راز و رمز سلامتی

سلامتی

همه چیز در مورد پلیسه معده


عمل پلیسه معده چیست؟

پلیکیشن یا پلیکاسیون معده (gastric plication) جدیدترین روش جراحی لاغری در دنیا است که هدفش کاهش حجم معده بدون برداشتن حتی یک سانتی متر از بافت معده است. این عمل با روش لاپاراسکوپی انجام می‌شود و یک عمل بسیار کم تهاجم محسوب میشود. یکی از بهترین مزایای این عمل، عدم دستکاری روده ها است و مقدار قابل توجهی از اضافه وزن بیمار نیز به راحتی از بین می رود.

عمل پلیسه معده چگونه انجام می‌شود؟

پلیکاسیون معده یک عمل کم تهاجم است که با روش لاپاراسکوپی انجام می‌شود. (برای آشنایی کامل با لاپاراسکوپی و درک مراحل عمل پیشنهاد میکنیم حتما به این صفحه مراجعه کنید).

به طور کلی ما با انجام عمل جراحی لاغری، دستکاری بافت ها و اندام ها، دو کار اصلی انجام میدهیم. یا حجم معده را کاهش میدهیم که بیمار با خوردن مقدار کمی غذا زود سیر شود. و یا کاری میکنیم که مسیر جذب مواد غذایی به حداقل برسد یا کاهش پیدا کند. برای مثال ما در عمل اسلیو معده بخش اعظم معده را بر میداریم و از شکم خارج میکنیم. تا جذب مواد غذایی کاهش پیدا کند و بیمار لاغر شود.

با انجام عمل پلیکاسیون چقدر از اضافه وزن کم میشود؟

با اینکه عمل جراحی پلیسه معده یک روش لاغری کاملا جدید است. اما ثابت شده که درصد موفقیت بالایی دارد. بر آورد میشود که با انجام این عمل بعد از 1 سال، بیمار تقریبا نزدیک 50 درصد از اضافه وزن خود را از دست میدهد.

عمل جراحی پلیسه معده چه مزایایی دارد؟

معده و روده به هیچ عنوان برش داده نمیشوند یا برداشته نمیشود. مخوصا روده ها به هیچ وجه دستکاری نمیشوند.

نیازی به اتصال جسم خارجی به بافت معده وجود ندارد و تحریک معده ه حداقل میرسد.

بر خلاف عمل هایی مثل اسلیو و بای پس معده، این عمل برگشت پذیر است و معده میتواند به حالت اول خود بازگردد

معایب انجام عمل جراحی پلیسه معده چیست؟

عمل پلیسه معده جدیدترین روش جراحی در دنیا است بنابراین قدمت چندانی در مقایسه با عمل های اسیلو معده، بای پس معده، ساسی بای پس بالون، باندینگ و … ندارد. طبیعی است که مسالعات و تحقیقات کمتری روی این عمل انجام شده است.

به نظر میرسد که در حال حاظر شرکت های بیمه هزینه های این عمل را به صورت کامل پرداخت نمیکنند و حتی در برخی موارد هزینه ای بابت این عمل به شما بر نمیگردانند.

خطرات و عوارض جانبی همراه این عمل چگونه است؟

مانند هر عمل دیگری، از آنجایی که بدن دستکاری میشود، عمل راحی پلیسه معده نیز میتواند عوارضی داشته باشد. البته اگر در شرایط مناسب و توسط جراح لاغری خوب این عمل صورت بگیرد عوارض و خطرت به حداقل خواهد رسید. اما در هر صورت موارد زیر میتوانند جزئی از عوارض احتمالی این عمل باشند: (توجه کنید که گفتیم احتمالی یعنی ممکن است اصلا چنین عوارضی رخ ندهد)

· تهوع و استفراغ

· جدا شدن بخیه ها (که عمل باید دوباره انجام شود )

· نشت مواد غذایی و مایعات از مناطقی که بخیه شده است ( که به طور مشابه نیاز به عمل مجد دارد)



موضوعات: جراحی و رژیم لاغری,
[ بازدید : 156 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 30 دی 1398 ] [ 13:37 ] [ رعنا ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]