راز و رمز سلامتی

سلامتی

اورجت یا جلوبودن دندان ها و فک بالایی


یکی از کاربردهای ارتودنسی دندان ، درمان اورجت می‌باشد. مشکل اورجت که به عنوان پیش آمدگی دندان‌های فک بالا نیز شناخته می‌شود، در عمل باعث می‌شود دندان‌های فک پایین در دهان عقب‌تر از دندان‌های فک بالا باشند. این شرایط می‌تواند مشکلاتی را در ارتباط با قرارگیری مناسب دندان‌ها بر روی یکدیگر و نیز فرآیند جویدن غذا ایجاد کرده و در صورت ادامه یافتن، درد دندان یا فک را برای فرد به همراه داشته باشد.

دلایل پیش آمدگی دندان‌های فک بالا

پیش آمدگی شدید دندان‌های فک بالا می‌تواند مشکلات متعدد برای فرد ایجاد کند. دلایل ایجاد این شرایط در افراد مختلف به شرح زیر می‌باشند:

· مشکلات فک

· مشکلات مربوط به انحراف دندان‌ها

· مشکلات مربوط به طول تاج دندان

· عادت‌های بد

· ازدحام دندان‌ها

درمان پیش آمدگی دندان‌ها روی فک بالا

درمان ارتودنسی

در بعضی بیماران پیش آمدگی شدید دندان‌های فک بالا به خاطر مشکلات فک یا از دست دادن دندان‌ها نیست، بلکه در واقع قرارگیری نامناسب دندان‌های عقب دهان و موقعیت نامناسب آنها باعث ایجاد این مشکل شده است. برای این افراد، درمان ارتودنسی به تنهایی می‌تواند یک انتخاب ایده آل برای حل مشکل ایجاد شده باشد.عوامل زیادی در تعیین هزینه ارتودنسی فک بالا نقش دارند. عواملی مانند شدت جلو بودن دندان‌ها، میزان تجربه و مهارت متخصص ارتودنسی شما، نوع درمان، مدت زمان درمان و پوشش بیمه‌ی درمانی در هزینه‌ی درمان موثر هستند.

ارتودنسی به همراه جایگزینی دندان‌ها

پیش آمدگی شدید دندان‌ها گاهی اوقات به خاطر مشکلات اسکلتی در نتیجه رشد نامناسب آرواره یا کوتاه بودن طول تاج دندان به دلیل از دست دادن بعضی دندان‌ها همچون دندان آسیاب کوچک دوم در دهان ایجاد می‌شود. در این روش به جای کشیدن دندان‌ها و جمع کردن ناحیه جلوی آرواره، از درمان ارتودنسی برای باز کردن فضای مناسب در دهان برای جایگزینی دندان‌های از بین رفته استفاده می‌گردد. به این ترتیب طول تاج دندان‌ها افزایش یافته و با از بین رفتن پیش آمدگی بیش از حد دندان‌ها روی فک بالا، دندان‌های فرد در موقعیت مناسب قرار می‌گیرند. امروزه می‌توان برای جایگزینی دندان‌های از بین رفته روی فک از روش‌های کاشت ایمپلنت برای بیماران استفاده کرد.(دانستنی های ایمپلنت)

جراحی ارتودنسی

این روش برای افرادی مناسب است که با مشکلات خاص در ارتباط با رشد آرواره و فک مواجه باشند. به این ترتیب برای درمان این افراد از عمل جراحی به منظور رفع مشکل پیش آمدگی دندان‌ها بر روی فک بالا استفاده می‌گردد. به این منظور لازم است وضعیت استخوان فک و آرواره بیمار اصلاح شده و با توجه به شرایط دندان‌ها، نحوه قرارگیری آنها بر روی هم تنظیم گردد. برای بسیاری از بیمارانی که مشکلات فک آنها باعث ایجاد پیش آمدگی دندان‌های فک بالا شده است، این روش می‌تواند بهترین روش درمان بوده و مناسب ترین نتایج را از نظر ظاهری به همراه داشته باشد



موضوعات: سلامت دهان و دندان,
[ بازدید : 191 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 5 بهمن 1398 ] [ 10:32 ] [ رعنا ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]