راز و رمز سلامتی

سلامتی

در انتخاب یک متخصص ارتودنسی کودکان خوب باید به چه نکاتی توجه کنیم؟


نیازهای خاص برخی از بچه ها

همه کودکان در شرایط طبیعی و ایده آل نیستند. برخی از آن ها نیازهای ویژه دارند. مجموع این نیازها باعث میشود که یک دندانپزشک عمومی و یا متخصصان کم تجربه، نتوانند به درمان صحیح آن ها بپردازند. بهترین متخصص ارتودنسی کودکان باید قادر باشد تا به تمام نیازهای ویژه کودکان پاسخ دهد. این متخصص باید بتواند به شرایط کودکان زیر پاسخ مناسبی بدهد:

کودکان استثنایی مثل سندروم داون

کودکانی بیش فعال

کودکان که گذشته خوبی نداشته اند و احساس امنیت ندارند

بچه هایی که علاوه بر مشکل ناصافی دندان ها مشکلات جسمی دیگری دارند

کودکان معلول

و …

بهترین متخصص ارتودنسی کودکان در دوره های آکادمیک با نحوه برخورد با این کودکان آموزش های لازم را دریافت خواهد کرد. حال آنکه یک دندانپزشک عمومی چنین آموزشهایی را پشت سر نگذاشته.

گزینه های موجود برای ارتودنسی کودکان

هرچند که ما درمان های مختلفی در حوزه ارتودنسی کودکان داریم، اما برای بیشتر کودکان از ارتودنسی ثابت استفاده میشود. و سیستم رایج نیز معمولا بریس ارتودنسی فلزی خواهد بود. ارتودنسی ثابت به سیستم درمانی گفته میشود که ما برای اصلاح عدم هماهنگی دندان ها و فک های کودکان، از دستگاه های ثابتی که به دندان های کودک متصل میشود استفاده میکنیم. (همان سیستم سیم و براکتی که عموم مردم آن را میشناسند.) سایر روش های درمان ارتودنسی عبارتند از:

ارتودنسی ثابت به جز سیستم فلزی: لینگوال، دیمون یا خود تنظیم، سیستم سرامیکی و ….

ارتودنسی متحرک: برخی از سیستم های متحرک عبارتند از اینویزیلاین، الاینر، ریتینر یا نگهدارنده و …

ارتودنسی نامرئی: شامل دستگاه های ارتودنسی که شفاف یا همرنگ دندان هستند و یا دیده نمیشوند (پلاک های ارتودنسی و دیمون و …)

یک متخصص ارتودنسی کودکان خوب قطعا باید بتواند مشکل کودک شما را به خوبی تشخیص داده، آینده عدم درمان را پیش بینی کرده و بهترین نوع درمان را با قیمت مناسب در اختیار کودک قرار دهد.

محیط و جو آرام

کودکان همیشه از محیط های جدید مخصوصا محیط های درمانی در آغاز هراس دارند. مخصوصا اگر دید مناسبی از اتفاقات پیش رو نداشته باشند. تا چند جلسه اول هر درمان ارتودنسی برای کودکان میتواند خیلی ترسناک باشد. فکرش را بکنید که اگر محیط مطب شلوغ، پرسرو صدا و پر از آدم بزرگ ها باشد چه اتفاقات غیرقابل هضمی برای کودکان پیش می آید؟

اما مطب بهترین متخصص ارتودنسی کودکان باید همیشه یک فضای فوق العاده آرام، دوستانه (حتی الامکان کودکانه) باشد و بیشتر بیماران و مراجعانش نیز کودکان هم سن و سال باشند. اینگونه کودک اعتماد بیشتری به متخصص، مطب و طول درمانش خواهد کرد.

کادر دستیاران و کارکنان مطب

بهترین متخصص ارتودنسی کودکان علاوه بر اینکه باید یک مطب آرام و متناسب با نیاز کودکان داشته باشد، بلکه باید از دستیاران و کارکنان خوبی جهت برخورد با کودکان بهره ببرد. او باید کسانی را استخدام کند که به طور کامل رفتار با مراجعان مختلف از جمله کودکان را بلد باشند. اگر جایی دیدید که در یک مطب رفتار پرسنل و کارکنانش با کودکان مناسب است میتوانید با آرامش بهتری کودک خود را ارتودنسی کنید. اما چنین نباشد همواره تا پایان درمان احساس خوبی نسبت به مطب، کارکنان و متخصص ارتودنسی کودکان نخواهید داشت.

هزینه ارتودنسی کودکان

به طور کلی هزینه ارتودسی کودکان کمتر از ارتودنسی بزرگسالان است. هرچه زودتر مشکل بچه ها را تشخیص دهیم درمان کنیم هزینه ها به همان نسبت کاهش پیدا میکنند. زیرا مشکلی که پشت گوش انداخته شود و برای مثال بتواند اکنون با 1 میلیون تومان برطرف کرد چند سال دیگر با 5 میلیون تومان هم برطرف نمیشود. بهترین متخصص ارتودنسی کودکان هم معمولا باید هزینه های معقولی درخواست کند و او هزینه را باید بر اساس شدت مشکل و پیش بینی درمان برآورد کند.

رفرنس


[ بازدید : 86 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 31 فروردين 1400 ] [ 14:54 ] [ رعنا ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]