راز و رمز سلامتی

سلامتی

ارتودنسی با بریس‌های سرامیکی یا همرنگ دندان


بریس سرامیکی که در جلوی دندان‌ها قرار می‌گیرد از براکت‌های شفاف یا همرنگ دندان ظریفی تشکیل می‌شود که سیم‌های فلزی از بین آنها رد می‌شود. ارتودنسی سرامیکی یکی از جایگزین‌های ارتودنسی ثابت است که از زیبایی بیشتری برخوردار است و کمتر جلب توجه می‌کند. براکت‌های این دو روش ارتودنسی هم اندازه و هم شکل‌اند، اما براکت‌های ارتودنسی سرامیکی شفاف یا همرنگ دندان‌اند و به سختی از دندان‌ها تمییز داده می‌شوند. برخی از بیمارانی که ارتودنسی نامرئی (اینویزیلاین) برایشان مناسب نیست و ناهنجاری‌ها و بی‌نظمی‌های دندانیشان بیش از آن شدید است که با ارتودنسی نامرئی اصلاح شود، می‌توانند از مزایای بریس‌های سرامیکی استفاده کنند، البته مانند همیشه رعایت بهداشت دهان و دندان شرط اصلی موفقیت درمان است. ارتودنسی سرامیکی گاهی به دلیل ارزان‌تر بودن از ارتودنسی زبانی انتخاب می‌شود.

رتودنسی سرامیکی با براکت شفاف چیست؟

براکت‌های ارتودنسی سرامیکی شفاف است. روی بریس‌های ارتودنسی سرامیکی از کش‌های سفید یا رنگی استفاده می‌شود تا براکت‌ها کمتر مشخص باشد. این بریس‌های شفاف از سرامیک، ماده‌ای شبیه به شیشه ساخته می‌شود. سرامیک نیز مانند شیشه شکننده است و راحت‌تر از بریس فلزی می‌شکند. برخی متخصصین ارتودنسی از بریس سرامیکی روی دندان‌های بالا و از بریس فلزی روی دندان‌های پایین استفاده می‌کنند تا از شکستگی بریس هنگام بستن دهان جلوگیری کنند. بیماران ارتودنسی سرامیکی لازم نیست نگران لکه شدن براکت‌ها باشند، هرچند احتمال لکه شدن کش‌ها وجود دارد. البته این موضوع زمانی نگران کننده می‌شود که بیمار سیگاری باشد، کاری زیاد مصرف کند یا به قهوه سیاه علاقه زیادی داشته باشد. خوشبختانه کش ارتودنسی سرامیکی را می‌توان در هر ویزیت دوره‌ای، یعنی هر یک ماه یک بار عوض کرد.

عملکرد بریس سرامیکی و بریس فلزی معمولی دقیقاً یکسان است، تنها تفاوت این دو در این است که براکت‌های ارتودنسی سرامیکی همرنگ دندان است. سیم و براکت‌های ارتودنسی فلزی به شکلی طراحی می‌شود که با شکل و رنگ دندان طبیعی همخوانی داشته باشد و جلب توجه نکند. از آنجایی که در براکت های سرامیکی فلز به کار برده نشده است، مقطع عرضی کمتری دارند و به اندازه بریس‌های فلزی برجسته نیستند و لب را جلو نمی‌آورند. البته ارتودنسی سرامیکی کارایی یا استحکام را فدای زیبایی نمی‌کند. سرامیک به کار برده شده در براکت‌ها به اندازه مواد مورد استفاده برای ترمیم دندان‌های آسیب دیده قوی است. ارتودنسی سرامیکی درمانی مطلوب برای مرتب کردن دندان‌ها و زیباتر کردن لبخند است که ظاهر طبیعی و نامشخص آن آرامش را در طول درمان برای شما به ارمغان می‌آورد.

هزینه

هزینه ارتودنسی سرامیکی از ارتودنسی فلزی بالاتر است. این تفاوت تعرفه در جلسه مشاوره به شما توضیح داده می‌شود تا شما با در نظر گرفتن عامل‌های مختلف تصمیم گیری نهایی را انجام دهید. سه عامل زیر بر قیمت ارتودنسی سرامیکی اثر می‌گذارد

قیمت مواد: موادی که در ارتودنسی سرامیکی برای سیم کشی دندان‌ها به کار برده می‌شود از نقره تهیه می‌شود، براکت‌های سرامیکی نیز از براکت‌های ارتودنسی فلزی گران‌تراند، بنابراین هزینه مربوط به مواد ارتودنسی سرامیکی بالاتر از ارتودنسی فلزی است.

مدت زمان درمان: ارتودنسی سرامیکی زمان‌برتر است و درمان یک مشکل یکسان با ارتودنسی سرامیکی بیشتر از ارتودنسی فلزی طول می‌کشد. بنابراین هزینه این دو نیز یکسان نیست.

حساسیت بریس سرامیکی: نگهداری از بریس سرامیکی دشوارتر از مراقبت از بریس فلزی است و بالطبع قیمت آن نیز بالاتر است. تعویض براکت نیز هزینه درمان را بالاتر می‌برد.



[ بازدید : 64 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 9 مرداد 1400 ] [ 17:31 ] [ رعنا ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]