راز و رمز سلامتی

سلامتی

عوامل موثر بر هزینه تقریبی ارتودنسی


برای اینکه این موضوع مشخص شود که چرا حتی حدود قیمت ارتودنسی با هزینه تقریبی ارتودنسی نیز در بخش خصوصی قابل‌تعیین نیست، لازم است عوامل موثر بر هزینه ارتودنسی را بررسی کنیم.

1 ) محیط درمانی:

ارتودنسی که انجام می‌شود می‌تواند در دو محیط درمانی کلینیک دندانپزشکی یا کلینیک ارتودنسی (مطب متخصص ارتودنسی) انجام پذیرد. کلینیک دندانپزشکی محیط عمومی‌تری است و خدمات اختصاصی کلینیک ارتودنسی را ندارد و ازینرو معمولا هزینه ارتودنسی در آن پایین‌تر است، کلینیک تخصصی ارتودنسی تمرکز و انسجام بیشتری روی درمان‌های ارتودنسی دارد و از این حیث معمولا کیفیت و طبیعتا تعرفه بالاتر ارتودنسی را به خود اختصاص می‌دهد.

۲) تجربه متخصص ارتودنسی:

طبیعتا متخصص ارتودنسی که تجربه بالاتری داشته باشد با تراکم بیشتری از مراجعین ارتودنسی مواجه خواهد بود و ارتودنسی کردن نزد وی هزینه بالاتری خواهد داشت. هزینه ارتودنسی یک فوق تخصص ارتودنسی نیز بالاتر از یک متخصص ارتودنسی خواهد بود. حتی تعرفه ویزیت با مشاوره اولیه یک فلوشیپ یا فوق تخصص بالاتر از متخصص ارتودنسی هست. لازم به ذکر است که یک دندان‌پزشک صلاحیت انجام ارتودنسی ثابت را ندارد و اکثر بیمه‌های تکمیلی نیز هزینه ارتودنسی انجام‌شده توسط دندان‌پزشک غیرمتخصص را نمی‌پذیرند.

بیشتر بخوانید :

۳) امکانات درمانی و کیفیت مواد ارتودنسی:

کلینیک ارتودنسی هر متخصص ارتودنسی نسبت به متخصص ارتودنسی دیگر امکانات متفاوتی دارد. یک متخصص ارتودنسی خوب بایستی به تعداد مراجعین روزانه خود تسهیلات سخت‌افزاری (ابزارهای ارتودنسی منحصر به هر مراجعه‌کننده را داشته باشد تا حداکثر شرایط بهداشتی در کلینیک ارتودنسی وی رعایت شود. تعداد و تنوع این ابزارهایی که هر متخصص ارتودنسی برای کلینیک ارتودنسی خود فراهم کرده است روی هزینه ارتودنسی تاثیر می‌گذارد. به‌غیراز این سخت‌افزارهای درمانی، یک سری مواد ارتودنسی نیز توسط متخصص ارتودنسی به‌صورت متناوب خریداری می‌شوند که در ارتودنسی بیماران مصرف می‌شوند. هزینه ماتریال مصرفی نیز بسته به کیفیت آن بسیار متغیر است و تاثیر بسزایی روی قیمت ارتودنسی می گذارد. با افزایش فاحشی که در قیمت ارز در سال ۱۳۹۷ رخ داد، هم‌بهای سخت‌افزارهای ارتودنسی و هم مواد مصرفی جهش عمده‌ای را نشان دادند که همین موضوع روی هزینه کلی ارتودنسی موثر است.

۴) طول دوره ارتودنسی و پیچیدگی درمان:

اثر این موضوع روی هزینه ارتودنسی از تمام عوامل فوق بیشتر است. ارتودنسی درمانی است که در چند جلسه به اتمام نمی‌رسد و حتی گاهی چند سال به طول می‌انجامد. پیچیدگی درمان ارتودنسی مستقیما روی طول زمان ارتودنسی تاثیر می‌گذارد که خود این موضوع نیز روی هزینه درمان موثر است به عنوان مثال درمان های ارتوسرجری (ترکیب ارتودنسی و جراحی فک معمولا هزینه های بالاتری نسبت به درمان های معمول ارتودنسی دارند. درمان ارتودنسی دندانه‌ای نهفته گاهی ۴-۵ سال طول می‌کشند و طبیعی است که انجام این درمان هزینه بالاتری نسبت به درمان‌های معمول داشته باشد.

منبع : مجله ارتودنسی دندان



[ بازدید : 105 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 1 ارديبهشت 1400 ] [ 16:08 ] [ رعنا ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]