راز و رمز سلامتی

سلامتی

انواع اکستنشن مو:


۱- استفاده از موی طبیعی

استفاده از موی طبیعی در اکستنشن توجه بیشتری را در مخاطب ایجاد می کند، قیمت این موها بالا می باشد و همچنین اکستنشن موی طبیعی مانند موی خودتان قابلیت رنگ و دکلره و هایلایت کردن و.. را شامل می شود.دوام اکستنشن با موی طبیعی بستگی به میزان رشد موی شخص از ۳ ماه تا ۶ ماه می باشد، اما هر۴۵ روز یکبار باید توسط متخصص آموزش اکشتنشن مو ، ترمیم انجام شود.برای تشخیص طبیعی بودن با آتش زدن چند تارمو از بوی سوختن مو میتوان متوجه شد،موهای که تارهای ضخیم دارند طبیعی نیستند.

۲- استفاده از موی مصنوعی

در این روش طول موی اضافه شده را باید حداکثر ۳۰ سانتی متر بلند کنید، مقدار بیشتر از این وزن مو رو زیاد می کند و به پوست سر فشار وارد می کند و باعث ریزش موهای طبیعی و کم پشتی می شود. بهترین طول متوسط برای موی اضافه شده مصنوعی ۲۲ سانتی متر می باشد.مدت زمان این نوع اکستنشن حدود ۳ الی ۴ ماه است و فاصله گرفتن آن ها از کف سر بستگی به سرعت رشد مو و سن شما دارد هرچی سن بیشتر باشد دیرتر فاصله موی مصنوعی از کف سر فاصله می گیرد.

بیشتر بخوانید : آموزش بافت مو

انواع روش های نصب اکستنشن مو

چسب کراتین

نوعی چسب بی ضرر است که برای جلوی سر و کسانی که موهای نازک و کم پشتی دارند روش خوبی می باشد، بالاتر از ریشه مو این چسب مالیده می شود و موی اکستنشن روی آن قرار میگیرد و بوسیله گیره موهای طبیعی و مصنوعی با حرارت بهم فشرده میشود و چسبیده می شود.

رینگ

این روش برای افراد با موهای نازک و کم پشت زیبایی ندارند و موقع جمع کردن مو رینگ مشخص می شود، در این روش رینگ واشرداری را داخل یک شاخه از مو مصنوعی می گذارند و با قلاب های مخصوص موهای طبیعی را به داخل همان رینگ می کشند.با انبرک مخصوص ،رینگ ها را فشار محکمی می دهند تا مو ثابت شود و به این طریق موی مصنوعی به طبیعی متصل می شود.

دوخت مو

این روش هیچ آسیبی به مو وارد نمی کند هر زمان هم از موی طبیعی می توانید جدا کنید.

اکستنشن مو به روش لاینی

سریع ترین روش اکستنشن لاینی از بلند شدن پرپشت شدن موهایتان لذت ببرید،زیرا در این روش از چسب یا رینگ استفاده نمیشود.

اتصال حرارتی

که در آن ابتدا یک دسته ی باریک از موها جدا شده و کمی بالا تر از ریشه مو محول چسب ناک خاصی مالیده میشود و یک دسته باریک از موهای اکستنشن روی آن قرار میگیرد سپس به وسیله گیره یا .انبرک ویژه ای این موها به هم فشرده شده حرارت انبرک چسب را ذوب کرده و موهای مصنوعی به موهای طبیعی میچسبد البته در این روش احتمال ریزش و آسیب بیشتراست

ما از طرف آموزشگاه آرایشگری الماس نشان زیبایی دو چندان را برای شما آرزومندیم.

منبع : دوره های آموزش آرایگشری



موضوعات: کاشت مو ,
[ بازدید : 148 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 25 خرداد 1400 ] [ 16:18 ] [ رعنا ]

[ ]

مشاوره کاشت مو


وقتی به بهترین کلینیک کاشت موی تهران مراجعه می‌کنند، در اولین جلسه با جراح متخصص کاشت مو مشاوره خواهید داشت. جلسه مشاوره معمولاً 15 دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد. جلسه مشاوره فرصت مناسبی برای آشنایی با جراح و مطرح کردن موارد زیر است:

صحبت کردن درباره نگرانیها و تجربه ریزش مو

شرح دادن دلایل انجام جراحی کاشت مو

افزایش اطلاعات درباره جراحی کاشت مو

جراح پس از ارائه توضیحات لازم درباره موارد فوق، ناحیه‌هایی را که دچار ریزش مو است، به دقت معاینه می‌کند و احتمالاً سؤالات زیر را مطرح می‌کند:

وضعیت سلامت عمومی‌تان در این اواخر چگونه بوده است؟

به بیماری خاصی مبتلا هستید؟

در حال حاضر دارویی مصرف می‌کنید؟ منظور کلیه داروهای تجویزی، بدون نسخه و داروهای گیاهی است.

عمل جراحی مهمی را در گذشته انجام داده‌اید؟

عمل جراحی دیگری را بر روی ناحیه کم‌پشت یا طاس فعلی انجام داده‌اید؟

به تازگی مشروبات الکلی نوشیده‌اید، سیگار کشیده‌اید یا به صورت تفریحی مواد مخدر مصرف کرده‌اید؟

آلرژی دارید؟

صادقانه به سؤالات پزشک پاسخ بدهید تا ایشان با توجه به شرایط‌تان از مناسب و ایمن بودن جراحی کاشت مو مطمئن شوند. به علاوه اگر با پزشک صادق و روراست باشید، ایشان می‌توانند بهترین درمان ترمیم و پیوند مو را به شما توصیه کنند.

سؤالات مهمی که در جلسه مشاوره کاشت مو باید مطرح کنید

جلسه مشاوره بهترین زمان برای پرسیدن سؤالات مربوط به جراحی کاشت مو است. بهتر است که قبل از مراجعه به بهترین کلینیک کاشت مو قدری درباره سوالاتی که می‌خواهید از جراح متخصص کاشت مو بپرسید، فکر کنید. سوالاتی را که به ذهن‌تان می‌آید، یادداشت کنید تا پرسیدن مسائل مهم را در جلسه مشاوره فراموش نکنید.

توصیه می‌کنیم سؤالات زیر را از جراح بپرسید:

آیا جراحی کاشت مو بهترین روش برای ترمیم موهایم است؟

بعد از جراحی درد خواهم داشت؟

آیا جراحی کاشت مو همواره موفقیت‌آمیز است؟

زخم‌های جراحی در چه ناحیه‌هایی ایجاد می‌شود؟

چه مدت طول می‌کشد تا رشد موهای جدید شروع شود؟

ممکن است موهایم در آینده دوباره بریزد؟

خواسته‌های من منطقی و واقع‌بینانه است و با انجام عمل می‌توانم به آنها برسم؟



موضوعات: کاشت مو ,
[ بازدید : 237 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 25 اسفند 1399 ] [ 15:32 ] [ رعنا ]

[ ]

کاشت مو در ترکیه


براساس نتایج تحقیقات انجام یافته اخیر قرار گرفتن ترکیه در جایگاه نخست بخش توریسم سلامت، فاکتور بسیار مهمی برای نشان دادن موفقیت بیشتر این کشور در این موضوع است.

وقتی موضوع کاشت مو به میان می آید، موفقیت ترکیه مشخص است و هم هموطنان ترکیه ای و هم خارجی ها برای این موضوع پی در پی از مراکز کاشت مو دیدن می نمایند. بهمین خاطر ما هم برای شما بعنوان بهترین مرکز کاشت مو، موضوع را محدود نکرده از میان بهترین ها ،از تعدادی مراکزو متخصصان فوق العاده حرفه ای در فعالیت هایشان بحث خواهیم کرد.

در کاشت مو کدام روش را باید در اولویت قرار دهیم؟

روش کاشت موی FUE: روش رایج و روزمره و زیربنای دیگر روشهاست. این روش، کاشت مویی بدون برش و بخیه و بدون جاگذاری رد و اثر است. در نتیجه کاشت موی طبیعی در این روش برای جلوگیری از ریزش مو، ترجیح عموم در سطح دنیاست. چونکه قبل از FUE در روش FUT با تیغ، عمل جراحی بر پشت سر مریض ها انجام می شد و در نتیجه آن مراجعه کنندگان از اثرات بجا مانده از بخیه بعد از عمل ممکن بود ناراضی باشند.

روش کاشت موی DHI: تنها تفاوت مابین DHI با FUE مدت زمان انتقال پیوندهاست. در روش FUE پیوندها برداشته می شود، بعد از آن کار کانال کشی؛ در آخر هم پیوندها جاگذاری می شود. در روش DHI ریشه موهای برداشته شده، همزمان با عمل کانال کشی جاگذاری می شود. به این علت دراین روش مدت زمان عمل نسبت به روش FUE خیلی کوتاهتر است. در روش DHI پیوندهای برداشته شده با قلم های ایمپلنت ویژه در کانال های باز شده جاگذاری می شود.

بیشتر بخوانید : متخصص کاشت مو کیست ؟

روش پرکوتان: جدیدترین روش کاشت موست. متفاوت ترین ویژگی روش کاشت موی پرکوتان نتیجه طبیعی بعد از عمل است. بانک مو در این روش، موهای پشت سر است. تارهای مو که با دستگاهی بنام میکرو موتور شل شده اند با آلتی شبیه موچین جمع آوری شده، بعداً یکی یکی به حالت کاشت مو در آورده می شود. در اینجا بارزترین ویژگی، مدت زمان باز کردن کانال است.. اهمیت این مسئله این است که کانال های گرد ریشه های مو را بهتر در برمیگیرد و به دلیل اینکه در سطح میکرو می باشد امکان کاشت متراکم تر ریشه های مو را فراهم می کند.

روش کاشت موی FUE GOLD: یک تکنیک کاشت مو با ویژگی غنی از امتیازات است. آلت های مورد استفاده در این روش با سبک خاصی طراحی و برای حساسیت بیشتر کاشت مو به طریق خاصی تولید می شود. در این روش تمامی آلت های مورد استفاده در FUE از طلا درست می شود. به دلیل عدم زیان دهی طلا در مواقع تماس با پوست، ساختار طبیعی مو و فرم پوست مودار را از بین نمی برد. به این ترتیب کیفیت پیوندهای برداشته شده هم محافظت می شود.

روش کاشت موی ICE GRAFT FUE: مبنای تکنیک، نگهداری پیوندهای برداشته شده برای کاشت مو در محلول های سرد است که برای حفاظت از پویایی آنها بکار گرفته می شود. با نگه داشتن پیوندهای برداشته شده در محلول سرد ویژه از هدر رفتن سلول و بافت ممانعت می گردد. بدین ترتیب با انتقال ریشه های سالم تر مو می توان به نتایج موفق تری دست یافت.

رفرنس



موضوعات: کاشت مو ,
[ بازدید : 222 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ يکشنبه 24 اسفند 1399 ] [ 15:00 ] [ رعنا ]

[ ]

بانک مو در کاشت مو به روش DHI


تاثیر بانک مو در کاشت مو به روش DHI چیست؟

یکی از بهترین عمل های جراحی که امروزه به طور کاملا فرهنگی و تخصصی در کشورمان ایران نیز جای افتاده عمل جراحیکاشت مو می باشد، که افراد می توانند از این عمل بهره برده و همچنین از مزایای آن پس از عمل برخوردار شده و شاهد حل مشکل ریزش مو یا طاسی موی سر خود باشند. یکی از مهم ترین نکاتی که در کاشت مو به روش های مختلف به خصوص روش DHI می باشد، برخورداری فرد بیمار از بانک موی مناسب جهت انجام این عمل می باشد. بانک موی مناسب باعث گرفتن نتایج بهتر از این می شود.

بانک مو در کاشت مو به روش DHI باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

یکی از مهم ترین ابزاری که برای کاشت مو به روش های مختلف مورد نیاز است بانک مو می باشد. افرادی که از بانک موی مناسبی برخوردار هستند می توانند عمل جراحی نسبتا بهتری داشته باشند؛ همچنین این افراد می توانند از موفقیت عمل کاشت مو نیز تا حد بسیار زیادی مطمئن باشند، همچنین پس از انجام عمل از نتایج بسیار زیبایی که از آن می گیرند نیز رضایت کامل داشته باشند.

بهترین و بزرگ ترین ویژگی که در یک بانک موی مناسب باید باشد مقاومت و تا حد بسیار بالایی غیر قابل ریزش بودن آن می باشد. به گفته متخصص ها و همچنین دانشمندان مو های دور سر نسبت به موهای دیگر نقاط از این ویژگی های ذکر شده جهت انجام عمل کاشت مو به روش DHI برخوردار می باشند. همچنین ناحیه ای از بدن که دارای بانک موی مناسب می باشد باید دارای ضخامت موی خوبی هم باشد.

برای این که پس از عمل کاشت مو به روش DHI خط رویش طبیعی و همچنین معلوم نبودن ناحیه ی تحت عمل به دست آید یکی از مهم ترین نکات برای رسیدن به این مهم داشتن ضخامت موی مناسب ناحیه ای است که بانک مو را برای پیوند اهدا می کند. از دیگر ویژگی هایی که باید در یک بانک مو وجود داشته باشد کیفیت و همچنین رنگ کاملا مناسب آن می باشد. افراد معمولا در زمان انجام عمل پیوند مو از پزشک متخصص کاشت مو می خواهند تا ترمیم مو را به صورتی انجام دهند که تفاوتی بین محل مورد انجام عمل و دیگر نقاط احساس نشود و طبیعی جلوه کردن آن به صورت کاملا عادی به نظر برسد؛ باید این دو ویژگی در بانک مو برای کاشت وجود داشته باشد.

مورد دیگری که باید در این زمینه ذکر کرد داشتن تعداد بانک موی کافی در ناحیه ی اهدا کننده می باشد؛ زیرا در صورتی که ناحیه ی اهدا کننده بانک مو دور سر باشد و همچنین از تراکم کافی برخوردار نباشد ممکن است کاشت مو طبیعی جلوه نکند. زیرا نواحی پشت سر ممکن است دچار کم پشتی شود؛ اما گفتنی است که در صورتی ناحیه اهدا کنند نقطه ی دیگر بدن باشد مشکل خاصی به وجود نخواهد آمد.

رفرنس



موضوعات: کاشت مو ,
[ بازدید : 220 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 23 اسفند 1399 ] [ 14:52 ] [ رعنا ]

[ ]

دکتر خوب برای کاشت ابرو در تهران باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟


پیوند ابرو یکی از ایمن ترین جراحی های زیبایی است.اما این ایمنی به تخصص و مهارت پزشکی که شما انتخاب کرده اید بستگی دارد.یک پزشک متخصص کاشت مو خوب و کارآزموده می داند که از چه ناحیه ای از سر گرافت های مو را استخراج کند ، چطور آنها را آماده و تار تار کند و با چه زاویه ای در قسمت های مختلف ابرو بخواباند.به این ترتیب ،نه تنها نتیجه عمل طبیعی و مطلوب خواهد بود بلکه عوارض احتمالی آن را نیز تقریبا به صفر می رساند.

تحصیلات و دانش مرتبط داشته باشد

پزشکی که عمل کاشت ابرو را انجام می دهد، علاوه بر اینکه باید متخصص پوست و مو باشد ،می بایست دوره های آموزشی مورد نیاز را نیز گذرانده باشد. پزشکانی که عضو انجمن متخصصین پوست ایران هستند اولویت بیشتری دارند.

از مهارت و تجربه کافی برخوردار باشد.

داشتن مهارت و تجربه کافی در عمل کاشت ابرو (مانند هر تخصص دیگری) یکی از فاکتورهای تعیین کننده یک دکتر خوب برای کاشت ابرو است. زیرا نتیجه جراحی را مطمئن تر و ماندگار تر خواهد کرد.

برای اطلاع از این مهارت می توانید به نمونه کارهای جراح دقت کنید. همچنین با افرادی که کاشت ابروی خود را با پزشک مورد نظر انجام داده ند صحبت کنید و از نتایج و میزان رضایتشان بپرسید.

این که سایت و یا صفحه ای مجازی صرفا از روی تحصیلات یک فرد آن را به عنوان بهترین دکتر کاشت ابرو در تهران معرفی می کند کافی نیست. به طور کلی تبلیغات صرفا برای معرفی جراح می باشد و این شما هستید که انتخاب می کنید کدام دکتر مهارت کافی در این زمینه را دارد.

در اجرای تکنیک های جدید کاشت ابرو توانایی لازم را داشته باشد.

پزشکی را برای کاشت ابرو انتخاب کنید که در جلسه مشاوره بطور کامل درباره نحوه انجام کارخود توضیح دهد. دکتر خوب برای ترمیم ابرو ، از روش ها و تکنیک های اصولی و استاندارد که ایمن و پر بازده هستند ، جهت پیوند ابروی طبیعی استفاده می کند.

علاوه بر این، چنین پزشکی باید در این زمینه کاملا به روز باشد، از جدیدترین تکنیک ها مطلع باشد و بتواند با توجه به انتظارات متقاضی و بررسی ویژگی های موهای ناحیه اهداکننده و موهای طبیعی ابروی بیمار بهترین کاشت ابرو را طبیعی ترین حالت ممکن و کم ترین عوارض انجام دهد.

منبع : نسخه



موضوعات: کاشت مو ,
[ بازدید : 248 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 19 اسفند 1399 ] [ 14:18 ] [ رعنا ]

[ ]

آشنا شدن با انواع نژاد مو


نژاد مو بسته به شرایط جغرافیایی و محیط زیست افراد متغییر است و این تفاوت شرایط جغرافیایی عموما شامل شدت تابش آفتاب و یا رطوبت و از این قبیل موارد می شود.

شاید براتون عجیب باشه اما یکی از روش های شناخت نوع ریزش مو بستگی به نژاد مو دارد.

نژاد مو با توجه به رنگ پوست متفاوت است برای مثال در کشورهای غربی که نژاد سفیدپوست دارند اکثرا موها با رنگ و جنس های متنوعی دیده می شود.

و یا در میان سیاه پوستان بویژه در کشورهای آفریقایی با توجه به تابش شدید خورشید ، موهای تیره و مجعد و فرفری دیده می شود.

در واقع اصلی ترین عامل در شکل گیری نوع مو در جوامع مختلف بجز موارد ژنتیکی ، بستگی به تابش خورشید ، گرما و یا سرما در منطقه ، نوع تغذیه در آن جامعه و تاثیرات آب و هوایی (خشک و یا رطوبت هوا) می باشد.

پس در واقع اگر بخواهیم رابطه ای بین ریزش مو با نژاد مو تعریف کنیم باید بیشتر به سبک زندگی توجه کنیم زیرا مردم مختلف در نقاط مختلف دنیا با تغذیه و روش زندگی متفاوت ناخواسته شرایطی را ایجاد می کنند که تاثیرات کلی در سلامتی آنها خواهد داشت.

نژاد مو ها در کل به سه گروه تقسیم می شوند

• آسیایی :

که شامل کشورهای شرقی و خاورمیانه می شوند که عموما موهای تیره و صافی دارند (مردم زردپوست)

• آفریقایی :

که به دلیل گرمای شدید موهای خشک و تیره رنگ دارند و فرفری یا مجعد می باشد (اکثرا مردم سیاه پوست)

• اروپایی :

عموما شامل کشورهای غربی می شوند که موهای بلوند یا صاف دارند مربوط به نژاد (سفید پوست) می باشد.

در نهایت موها به دو دسته کلی (صاف | مجعد) تقسیم می شوند.

حتما بخوانید : متخصص کاشت مو کیست ؟



موضوعات: کاشت مو ,
[ بازدید : 223 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 18 اسفند 1399 ] [ 12:57 ] [ رعنا ]

[ ]

درمان عفونت بعد از کاشت مو


جوش های کوچک، پوسته های زرد و یا قرمزی قابل توجه در منطقه اهدا کننده یا گیرنده ممکن است علائم اولیه ای از عفونت بعد از کاشت مو باشد.

اگر متوجه هر یک از این علائم شدید، لطفا با کلینیک کاشت مو تماس بگیرید زیرا ممکن است نیاز به درمان با آنتی بیوتیک باشد.

انتظار می رود برای چند روز اول پس از عمل، قرمزی، تورم و حساسیت کمی وجود داشته باشد. اگر بعد از روز دوم قرمزی، تورم یا حساسیت افزایش یافت، با ما تماس بگیرید.

به ندرت، یک یا چند پیوند ممکن است عفونی شوند. آنها به صورت جوش سفید (Pus Pimple) یا قرمزی در اطراف موهای منفرد ظاهر شوند.

این جوش ها ممکن است با یک پوسته زرد رنگ همراه باشند و ممکن است حساس باشند. ممکن است نیاز به درمان آنتی بیوتیکی باشد.

تقریبا همه افراد جوش هایی را در ناحیه گیرنده مشاهده می کنند که حدود یک ماه پس از جراحی شروع می شوند و به مدت چند ماه ادامه می یابد.

اینها موهای جدیدی هستند که در حال شکافتن پوست هستند.

گاهی اوقات می توان آنها را با یک عفونت واقعی اشتباه گرفت، اما جوش ها به طور خودبخود در طی ۳-۴ روز از بین می روند. همانطور که جوش ها از بین می روند، ممکن است جوش های جدیدتری سرباز کنند.

آنها به طور کلی نیاز به درمان ندارند. جوش های بزرگ تر را می توان با حذف لایه نازک بالای پوستشان با یک سوزن استریل سوراخ کرد، و سپس مایع داخلشان را تخلیه کرد.

اگر بیش از چند عدد در یک زمان رشد کنند یا پوست در یک ناحیه بزرگتر متورم، قرمز، حساس و داغ باشد، پس شما باید برای دریافت آنتی بیوتیک یا تخلیه

حتما بخوانید : متخصص کاشت مو

منبع



موضوعات: کاشت مو ,
[ بازدید : 239 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ يکشنبه 17 اسفند 1399 ] [ 13:59 ] [ رعنا ]

[ ]

چه افرادی برای کاشت مو به روش ترکیبی مناسب هستند


اگر برای درمان الگوی طاسی پیشرفته به بیش از 4000 گرافت مو نیاز داشته باشید توصیه متخصص کاشت مو به افراد متقاضی، انتخاب کاشت مو به روش ترکیبی می باشد. چرا که تعداد گرافت به دست آمده در این روش از سایر روش های FUT و FIT به تنهایی بیشتر است.

فرد متقاضی این روش نباید از هیچ یک از روش های FIT و FUT نارضایتی داشته باشد. مثلا از برداشت نواری و جراحی یا تراشیدن موی سر خود نباید ناراضی و ناراحت باشد.

حداقل بانک مویی مورد نیاز برای کاشت را در پشت سر خود داشته باشد تا هم بتوان 2 سانتیمتر از پشت سر را به صورت نواری برداشت و هم مقدار باقی مانده را بتوان با روش FIT برداشت کرد. به عبارتی بانک موی پشت سر فرد حداقل باید 7 تا 10 سانتیمتر مو داشته باشد.

بیماران سالخورده‌ و پیر و همچنین بیماران آسمی یا بسیار چاق اصلا برای کاشت مو به روش ترکیبی مناسب نیستند.

روش ترکیبی تنها برای مناطق وسیع ریزش مو مناسب می باشد. مثلاً برای بیماری که فقط شقیقه‌های او دچار ریزش مو شده باشد، روش ترکیبی بی‌ جهت و بی فایده می‌باشد زیرا هر کدام از دو روش FIT یا FUT به تنهایی می توانند باعث رفع مشکل فرد شوند. و یا اگر در بیماری ارتفاع بانک مویی پشت سرش کمتر از 5 سانتی‌متر می‌باشد، روش ترکیبی فقط بانک موی پشت سر بیمار را خراب می‌کند و شانس انجام دو سایر روش های کاشت را از بیمار می‌گیرد.

منبع : سایت بهداشت و سلامت نسخه



موضوعات: کاشت مو ,
[ بازدید : 234 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 16 اسفند 1399 ] [ 12:57 ] [ رعنا ]

[ ]

عوارض پس از کاشت مو


1 ) تورم پوست:گاهی تورم خفیف درپیشانی رخ می دهدکه به دلیل تزریق مایعات درزیر پوست سر درجریان کاشت مو می باشد. اقدامات ذیل برای کاهش بروز تورم مفید هستند: رعایت حالت نیمه نشسته درحین خواب در چند شب اول، عدم استفاده ازدارو (بغیرازداروهای تجویزشده) برای دو هفته، کمپرس یخ در محل پیشانی (روی پانسمان) ساعتی یکبار هر نوبت بیست دقیقه بلافاصله پس از کاشت مو تا زمان خوابیدن (فقط برای روز اول) و استفاده ازهدبند (برای افزایش جذب مایعات). در هرصورت تورم (حتی اگر شدید هم باشد) اهمیتی نداشته و خود بخود خوب می شود. درمواردی تورم شدید بوده و گاهی حتی دورچشم ها را هم درگیر می کند. در این مواقع لازم است با پزشک خود مشورت نمایید تا درمان مقتضی انجام شود.

2 ) خونریزی:معمولاٌ خفیف است و درکمتراز نیم درصد موارد رخ می دهد.کمپرس سرد در محل خونریزی، پانسمان فشاری و رعایت حالت نیمه نشسته مفید هستند.

3 ) بیحسی و مور مور شدن خفیف درمنطقه دهنده مو که زودگذربوده و خودش خوب می شود. بدلیل این بیحسی گاهی به سر بیمار ضربه هایی وارد شده و خودش متوجه نمی شود و از این نظربایستی خیلی مراقب باشد بخصوص درحین سوار و پیاده شدن ازاتومبیل. در موارد نادی بیحسی هفته ها طول می کشد تا خوب شود. گرم نگه داشتن موضع در رفع سریع تر بیحسی بسیار مؤثر است.

4 ) حساسیت به داروهای مصرفی که نادراست.

5 ) اختلاف بین موهای پیوندزده شده و موهای قبلی وی از نظر میزان مجعدبودن، رنگ و قطر موها که همگی موقتی بوده و با گذشت زمان مرتفع می شوند.

6 ) دردمنطقه دهنده یا گیرنده مو که اغلب خفیف و زودگذربوده و با مصرف قرص مسکن (طبق تجویز پزشک) سریعاٌ برطرف می گردد. با متدهای جدیدکاشت مو سردردهای شدید(که قبلاٌ دیده می شد) به هیچ عنوان رخ نمی دهند.

7 ) خارش:شایع است و بدلیل خوب نشستن سر و یا روند ترمیم زخم های پوست رخ می دهد. خارانیدن محل برداشت اهمیتی ندارد ولی در مورد محل کاشت ممکن است موجب آسیب به گرافت های کاشته شده گردد و لذا این کاردر دو هفته اول ممنوع است. شستشوی مرتب، مرطوب کردن محل کاشت مو با سرم نمکی خنک، لوسیون بتامتازون و قرص آنتی هیستامین مفیدمی باشند.

8 ) کَبَره(کِراست) درمحل کاشت مو: معمولاٌ درچند روز اول رخ می دهد و بدلیل ترشح سرم منعقدشده و خون از دورگرافت ها است. کراست ها مشکلی برای موهای پیوند زده شده بوجود نیاورده و خودشان بتدریج می افتند. تمیزکردن و خوب شستن (البته با احتیاط) درمنطقه کاشت مو برای جلوگیری از بروز کراست بسیار مهم است.کراست ها را نبایستی کند زیرا باعث کنده شدن فولیکول پیوند زده شده می شود.

بیشتر بخوانید : چگونه یک متخصص کاشت مو خوب پیدا کنیم ؟

منبع



موضوعات: کاشت مو ,
[ بازدید : 195 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 13 اسفند 1399 ] [ 13:22 ] [ رعنا ]

[ ]

آیا یک کلینیک کاشت مو خوب باید از وزارت بهداشت مجوز رسمی داشته باشد ؟


داشتن مجوز قانونی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مهم‌ترین خصوصیت یک کلینیک کاشت مو معتبر و مناسب است. تمامی کلینیک‌های معتبر در ایران این جواز را در وب سایت رسمی خود قرار می‌دهند و شما می‌توانید به راحتی و با کمی جستجو در اینترنت از وجود این مجوز مطمئن شوید. به علاوه کلینیک کاشت مو موظف است تا اصل یا تصویر این جواز را داخل کلینیک و در معرض دید تمامی مراجعین قرار دهد. نصب این مجوز در کلینیک به شما این اطمینان را می‌دهد که فعالیت‌های این کلینیک زیر نظارت وزارت بهداشت است. بیان این نکته هم کاربردی است که شرکت مخابرات در بانک اطلاعات 118 تنها کلینیک‌های مجاز را ثبت می‌کند. بنابراین اگر کلینیک کاشت مو دارای مجوز باشد، شماره تلفن آن در 118 ثبت شده و قابل دریافت است. در نظر داشته باشید که فقط داشتن مجوز از وزارت بهداشت کافی نیست. بلکه کلینیک کاشت مو در عمل هم باید به استانداردهای وزارت بهداشت عمل کند. این استاندارد شامل سیستم تهویه و ایمنی درمانگاه، اتاق جراحی و اتاق معاینه مجهز، سالن انتظار مناسب و مواردی از این دست می‌باشد. در کنار کلینیک کاشت مو، مسئول فنی کلینیک پوست و مو و دکتر متخصص پوست و مو هم باید دارای مجوز از وزرات بهداشت باشند. همچنین اسم مسئول فنی باید در وبسایت انجمن متخصصان پوست کشور ایران درج شده باشد.

حتما بخوانید : متخصص کاشت مو کیست ؟



موضوعات: کاشت مو ,
[ بازدید : 207 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 12 اسفند 1399 ] [ 12:56 ] [ رعنا ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]