راز و رمز سلامتی

سلامتی

4 روش برای زیباسازی دندان


انواع شیوه های ترمیم و زیبایی دندان

تغییر رنگ دندان‌ها در نتیجه عوامل مختلف مانند استفاده از انواع نوشیدنی‌ها و استفاده از سیگار و سایر دخانیات صورت می گیرد. حتی انواع مواد غذایی، مانند ادویه‌ها، هم می‌تواند باعث تغییر رنگ دندان‌ها شود. گذشت زمان هم باعث ضعیف شدن مینای دندان و تیره شدن رنگ آن‌ها می‌شود.

برای زیبایی دندان‌ها و سفید کردن آن‌ها 4 شیوه بسیار متداول وجود دارد: لمینت، بلیچینگ، لاک سفیدکننده دندان، ماسک دندان.

زیبایی دندان‌ها به شیوه لمینت دندان

لمینت دندان در سال‌های اخیر تقریباً در تمام کشورهای جهان رواج پیدا کرده است. لمینتها پوسته‌هایی هستند که سطح رویی دندان را می‌پوشانند. این پوسته‌ها شیشه‌ای و ظریف هستند و استحکام بالایی دارند. لمینت دندان فقط باعث سفیدی دندان‌ها نمی‌شود، بلکه به دلیل استفاده از پوسته‌های خاص ایرادات دندانی را هم برطرف می‌کند. این ایرادات شامل بدفرمی دندان‌ها، فاصله زیاد بین دندان‌ها، شکست خوردگی دندان‌ها و ترک‌خوردگی دندان است. همچنین در صورت نیاز امکان جرم گیری لمینت دندان هم وجود دارد. لمینتها به دو نوع اصلی تقسیم‌بندی می‌شوند: سرامیکی و کامپوزیتی

بلیچینگ دندان

همان‌طور که اشاره کردیم، لمینت کردن دندان نه تنها باعث سفید کردن دندان می‌شود بلکه می‌تواند ناهنجاری‌های ظاهری آن را پوشش دهد و زیبایی دندان‌ها را دوچندان کند. اما، بلیچینگ چنین ویژگی ندارد. بلیچینگ به فرایند سفید کردن دندان‌های زرد و کدر گفته می‌شود. سفید کردن دندان با جرم گیری نیز قابل انجام است ولی در این زمینه باید تفاوت بلیچینگ با جرم گیری را نیز در نظر گرفت و روش مناسب تر را با نظر متخصص دندانپزشکی انتخاب نمود.

در این شیوه، دندان‌ها با استفاده از مواد شیمیایی مانند پراکسید هیدروژن یا پراکسید کاربامید که خاصیت سفیدکنندگی دارند، پاک‌سازی می‌شوند. ابتدا این مواد روی دندان قرار می‌گیرد سپس با کمک انرژی لیزر یا انرژی حرارتی شروع به فعالیت می‌کند و باعث از بین بردن لکه‌ها می‌شود.

بلیچینگ دندان‌ها هم می‌تواند در مطب و هم درمنزل انجام شود. در شیوه اول زیبایی دندان‌های شما حدوداً پس از 30 تا 90 دقیقه به چشم می‌خورد و سفید و درخشان می‌شود. دندان‌پزشک این کار را با استفاده از یک ژل مخصوص انجام می‌دهد. در این شیوه از زیبایی دندان‌ها، پزشک مستقیما با بیمار ارتباط دارد. به همین خاطر بسیاری از افراد آن را ترجیح می‌دهند.

بیشتر بخوانید : کامپوزیت دندان چیست ؟

زیبایی دندان‌ها با استفاده از لاک سفید کننده دندان

لاک سفید کننده دندان ماده‌ای سفیدکننده یا همان ژل سفیدکننده دندان است که دارای مواد زایلیتول، پروکساید و فلوراید است. لاک دندان نیز باعث از بین رفتن لک‌های زرد و تیره روی دندان‌ها می‌شود. برای اینکه استفاده از این لاک راحت باشد، بسته‌بندی آن به شکل قلم یا لاک به بازار عرضه می‌شود.

زیبایی دندان‌ها و سفیدکردن آن‌ها با لاک سفید کننده دندان به این طریق است که ابتدا دندان‌های خود را مسواک می‌زنید تا کاملا سفید شوند. سپس، کمی از لاک سفیدکننده را با استفاده از اپلیکاتور مخصوصی که در داخل بسته‌بندی وجود دارد روی دندان‌ها می‌زنید. اگر هم شکل ارائه‌شده از نوع لاک باشد با همان قلم لاک آن را به دندان‌ها می‌زنید. در هر طریق، تا 15 دقیقه پس از استفاده از لاک، دندان‌های خود را می‌شویید. در این مدت نباید آب دهان خود و ژل موجود در آن را قورت دهید. بدیهی است که چیزی هم نباید بخورید. بعد از شستن ژل دندان باید مجدد دندان‌های خود را مسواک بزنید. شما می‌توانید 2 یا 3 بار در روز از لاک دندان برای زیبایی دندان‌های خود استفاده کنید.




موضوعات: سلامت دهان و دندان,
[ بازدید : 104 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 1 ارديبهشت 1400 ] [ 15:09 ] [ رعنا ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]