راز و رمز سلامتی

سلامتی

آموزش موفق استفاده از توالت به دختران


سن : کودک یک ساله تا سه ساله

ممکن است وقتی کودکتان بزرگ می شود، دلتان برای بسیاری از چیزها تنگ شود، اما احتمالا عوض کردن پوشکِ کثیف یکی از آنها نیست. با این حال، عجله سودی ندارد: آموختن چطور استفاده کردن از دستشویی به دخترتان، نیازمند زمان و صبر از سوی شما و میزان قابل قبولی از همکاری و انگیزه از سوی کودکتان است.

برای مطالعه بیشتر : رشد کودک هجده ماهه

به او اجازه دهید ببیند و یاد بگیرد

نوپایان به وسیله تقلید یاد می گیرند، و تماشای شما زمانی که از سرویس بهداشتی استفاده می کنید، اولین مرحله غریزی است.

وقتی درباره اعضای بدن صحبت می کنید، اهمیت دارد که از نظر آناتومیک، دقیق و صریح باشید. از آموختن این موضوع به او، که به ناحیه زنانه اش “ویی-ویی” بگوید، در حالی که دیگر اجزای بدن اسمی به نظر رسمی تر دارند، ممکن است اینطور استنباط کند، که چیز شرم آوری درباره اندام تناسلی اش وجود دارد.

اگر دخترتان برادر بزرگتر، پدر یا یکی از دوستانش در پیش دبستانی یا مهدکودک را در حالت ایستاده در دستشویی دیده باشد، به احتمال بسیار زیاد می خواهد ایستاده ادرار کردن را امتحان کند. به او اجازه دهید. به طور قطع، شما مجبور خواهید شد یکی دوتا خرابکاری را تمیز کنید، اما او احتمالا به زودی متوجه خواهد شد که تجهیزات کافی برای اینکه اینکار را انجام دهد ندارد، و شما مجبور نیستید او را وارد جنگ قدرت کنید.

تجهیزات مناسبی بخرید

بیشتر متخصصان خرید یک توالت سایز-کودکی که نوپایتان حس کند متعلق به خودش است و برایش نسبت به توالت به اندازه-طبیعی، احساس امنیت بیشتری دارد، را توصیه می کنند.(بسیاری از نوپایان از افتادن در توالت می ترسند، و دلهره شان می تواند در آموزش استفاده از توالت اختلال ایجاد کند.) حمام ها می توانند برای نوپایان کنجکاو جای خطرناکی باشد، بنابراین همیشه وقتی از توالت استفاده می کند، بر او نظارت داشته باشید.

با یک لباس زیرِ باحال ایجاد انگیزه کنید

دخترتان را با بردن به یک سفر ویژه، بر روی فواید آموزش چگونه توالت رفتن ، متمرکز کنید: خرید لباس زیر. به او اجازه دهید هرنوعی را که می خواهد انتخاب کند (لباس زیری که شخصیت محبوب فیلمی را نشان می دهد، یا طراحی روشن و درخشان، معمولا کارساز هستند.)

به او یاد دهید بنشیند و خود را خشک کند

یکی از مهمترین کارهایی که باید به دخترتان بیاموزید اینست که چطور خودش را به خوبی تمیز کند. برایش توضیح دهید که به خصوص زمانی که حرکت روده داشته، باید دستمال توالت را از جلو به عقب حرکت دهد، تا از عفونت جلوگیری کند.

پیروزی ها را جشن بگیرید

او بدون شک تعدادی ادرار اتفاقی خواهد داشت، اما سرانجام، دخترتان عمل فرستادن چیزی درون توالت را یاد خواهد گرفت. این لحظه را با هیاهو و شلوغ کاری جشن بگیرید. این ایده را که او به مرحله مهمی دست یافته است، با دادن امتیاز “بچه های بزرگتر” به او، مثل تماشا کردن یک ویدئو جدید یا گرفتن یک قصه اضافیِ زمان خواب، تقویت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رشد کودک یک ماهه تا کودک دو ساله می توانید به سایت بهداشت و سلامت نسخه مراجعه کنید.



موضوعات: سلامت کودک,
[ بازدید : 97 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 14 مرداد 1399 ] [ 16:54 ] [ رعنا ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]