راز و رمز سلامتی

سلامتی

ارتودنسی زبانی


ارتودنسی زبانی نوعی درمان ارتودنسی است که در آن دندان ها هم‌تراز شده و صورتی زیباتر را برای شما ترسیم می‌کنند. اجزای بریس زبانی مشابه بریس های مرسوم و فلزی است. با این تفاوت که به سطح پشت دندان های شما متصل می‌شوند. ارتودنسی لینگوال به خاطر اینکه در دید نیست می‌تواند نوعی ارتودنسی نامرئی تلقی شود.

ارتودنسی زبانی به درد چه کسانی می‌خورد

می‌خواهند از بریس‌های معمولی که در سطح جلویی دندان ها نصب می‌شوند استفاده کنند، از این روش ارتودنسی استفاده می‌کنند؛ اما این روش درمانی برای همه مناسب نیست. برای مثال، بیمارانی که اوربایت بسیار شدیدی دارند، ممکن است با نصب براکت ها، بیشتر دچار مشکل شوند.

طول دوره درمان با ارتودنسی زبانی چقدر است

مدت زمان ارتودنسی لینگوال بسته به شدت مشکل و سن و سال متفاوت است. مطابق تجربه و تعداد بیمارانی که ما داشته ایم حدودا بین 18 تا 36 ماه طول خواهد کشید تا مشکلاتی دندانی و مال اکلوژن ها با کمک این سیستم اصلاح شوند.

آیا ارتودنسی لینگوال می‌تواند در ادای کلمات مشکل ایجاد کند

پاسخ کوتاه بله است. وقتی صحبت می‌کنید، به صورت طبیعی و نرمال زبان شما بخش های پشت دندان های شما را لمس می‌کند یا به آن ها برخورد می کند؛ بنابراین طبیعی است زمانی که برای اولین بار از بریس های زبانی استفاده می کنید، گفتار شما تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

در حالی که همه انواع بریس ها می توانند به طور موقت با الگوهای گفتاری شما تداخل دارد، تحقیقات نشان می دهد زمانی که شما از ارتودنسی زبانی استفاده می کنید. برای مدت نزدیک به یک ماه می توانید در الگوی گفتاری شاهد تغییرات جزئی است. منابع مطالعاتی معتبر همچنین نشان داده است که میزان اختلال در گفتار بسته به مارک یا برند بریس هایی که ارتودنتیست شما استفاده می‌کند، متفاوت است.

بیشتر بخوانید :

مزایا ارتودنسی زبانی چیست؟

ارتودنسی پشت دندانی یا زبانی مزایای زیادی به نسبت برخی از دستگاه های ارتودنسی دندان دارد. مهمترین مزایای ارتودنسی لینگوال عبارت اند از:

مزیت اصلی استفاده از ارتودنسی پشت دندانی این است که غیر قابل مشاهده بودن آن ها است.

قدرت مانور بریس های لینگوال برای اصلاح مشکلات پیچیده ای مانند تغییر ارتفاع دندان، چرخش دندان و بستن فضای خالی بین دندان بیشتر است.

در صورتی که بیمار بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت نکند اگر تغییر رنگی ایجاد شود در پشت دندان خواهد بود و قابل مشاهده نیست.

معایب ارتودنسی زبانی چیست؟

در بخش قبل برخی از مزایای ارتودنسی پشت دندانی را مطرح کردیم در این بخش نیز به معرفی شناخته شده ترین معایب ارتودنسی لینگوال می پردازیم:

یکی از اصلی ترین معایب ارتودنسی لینگوال این است که استفاده و جایگذاری آن مشکل است.

به طور کلی قرار ملاقات هایی که با دکترتان در طول دوره درمان گذاشته می شود زمان بیشتری نبست به ارتودنسی ثابت نیاز دارد.

نصب کردن براکت های لینگوال به دلیل موقعیتی که در داخل دهان دارند کمی مشکل است

با این حال، با پیشرفت مداوم در طراحی سیستم لینگوال، این نقاط ضعف، خیلی کم به عنوان یک مشکل به حساب می آیند.

منبع : مجله ارتودنسی دندان


[ بازدید : 104 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 1 ارديبهشت 1400 ] [ 15:21 ] [ رعنا ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]