راز و رمز سلامتی

سلامتی

عمل جراحی کاشت ایمپلنت دندان


در عمل جراحی کاشت ایمپلنت یکی از روش های ترمیم و زیبایی دندان ، پایه یا فیکسچر ایمپلنت داخل استخوان فک قرار میگیرد. یکی از شایعترین سوالات متقاضیان ایمپلنت دندان این است که آیا کاشت ایمپلنت درد دارد؟

عمل جراحی کاشت ایمپلنت دندان همانند هر عمل جراحی دیگری ممکن است کمی درد یا ناراحتی داشته باشد. این عمل تحت بی حسی موضعی یا آرام بخش انجام میشود تا در زمان عمل هیچ دردی احساس نکنید. بیشتر افراد میگویند پس از پایان عمل، درد و ناراحتی خیلی کمتر از آن چه که فکر میکردند، تجربه کرده اند. با این حال داروهایی برای از بین بردن هر گونه درد یا ناراحتی برایتان تجویز میشود تا کاملا راحت باشید.

آماده شدن برای عمل جراحی جایگذاری ایمپلنت دندان

دندانپزشک دستورالعمل آماده شدن برای عمل را به شما میدهد. معمولا این کارها را باید انجام بدهید:

دهان خود را با دهانشویه ضد باکتری مشخصی مثل دهانشویه کلرهگزیدین بشویید.

چند روز قبل از عمل جراحی برای جلوگیری از عفونت ممکن است آنتی بیوتیک (چرک خشک کن) برایتان تجویز شود.

در روز جراحی احتمالا میتوانید صبحانه بخورید مگر این که قرار باشد تحت آرام بخش تزریقی قرار بگیرید. در این صورت نباید پس از نیمه شب قبل از روز جراحی چیزی بخورید.

از کسی بخواهید پس از پایان عمل شما را به منزل برساند

روز جراحی جایگذاری ایمپلنت دندان

این کار معمولا در مطب دندانپزشک تحت بی حسی موضعی انجام میشود اما ممکن است آرام بخش تزریقی نیز برایتان استفاده شود.

ابتدا دهان کاملا بی حس میشود. برشی در لثه در محل کاشت ایمپلنت ایجاد میشود تا دندانپزشک به استخوان دسترسی پیدا کند. با دریل دندانپزشکی سوراخی در استخوان ایجاد میشود. ایمپلنت در داخل سوراخ پیچ میشود. پس از جایگذاری ایمپلنت، قطعه بعدی که برای بستن سوراخ ایمپلنت طراحی شده، روی ایمپلنت بسته میشود و تا پایان مرحله التیام استخوان که چند ماه طول میکشد، همانجا می ماند. سپس لثه روی ایمپلنت را میپوشاند و بخیه میشود (کاشت دو مرحله ای) و یا پیچ درپوش ایمپلنت از لثه بیرون می ماند و لثه پیرامون آن بخیه میشود (کاشت یک مرحله ای).

بیشتر بخوانید :

پس از عمل جراحی جایگذاری ایمپلنت دندان

طبیعی است که کمی کبودی و تورم در لثه و بافتهای نرم اطراف ایمپلنت داشته باشید. معمولا در صورتی که درد داشته باشید با مسکن معمولی مثل ایبوپروفن برطرف میشود.

عوارض جراحی کاشت ایمپلنت

کاشت ایمپلنت عمل جراحی بسیار موفق و کم خطری است. با این حال این امکان وجود دارد که عوارض زیر اتفاق بیفتند:

عفونت در اطراف ایمپلنت

پس زدن ایمپلنت از طرف بدن

تحلیل رفتن استخوان اطراف ایمپلنت

جوش نخوردن استخوان به ایمپلنت و شکستن درمان

مراقبت از ایمپلنت

از زمان پس از جایگذاری ایمپلنت و طی مدت زمانی که منتظر هستید که استخوان رشد کند و با ایمپلنت آمیخته شود، نباید هیچ فشاری بر ایمپلنت وارد کنید. هر گونه حرکت جزئی در ایمپلنت به معنی عدم موفقیت فرایند یکپارچگی استخوان و در نتیجه ناموفق بودن درمان است. همچنین باید بهداشت دهان را رعایت کنید تا از مشکلاتی مثل عفونت لثه در اطراف ایمپلنت جلوگیری شود. اگر لثه دچار التهاب یا عفونت شود و به موقع درمان نشود، عفونت به بافتهای زیرین گسترش یافته و به استخوان میرسد در نتیجه میتواند به تحلیل رفتن استخوان اطراف ایمپلنت و عدم موفقیت درمان ایمپلنت منجر شود.




موضوعات: سلامت دهان و دندان,
[ بازدید : 121 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 1 ارديبهشت 1400 ] [ 14:52 ] [ رعنا ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]