راز و رمز سلامتی

سلامتی

متخصص ارتودنسی خوب کیست؟


اسم متخصصان ارتودنسی، ارتودنتیست است. ارتودنتیست‌ ها پس از فارغ التحصیلی، دو یا سه سال آموزش تخصصی می‌بینند. آن‌ ها باید در آزمون شرکت کنند و در صورت قبولی می‌ توانند آموزش خود را تکمیل کنند. معمولا هنگامی که ما با مشکلات دندان و جسمانی رو به رو می‌شویم، افرادی که در کنار ما هستد پیشنهاد‌های مختلفی به ما می ‌کنند. هنگام مشکلات ارتودنسی شما باید با حفظ احترام برای اطرافیان خود سریعا به پزشک مراجعه کنید.

اما انتخاب ارتودنسی خوب با توجه به تبلیغات پرزرق و برق امروز نیز سخت شده است. در لیست زیر چند مورد از ویژگی‌ های یک متخصص ارتودنسی خوب را می‌ توانید مطالعه کنید.

1.آموزش:

همان طور که گفته شد فقط دندانپزشکانی که به صورت تخصصی آموزش دیده‌اند، می‌توانند ارتودنسی را انجام دهند. شما باید مطمئن بشوید که دندان پزشک شما دارای تخصص ارتودنسی است. متاسفانه دیده شده که بعضی از دندانپزشکان اقدام به ارتودنسی می‌کنند. اگر متخصص شما، آموزش لازم را ندیده باشد، عواقب بدی برای شما به همراه دارد. ممکن است شما تمام دندان ‌های خود را از دست بدهید.

2. علاقه به کار:

علاقه یکی از ویژگی ‌هایی است که نمی توان با آموزش بدست آورد. ارتودنتیست ‌هایی که به کار خود علاقه دارند، مشخص هستند. آن ‌ها برای پول، جایگاه اجتماعی و… دندانپزشک نشده ‌اند. آن‌ ها برای علاقه خود به دندان این کار را انتخاب کرده‌اند. ارتودنتیستی که عاشق کارش است، همیشه از نتایجی که بدست می‌آورد، انگیزه می‌گیرد. بزرگترین انگیزه آن‌ ها تغییری است که در زندگی افراد با ارائه درمان ارتودنسی ایجاد می‌کنند.

متخصصان ارتودنسی از کاری که انجام می‌ دهند لذت می ‌برند. آن‌ ها زمانی که بیمارشان راضی و خندان است، خوشحال می‌ شوند. همانطور که می‌دانید در هر شغلی مهمترین مسئله، انگیزه آن ‌ها است. ارتودنتیست ‌هایی که به کار خود علاقه دارند، دیگر نیازی به انگیزه ندارند. ویژگی ارتودنتیست ‌هایی که عاشق کارشان هستند عبارتند از:

  • همیشه لبخند می‌زنند
  • دندان‌ های تمیز
  • نگرش مثبت
  • ارتباط چشمی
  • اشتیاق و انرژی
  • ذهنیت می ‌توانم انجام دهم
  • برداشت اول راحت

شما می‌توانید با یک مکالمه ساده متوجه شوید که آیا متخصص شما به کار خود علاقه دارد با خیر.

3. ارائه خدمات خوب:

مطمئنا متخصصان ارتودنسی و کلینیک‌ های ارتودنسی برای جلب نظر شما، جلسه اول بسیار با شما خوب برخورد می‌ کنند. شما باید به این نکته توجه کنید که درمان شما حدود 2 سال به طول خواهد کشید. شما باید در طول درمان از بهترین خدمات بهره مند شوید و نیز باید رفتار آن‌ ها را با بیمارهای قبلی ببینید. این معیار بسیار خوبی برای انتخاب شما خواهد بود.

بیشتر بخوانید :

4. حرفه ای بودن:

اگر دندانپزشک، ارتودنسی خوب باشد، وظایف خود را حرفه ای انجام می‌ دهد. این شامل درمان هر بیمار با احترام برابر بدون در نظر گرفتن ثروت و موقعیت اجتماعی و اقتصادی آن‌ ها است. این متخصصان به سادگی با افراد ارتباط برقرار می ‌کنند. آن ‌ها با بیماران و کارکنان درمانگاه رابطه بسیار خوبی دارند. همچنین از اطلاعات حساس بیماران خود را به خوبی محافظت می ‌کنند.

شما می‌ توانید با معاینه اولیه که متخصص انجام می‌ دهد به این موضوع پی ببرید. کافی است به روابط دندانپزشک و بیماران و کارکنان توجه کنید. اگر رابطه صمیمی داشته باشند یعنی می‌توان به او اعتماد کرد. همچنین شما می‌توانید از وضعیت ظاهر درمانگاه و سایت متخصص این موضوع را متوجه شوید. هر چه قدر سایت و مطب دندانپزشک مرتب باشد، می ‌توانید راحت تر به او اعتماد کنید.

وقتی می ‌توانید به پزشک خود اعتماد کنید. راحت تر به درمان و تجویز او اعتماد می‌ کنید. به نظر بیمار، دندانپزشکی که قابل اعتماد است که تشخیص دقیق‌ تری می‌دهد. او از اصول اخلاقی پیروی می ‌کند و صادق و شفاف است. اینگونه بیمار می‌تواند بدون نگرانی دردهای خود را به او بگوید. بیمار مطمئن است که اطلاعات او منتشر نمی شود.

5. تجهیزاتی که مورد استفاده است:

متخصص ارتودنسی همانند دندانپزشکان نگران سلامت دهان و دندان شما هستند. آن ‌ها به شما کمک می ‌کنند که دندان‌ های مرتب و یک دست داشته باشند. متخصص ارتودنسی باید توانایی استفاده از جدیدترین علم ارتودنسی را داشته باشد. همچنین وسایلی تشخیصی که استفاده می کنند، باید به روزترین وسایل باشد. تشخیص بهتر یعنی شما سریع تر و با تاثیر بهتر درمان می‌ شوید.

6. قیمت مناسب:

شما باید بدانید که نباید فقط به قیمت توجه کنید. موفقیت یک ارتودنسی خوب با قیمت پایین دور از ذهن به نظر می ‌رسد. همچنین شما نباید فقط به قیمت اولیه توجه کنید. درمان ارتودنسی حدود دو سال طول می ‌کشد. ممکن است شما هزینه پایینی پرداخت کنید؛ ولی در ادامه کار سه برابر بیشتر از شما هزینه دریافت می کند. شما باید از پرداخت هزینه توسط بیمه مطمئن شوید. ارتودنسی می‌تواند جزء درمان‌های زیبایی قرار بگیرد و بیمه کمک هزینه برای این موضوع به شما پرداخت نمی کند.

منبع : مجله ارتودنسی دندان



موضوعات: سلامت دهان و دندان,
[ بازدید : 115 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 1 ارديبهشت 1400 ] [ 15:37 ] [ رعنا ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار نمای چوبی چوب نما مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]