راز و رمز سلامتی

سلامتی

برای داشتن روکش کامپوزیت باید چه مراحلی را طی کرد؟


اگر به دنبال راهی کم هزینه تر برای زیبا کردن لبخند خود هستید، و می‌خواهید یک طرح لبخند بی نقص داشته باشید، میتوانید روی روکش کامپوزیت حساب کنید. شاید نگاه ها و تمایلات بیشتر افراد به لمینت دندان باشد، اما واقعیت این است که هزینه تمام شده لمینت بالا است. و کسانی که توانایی پردخت هزینه آن را ندارند، باید به دنبال یک روش جایگزین برای بهبود طرح لبخند و ترمیم دندان خود باشند. ونیر کامپوزیتی را میتوان با بودجه محدود و اندک نیز برای دندان انتخاب کرد. زیرا در عین زیبایی، عملکردی نسبتا مشابه با لمینت های سرامیکی دارد.

ترمیم دندان و اصلاح طرح لبخند با روکش کامپوزیت

درست به مانند همه انواع ونیرها، استفاده از کامپوزیت دندان ر نیز برای دو هدف زیر مرسوم است:

  • ایجاد تغییرات کلی در ظاهر دندان ها
  • تغییر نسبی شکل و ترمیم دندان
  • بهبود رنگ

تفاوت اجرای لمینت دندان با روکش

نصب و اعمال لمینت دندان ، نیازمند چندین مرحله مهم و حساس است، که باید با دقت هرچه تمامتر انجام شود. در مقایسه با لمینت، معمولا کامپوزیتها نیازمند زمان زیادی نیستد و خوشبختانه ساختار دندان چندان دستکاری نمیشود.

در این درمان ترمیمی، دندان تراش نمیخورد و از حجم آن کاسته نمیشود، بلکه به راحتی بر روی سطوح دندان چسپانده میشود. به عبارتی این روش ترمیم دندان معمولا نسبتا سریع و بدون دردسر است.

کامپوزیت دندان برای چه مواردی استفاده می شود؟

دندانپزشکان از این متد درمانی برای برطرف کردن مشکلات زیر استفاده میکنند:

  • لکه دار شدن دندان ها یا تغییر فاحش رنگ آن ها
  • دندانهایی که کج شده اند
  • ترمیم ترک برداشتن یا خوردشدکی جزئی تا متوسط دندان
  • کاهش فاصله مابین دندان ها یا از بین بردن این فاصله

کامپوزیت دندان چند مرحله دارد و چقدر طول میکشد؟

  • اولین مرحله در این شیوه درمانی، درست مانند سایر درمان های دندانپزشکی، ویزیت شدن توسط دندانپزشک است. بیمار باید طی یک جلسه اختصاصی توسط دندانپزشک ویزیت شده و مشخص شود که آیا میتواند تحت این درمان قرار بگیرد یا خیر.
  • طی این جلسه وضعیت سلامت دهان و دندان ارزیابی شده و دندانپزشک از وجود یا عدم وجود عفونت یا بیماری لثه اطمینان حاصل میکند.
  • در مرحله بعدی دندانپزشک در رابطه با نوع و رنگ نهایی کامپوزیت با بیمار صحبت خواهد کرد. و قبل از شروع پروسه معمولا دندان ها با تجهزیات مخصوص شستشو داده خواهند شد.
  • دندانپزشک تا آنجا که ممکن است سطح و اطراف دندانی که قصد روکش کردن آن را دارد خشک میکند زیرا رطوبت بیش از حد میتواند در فرآیند نصلب روکش تداخل ایجاد کند.
  • در مراحل پایانی کار، دندناپزشک با دقت تمام مواد کامپوزیتی را به صورت لایه لایه روی دندان قرار داده و فرم مناسبی به مواد میدهد. در نهایت نیز مواد‌کامپوزیتی برای تکمیل فرآیند درمان، صیقل داده خواهند شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر خدمات دندانپزشکی (دندانپزشکی اطفال ، دندانپزشکی ترمیم و زیبایی ( اصلاح طرح لبخند و...) دندانپزشکی بارداری می توانید به مجله اینترنتی دندانپزشکی ارتوبلاگ مراجعه کنید.




موضوعات: سلامت دهان و دندان,
[ بازدید : 45 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 15 مرداد 1399 ] [ 11:35 ] [ رعنا ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]