راز و رمز سلامتی

سلامتی

علایم شکست ایمپلنت+ علل و درمان آن


اگرچه شکست ایمپلنت دندان بسیار نادر است، اما در برخی مواقع حتی اگر متخصص ایمپلنت کارکشته باشد و همه مراحل را با احتیاط انجام داده باشد، باز هم ممکن است بدنِ برخی افراد ایمپلنت کاشته شده را پس بزند.

علایم شکست ایمپلنت دندان چیست؟

شکست خوردن فرآیند ایمپلنت گذاری میتواند دو دلیل عمده و اصلی داشته باشد. یکی پری ایمپلنتیت و دیگری عدم انجام فرآیند استئواینتگریشن .

یکی از نشانه پس زدن ایمپلنت پری ایمپلنتیت است!

پری ایمپلنتیت زمانی اتفاق می افتد که شما به عنوان کسی که ایمپلنت کاشته اید به درستی از دندان های خود مراقبت نکرده باشید یا به عبارتی بهداشت دهان و دندان شما ضعیف باشد. برای مثال اگر مسواک نزنید ممکن است به بیماری لثه گرفتار شوید که خود همین بیماری میتواند به بافت استخوانی آسیب بزند. اگر این مشکلات به موقع تشخیص داده نشوند پری ایمپلنت میتواند باعث لق شدن یا شل شدن ایمپلنت شود.

استئواینتگریشن

وقتی ما ایمپلنت را به استخوان فک متصل میکنیم یا اصطلاحا میکاریم، انتظار داریم که به مرور زمان بافت استخوانی اطراف ایمپلنت را پر کند و در واقع ایمپلنت به استخوان فک جوش بخورد. به این فرآیند استئواینتگریشن گفته میشود. اگر فک نتواند ایپمپلنت را احاطه کند و آن را به خود متصل کند، ایمپلنت شل شده و عملا شکست میخورد.

مراحل اولیه و تاخیری شکست ایمپلنت دندان

در دو مرحله ممکن است ایمپلنت شکست بخورد و بدن آن را پس بزند. مرحله اول طی 3 تا 4 ماه بعد از عمل ممکن است اتفاق بی افتد. برخی از علل و عواملی که باعث پس زدن ایمپلنت در مراحل اولیه میشوند عبارتند از:

· خونرسانی ضعیف به اطراف ایمپلنت

· عفونت های موجود در دهان

· جابجایی یا تعویض ایمپلنت هنگام بهبودی

· ضعف سلامتی عمومی بیمار

ایمپلنت ناموفق دندان به صورت تاخیری هم از 1 تا 10 سال بعد از فرآیند ایمپلنت گذاری دندان اتفاق می افتد و میتواند ناشی از موارد زیر باشد:

سایر عوامل تاثیرگذار بر روی شکست ایمپلنت دندان

در حالی که پری ایمپلنتیت و عدم موفقیت استئواینتگریشن دو عامل اصلی در عدم موفقیت ایمپلنت هستند، دلایل و علل زیر نیز می توانند در این شکست دخالت داشته باشند:

· دیابت

· بیماری لثه

· کوچک بودن فک یا ناکافی بودن توده استخوانی

· بهداشت ضعیف دهان و دندان

· مکان نادرست کاشت ایمپلنت دندان

· مصرف برخی داروها

· جاگذری ضعیف ایمپلنت

· برخی بیماری ها از جمله سرطان

· سیگار کشیدن

· دندان قروچه

درمان شکست ایمپلنت دندان

روش درمان ایمپلنت ناموفق دندان به علت اصلی بروز آن بستگی دارد. به عنوان مثال:

اگر دلیل ناموفق بودن ایمپلنت پری ایمپنتیت است، میتوانید با تمیز کردن و شستشوی ایمپلنت آن را درمان کنید

اگر دلیلی شکست بیماری بافت های دهان است با ارتقاء بهداشت دهان و دندان میتوان آن را برطرف کرد.

و اگر مشکل پیش آمده به خاطر وارد شدن ضربه یا استرس فیزیکی به توده استخوانی فک باشد، اولین گام برداشتن بافت های ملتهب اطراف ایمپلنت دندان است و سپس عمل پیوند استخوان.



موضوعات: سلامت دهان و دندان,
[ بازدید : 162 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 1 بهمن 1398 ] [ 10:23 ] [ رعنا ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]