راز و رمز سلامتی

سلامتی

ارتودنسی یا دندانپزشکی زیبایی


به محض این که تصمیم بگیرید لبخند خود را زیباتر و جذاب‌تر کنید، پس از یک جستجوی کوتاه روش‌های مختلفی را پیدا خواهید کرد. دندانپزشکی زیبایی با انجام درمان‌هایی چون ارتودنسی دندان ،سفید کردن دندان، جایگزینی دندان غائب با ایمپلنت یا کاشت دندان و زیباسازی دندان‌ها از طریق باندینگ و فرم‌دهی به دندان‌ها(دانستنی های ایمپلنت)، لبخندی درخشان‌تر و زیباتر را خلق می‌کند.

ونیر

ونیر یکی از درمان‌های دندانپزشکی زیبایی است که هدف اصلی آن زیباتر کردن لبخند است. دندانپزشک دندان‌های کج و نامرتب را با روکش‌های پرسلینی می‌پوشاند تا ظرف فقط چند جلسه لبخندی ایده‌آل و بی‌نقص خلق شود.

ونیر شکل، اندازه و رنگ دندان‌ها را تغییر می‌دهد تا نتیجه‌ای چشمگیر به دست آید. اما یکی از نقاط ضعف ونیر این است که دندانپزشک برای چسباندن ونیر باید مقداری از دندان طبیعی را تراش بدهد تا ونیر به خوبی روی دندان بنشیند و برآمدگی غیرطبیعی نداشته باشد.

ارتودنسی برای بسیاری از بیماران یک درمان دندانپزشکی زیبایی است، اما مزایای ارتودنسی بسیار فراتر از یک درمان زیبایی صرف است. تمیز کردن و مسواک زدن دندان‌های کج و نامرتب آسان نیست، اما پس از ارتودنسی و ردیف کردن دندان‌ها دسترسی به آنها راحت‌تر می‌شود و بهتر می‌توان تمام سطوح دندان‌ها را تمیز کرد. به علاوه انحراف و کجی شدید دندان‌ها، به ویژه جلو بودن دندان‌ها احتمال آسیب دیدن آنها را در اثر وارد شدن ضربه افزایش می‌دهد. همچنین ارتودنسی به رفع مشکل نامرتبی دندان‌ها، بهبود بایت و عملکرد دندان‌ها و بهتر روی هم قرار گرفتن دندان‌ها و فک‌ها کمک می‌کند.

چنانچه نگران سیم‌کشی شدن دندان‌ها و دیده شدن سیم و براکت‌ها روی دندان‌ها هستید، خبر خوشی برایتان داریم. امروزه روش‌های جدیدی برای ارتودنسی دندان‌ها وجود دارد که توجه دیگران را جلب نمی‌کند و از آن جمله می‌توان به ارتودنسی نامرئی (اینویزیلاین) و بریس لینگوال اشاره کرد.

سفید کردن دندان‌ها

هدف بسیاری از بیماران از انجام دندانپزشکی زیبایی مرتب کردن و سفید کردن دندان‌ها است. ونیر شکل و رنگ دندان‌ها را همزمان تغییر می‌دهد. چنانچه درمان ارتودنسی را انتخاب کرده باشید، می‌توانید دندان‌ها را در پایان درمان سفید نیز بکنید.

متخصصین دندان‌ها را به دو روش سفید می‌کنند. دندانپزشک برای سفید کردن دندان‌ها در کلینیک، ژل سفید کننده را روی دندان‌ها می‌زند. برخی دندانپزشکان از نور LED برای سریع‌تر سفید شدن دندان‌ها استفاده می‌کنند.

باندینگ و تراش دادن دندان‌ها

اگر دندان‌هایتان کوچک یا بدشکل است، ونیر تنها راه رسیدن به لبخندی رویایی نیست. با بهره‌گیری از تکنیک باندینگ و شکل‌دهی می‌توانید دندان‌ها را پس از ارتودنسی زیبا و خوش‌فرم کنید. دندانپزشک نقص‌های جزئی را با استفاده از کامپوزیت همرنگ دندان برطرف می‌کند تا لبخندی زیبا و طبیعی خلق شود.



موضوعات: سلامت دهان و دندان,
[ بازدید : 186 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ پنجشنبه 3 بهمن 1398 ] [ 14:34 ] [ رعنا ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]