راز و رمز سلامتی

سلامتی

چه موانعی برای دندانپزشکان در هنگام بارداری بیمار وجود دارد؟


در این که محدودیت هایی برای زنان باردار در مورد درمان های دندانپزشکی زیبایی وجود دارد شکی وجود ندارد. اما بررسی عمق مشکلات پیش آمده برای دندان ها و لثه ها است که تعیین می کند چگونه درمان هایی برای برای آن ها در نظر گرفته شود. در دوران بارداری به دلیل تغییرات هورمونی و سبک زندگی که برای زنان اتفاق می افتد، ریسک ابتلا به بیماری های دهان ودندان بیشتر می شود. مراقبت در این دوران بسیار حائز اهمیت است.

برای این که خطر ابتلا به بیماری های لثه و دندان تا حدود زیادی کاهش یابد، مادران پیش از اقدام برای بارداری باید دندان ها و لثه های خود را چکاپ کامل کنند. گرفتن عکس از دندان ها پیش از بارداری برای این افراد توصیه می شود، چرا که قرار گرفتن در اشعه ایکس در هنگام بارداری با ممنوعیت زیادی مواجه است و مادر نیز ممکن است در طول بارداری نیاز به عکس رادیوگرافی دندان داشته باشد.

آیا درمان های دندانپزشکی در هنگام بارداری قابل انجام است؟

با وجود تمام محدودیت های ذکر شده در موارد اورژانسی و یا مواردی که درد دهانی و دندانی از تحمل مادر خارج است دندانپزشک بارداری باید چاره ای بیاندیشد و بهترین و کم دردسرترین راهکار را برای درمان مادر انتخاب کند.

آیا موانع یاد شده در درمان های زیبایی دندانپزشکی نیز وجود دارد؟

به دلیل اختیاری بودن درمان های زیبایی دندانپزشکی، دندانپزشک می تواند کارهایی از قبیل زیبا سازی دندان ها و یا هر درمانی از این قبیل را تا پس از زایمان مادر به تعویق بیاندازد. در صورتی که این امکان وجود نداشت و یا بارداری در اواسط فرآیندهای درمانی اتفاق افتاده است، ارتودنتیست و یا دندانپزشک باید بهترین تصمیم را بگیرد تا بیمار و جنین او در معرض کمترین آسیب ممکن قرار بگیرند. یکی از مشکلاتی که درمان های دندانپزشکی برای بیماران ایجاد می کنند، دردهای شدید هستند. تحمل درد نه تنها برای مادر و جنین در هنگام بارداری سخت می شود، بلکه ممکن است خطرآفرین و مشکل زا باشد. یکی دیگر از مسائلی که پیش می آید، استفاده از مسکن های مختلف است که این ها نیز می توانند مشکل ساز باشند. حتی الامکان باید از انواع بسیار خفیف و کم خطر آن با توجه به توصیه دندانپزشک زیبایی و ارتودنتیست استفاده کرد. در مجموع با وجود تمام مشکلاتی که دندانپزشکی و درمان های آن ممکن است برای مادران باردار داشته باشد، دندانپزشکی زیبایی تقریبا بی خطر است و وجود سیم ها و براکت های ارتودنسی و یا انجام لمینیت دندان و ونیر کامپوزیت در حین بارداری در صورتی که اصول اولیه و استاندارد آن توسط دندانپزشک و ارتودنتیست رعایت شود، مشکلی را ایجاد نمی کند.

منبع : https://www.karajdentists.ir/



موضوعات: سلامت دهان و دندان,
[ بازدید : 95 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 9 مرداد 1400 ] [ 17:48 ] [ رعنا ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]