او را بشوید، به ذهنم رسید. من او را وادار می کنم دکمه نامرئی “کارواشِ حال خوش” را فشار دهد، و بعد از آن من او را به اطراف می چرخانم، غلغلکش می دهم، و صداهای کودکانه در می آورم. وقتی که کارمان تمام می شود، او از خنده غش می کند.

۴. کارتان را متوقف کنید و گوش دهید

وقتی پسر بزرگتر ۸ ساله ام، غمگین است، گاهی فقط نیاز دارد به حرف هایش گوش دهم. در رابطه با کودکان، ما اغلب تلاش می کنیم راه چاره ایی برای مشکلاتشان، یا درمانی برای هرچه که او را آزار می دهد، بیابیم. اما من فکر می کنم، اینکه همه کارها را متوقف کنید و در لحظه قرار بگیرید و براحتی از او بپرسید که مشکل چیست، بیشتر اوقات اثر خواهد کرد. اگر در آن لحظه آماده صحبت کردن نباشد، به او توجه منحصر به فردی می کنم، با او بازی می کنم و به او اطمینان می دهم که کنارش هستم.

۵. یک فرد اجتماعی پرورش دهید

دو پسر من، همیشه وقتی با گروهی از اقوام و دوستان احاطه شده اند، خوشحال ترند. گاهی اوقات وقتی در دورهمی های بزرگ خانوادگی هستند، در حالی که امکان ارتباط با افراد زیادی که دوست دارند و می شناسند را دارند، در خوشحالترین وضعیت هستند. به همین خاطر، هر زمان که ممکن باشد، پسرانمان را به گردش های اجتماعی می فرستیم. من همچنین اینکه این کار به پسرانم درباره لذت بردن و مهارت های ارتباط با افراد مختلف را می آموزد، دوست دارم.

حتما بخوانید :



موضوعات: سلامت کودک,
[ بازدید : 197 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 12 اسفند 1399 ] [ 12:52 ] [ رعنا ]

[ ]

مدیریت خیس کردن اتفاقی، در حین آموزش دستشویی کردن به کودکان


سن : کودک یک ساله تا کودک دو ساله

ما چگونه باید ادرار کردن اتفاقی هنگام آموزش دستشویی رفتن را اداره کنیم؟

ادرار کردن اتفاقی را تا جایی که ممکن است، اداره کنید. با اینکه ممکن است وسوسه شوید کودکتان را سرزنش کنید، به خصوص اگر مدتی برای آموزش دستشویی کردن کوشش کرده باشید؛ تنبیه، به ندرت در این موارد نتیجه بخش است. بیشتر احتمال دارد آنچه از این کار حاصل شود، جنگ قدرت و یک رابطه پرتنش با شما باشد.

ادرار کردنِ اتفاقی، در فرآیند آموزش دستشویی رفتن، یک بخش طبیعی است و بیشتر کودکان، تا بیش از ۶ ماه پس از آموزش دیدن، به تجربه کردن آنها ادامه می دهند. کودک شما نیاز دارد، شما در هر بار ادرار کردن اتفاقی، با آرامش و حامیانه برخورد کنید. اگر پیشرفتی مشاهده می کنید، همه چیز در روال طبیعی است. اگرچه اگر کودک شما عمدا، به طورمرتب روی زمین ادرار یا مدفوع می کند، شما باید احتمالا یک قرار ملاقات برای بررسی این موضوع با پزشکش، ترتیب دهید. او ممکن است پیشنهاد کند، آموزش دستشویی رفتن را برای مدت کوتاهی، تا زمانی که کودکتان این رفتار ناخوشایند (اما به صورت غیر قابل انکاری تاثیر گذار) برای جلب توجه را ترک کند، متوقف کنید.

حتما بخوانید :

· رشد کودک سه ماهه

رشد کودک پنج ماهه



موضوعات: سلامت کودک,
[ بازدید : 198 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 11 اسفند 1399 ] [ 13:39 ] [ رعنا ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]