راز و رمز سلامتی

سلامتی

تعرفه های ارتودنسی


در شرایط ویژه اقتصادی که کشور ما سپری می‌کند، امور درمانی زیبایی در سبد اقتصادی خانوارها به‌سختی قرار می‌گیرد. متاسفانه اکثر امور درمانی زیبایی از حمایت بیمه ها نیز برخوردار نیستند و این موضوع نیز دشواری پرداخت هزینه‌های این درمان‌ها را بیشتر می‌کند. دندانپزشکی زیبایی نیز از این قاعده پیروی می‌کند و هزینه‌های این درمان‌ها نقش اصلی را در حذف یا پذیرش این درمان‌ها دارد. ارتودنسی از آن دسته درمان‌های زیبایی دندانپزشکی است که معمولا هزینه بالایی دارد و اکثر خانواده‌ها برای انجام ارتودنسی قیمت های آن را بایستی برنامه‌ریزی کنند. به این مسائل این موضوع را هم اضافه کنید که به دلیل عدم وجود ثبات اقتصادی در کشورمان، تعرفه‌های درمان نیز مانند تعرفه‌های خدماتی دیگر تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

تعرفه ارتودنسی

به‌طورکلی در بحث درمان‌های زیبایی تعرفه گذاری بسیار مشکل و شاید حتی نشدنی است. وزارت بهداشت در سال‌های گذشته تصمیم به تعرفه گذاری را از درمان‌های پزشکی شروع کرد که تجربه نشان داده موفق نبوده است. علت اصلی این موضوع نیز خود بحث زیبایی هست. هنگامی‌که صحبت از زیبایی می‌شود موضوع حالت سلیقه‌ای به خود می‌گیرد و طبیعتا نمی‌توان خدماتی را که یک دکتر باسابقه و مطرح ارائه می‌کند با یک پزشک کم‌تجربه مقایسه کرد و یا حتی اندازه ریالی آن را سنجید. در ارتودنسی هم موضوع به همین شکل است و برگ خریدهای تأثیرگذار بر آن به‌قدری زیاد است که عملا تعرفه گذاری را برای نهادهای دولتی امکان‌ناپذیر می‌کند. به‌طورکلی تعرفه گذاری ارتودنسی به سه صورت مطرح می‌شود.

بشتر بخوانید :

تعرفه ارتودنسی دولتی

در دانشکده‌های دندانپزشکی کشور، معمولا اعضای هیئت‌علمی که در حال گذراندن طرح تخصصی خود می‌باشند و یا استخدام رسمی دولتی می‌باشند، در ساعات غیر اداری در مراکز دندانپزشکی به نام کلینیک ویژه دندانپزشکی مشغول به انجام درمان می‌باشند. برای این کلینیک‌های ویژه تعرفه درمان‌های دندانپزشکی تعیین می‌شود که از آن به نام تعرفه دولتی دندانپزشکی یاد می‌شود. البته این تعرفه گذاری نیز فراگیر نیست و از دانشکده دندانپزشکی شهری به شهر دیگر متفاوت است. تعرفه ارتودنسی در این مراکز دولتی معمولا پایین‌تر از تعرفه ارتودنسی در مراکز غیردولتی هست.

تعرفه ارتودنسی نیمه‌دولتی

بیمه‌های تکمیلی که خدمات ارتودنسی را می‌پذیرند معمولا تعرفه‌ای برای ارتودنسی تصویب می‌کنند که از آن به‌عنوان تعرفه ارتودنسی نیمه‌دولتی نام‌برده می‌شود. البته هرچند این تعرفه در شهرهای مختلف کشور و در شعبه‌های مختلف یک بیمه در سراسر کشور یکسان است ولی می‌تواند از بیمه‌ای به بیمه‌ای دیگر متفاوت باشد. نوع پرداخت هزینه ارتودنسی به متقاضیان این درمان نیز گاهی از یک بیمه به بیمه دیگر متفاوت است.

تعرفه ارتودنسی خصوصی

در مراکز خصوصی معمولا هزینه‌ها به عبارتی آزاد است و توسط افرادی که مشغول هستن در کلینیک تعیین می‌شود. البته همین موضوع نیز موجب گله بیماران ارتودنسی می‌شود که چرا قیمت ارتودنسی از یک متخصص ارتودنسی به متخصص ارتودنسی دیگر متفاوت است.

منابع :

http://www.orthoinfo.ir/





[ بازدید : 98 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 1 ارديبهشت 1400 ] [ 15:55 ] [ رعنا ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]