راز و رمز سلامتی

سلامتی

در چه صورت باید رژیم لاغری را تغییر داد؟


همانطور که می دانید با افزایش چاقی و اضافه وزن در افراد، انواع رژیم های لاغری به وجود آمده اند که در بین تعداد زیادی از آنها می توانیم به رژیم لاغری مدیترانه ای و همینطور رژیم دش اشاره کرد. در ادامه قصد داریم رژیم دش را به طور کامل برایتان توضیح دهیم اما لازم می دانیم قبل از آن بگوییم در چه صورتی باید یک رژیم لاغری که تا الان پیرو آن بودیم را تغییر داد.

آیا نیاز به تغییر رژیم لاغری است؟

برخی از افراد هر بار به سراغ یک رژیم لاغری می روند ولی پس از مدتی به این نتیجه می رسند که این رژیم لاغری مناسبشان نبوده و دیگر نمی توانند آن را ادامه دهند. مثلا ممکن است برنامه رژیم لاغری یک ماهه رایگان مناسب فرد نباشد، در این صورت از یک رژیم لاغری دیگر پیروی می کنند و با آن به سراغ کاهش وزن خود می روند.

با پرسیدن سوال هایی از خود می توان به این نتیجه رسید که آیا رژیم لاغری ای که آن را دنبال می کنیم مناسب ما است یا باید آن را تغییر داد. این سوالات عبارتند از اینکه:

· آیا پایبند بودن به این رژیم لاغری برای شما سخت است؟

· چقدر در طول رژیم لاغری خود هوس غذا خوردن می کنید؟

· آیا رضایت کافی از وعده های غذایی و میان وعده های خود دارید؟

· رژیمی که آن را دنبال می کنید چقدر بر جنبه های مختلف زندگی شما تاثیر گذاشته است؟

زمانی که در همان روزهای اول این سوال ها را از خود پرسیدید و به این نتیجه رسیدید که ادامه این رژیم برای شما سخت است، وقت آن است که رژیم خود را تغییر دهید.

رژیم دش

این رژیم یکی دیگر از رژیم های معروف دنیا است که تاکید آن روی مصرف غذاهای کم نمک به جهت کنترل و کاهش فشار خون است. این رژیم ویژگی های خاص خود را دارد که عبارتند از:

· در این رژیم تاکید زیادی بر مصرف سبزیجات، میوه ها و غلات کامل و لبنیات کم چرب شده است.

· رژیم دش، مصرف چربی های اشباع شده و کلسترول را به حداقل می رساند.

· این رژیم به مصرف مواد غذایی آنتی اکسیدان و ضد التهاب به همراه فیبر بالا تاکید می کند که سلامت قلب را تضمین می کند.

· به دلیل محدود کردن کالری مصرفی، در طول رژیم دش کاهش وزن اتفاق می افتد.

· به دلیل کاهش میزان مصرف کربوهیدرات ها و همینطور حذف شیرینی جات، این رژیم می تواند برای افراد مبتلا به دیابت هم گزینه مناسبی است.



موضوعات: اسپانسر,
[ بازدید : 47 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 15 اسفند 1401 ] [ 11:21 ] [ رعنا ]

[ ]

ارتودنسی دندان کودکان و زمان شروع درمان


دندانپزشکی کودکان شامل شاخه ای به نام ارتودنسی دندان کودکان است که ناهنجاری های دندان و مال اکلوژن های دندان کودکان را توسط متخصص ارتودنسی درمان می کند. اصلاح فرم و همینطور شکل نادرست دندانها در کودکان راحت تر است زیرا در سن رشد هستند و فک و دندان ها در جای اصلی خود ثابت نشده اند و جابه جا کردن آنها راحت از سنین بزرگسالی است.

رشد کج و نامنظم دندان ها نه تنها می تواند مشکلاتی را برای دندان ها به وجود آورد بلکه تکلم فرد و ظاهر دندان های او را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

تفاوت متخصص ارتودنسی با دندانپزشک

متخصص ارتودنسی بعد از گذراندن 4 سال دوره دندانپزشکی عمومی به تحصیل تخصصی در شاخه ارتودنسی می پردازد. تنها 6 درصد از دندانپزشکان، تحصیل در شاخه ارتودنسی را ادامه می دهند و در این شاخه تخصص پیدا می کنند. یک دندانپزشک در زمینه وسیعی از سلامت دهان و دندان از جمله جلوگیری از عفونت و رسیدگی به دندان ها، فک، اعصاب و سایر جنبه ها تخصص دارد.

ارتودنسی چه درمان هایی را شامل می شود؟

مزایای استفاده از ارتودنسی دندان برای بهبود مشکلات زیر قابل مشاهده است:

· بیرون زدگی دندانهای جلو

· ازدحام و شلوغی دندانها

· دندان های نهفته

· مشکلات بایت شامل اپن بایت، آندربایت، اوربایت و کراس بایت

· دندان های نامتقارن

· فاصله زیاد دندان ها

بهترین زمان برای شروع ارتودنسی دندان کودکان

زمان معاینه و زمان شروع درمان لزوما یکی نیستند. بهترین زمان مراجعه به متخصص ارتودنسی دندان کودکان قبل از درآمدن کامل دندان های دائمی کودک یعنی سن 6 تا 8 سالگی است. در این سنین کم به ندرت از بریس های ارتودنسی استفاده می شود و معمولا از وسیع کننده کام و فضا نگهدارنده استفاده می شود.

سپس اگر مشکل حل نشد، سن 10 تا 15 سالگی بهترین سن شروع درمان است که بیشتر دندان های دائمی در آمده اند و می توان بدون دغدغه درمان را آغاز کرد. در این سن دیگر می توان از بریس های ارتودنسی برای درمان دندان ها استفاده کرد.

اقدامات یک متخصص ارتودنسی

یک ارتودنتیست می تواند درمان های زیر را برای کودکان انجام دهد:

· بستن فاصله بین دندانها

· تراز کردن دندان ها

· بهبود گفتار و جویدن در کودکان

· صاف کردن دندان های کج

· جلوگیری از ساییدگی طولانی مدت دندانها با ارتودنسی پیشگیری

دستگاه های ارتودنسی دندان کودکان

ارتودنسی دندان برای درمان کودکان شامل دو دسته ثابت و متحرک می شود که عبارتند از:

ارتودنسی ثابت:

· بریس های ثابت ارتودنسی

· نگهدارنده فضای ثابت

ارتودنسی متحرک:

· انواع ارتودنسی متحرک فلزی و پلاستیکی

· وسیع کننده کام

· هدگیر

منبع: https://www.orthodoctor.ir/


[ بازدید : 41 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 8 اسفند 1401 ] [ 12:38 ] [ رعنا ]

[ ]

بخش سوم مراحل ساخت اصولی استخر


از آنجایی که ساخت استخر این روزها در اکثر منازل و ویلاها رواج پیدا کرده است، این موضوع تبدیل به دغدغه ای برای صاحبان ویلاها شده است و همواره آنها به دنبال یک پیمانکار متبحر در ساخت استخر هستند تا بتوانند یک استخر اصولی داشته و از آن استفاده کنند.

مراحل ساخت استخر شامل 11 مرحله می شود که در مطالب قبلی 8 مرحله آن که در زیر نام می بریم را توضیح داده ایم و در این مطلب قصد داریم 3 مرحله نهایی ساخت و نصب یک استخر اصولی را برایتان به طور کامل توضیح دهیم.

· مشخص کردن محل قرارگیری استخر

· طراحی نقشه استخر شامل شکل، عمق و اندازه آن

· حفاری و گودبرداری استخر

· مسطح سازی خاک استخر

· آرماتوربندی

· لوله کشی استخر

· سیم کشی تخصصی

· بتن ریزی استخر

در ادامه به معرفی 3 مرحله نهایی می پردازیم، پس با ما همراه باشید.

آب بندی استخر

عمده استخرها بتنی هستند و به دلیل نفوذپذیر بودن آن، احتمال درز آب در این مواد زیاد است و در صورت عایق کاری و آب بندی نادرست و ناقص ممکن است آب وارد این مواد بتنی شده و باعث ترک خوردن دیواره های استخر و در نتیجه خرابی آن شود. همچنین با آب بندی درست و کامل، می توان اطمینان حاصل کرد که استخر برای مدت زمان طولانی نمای بیرونی خوبی دارد.

آب بندی استخر در بالا بردن مدت زمان عمر مفید استخر نش بسیار زیادی دارد و می تواند از نفوذ آب، نشتی و سپس خرابی آن جلوگیری کند.

سرامیک کاری استخر

بعد از آب بندی نوبت به سرامیک کاری استخر می رسد که در این مرحله طرح و رنگ استخر انتخاب می شود که جلوه زیبایی به استخر می بخشد. برای رسیدن به بهترین نتیجه در این مرحله بهتر است از یک پیمانکار استخر کمک گرفت. در ضمن لازم است تا این مرحل توسط یک سرامیک کار متخصص استخر انجام شود نه یک سرامیک کار معمولی.

نصب سیستم های استخر

در مرحله آخر ساخت اصولی یک استخر، نوبت به نصب و راه اندازی سیستم های مختلف استخر است که شامل سیستم گرمایش، سیستم تهویه استخر، سیستم تصفیه و ... است. سیستم تهویه استخر به صورت full fresh با مدیریت هوشمند طراحی می شود؛ به این صورت که با تغییر دمای هوای بیرون سیستم عملکرد هواساز نیز تغییر پیدا می کند.

گرمایش استخر با روش های مختلفی انجام می شود که بهترین سیستم برای گرمایش استخر، استفاده همزمان از گرمایش از کف و دهش هوای تازی گرم در فضای استخر است.

تجهیزات مورد نیاز برای ساخت استخر شامل چه مواردی می شود؟

· پمپ تصفیه

· فیلتر تصفیه استخر

· مبدل حرارتی

· لوله و اتصالات

· چراغ استخر

· تجهیزات ضدعفونی استخر مانند کلر زن، دوزینگ پمپ، دستگاه uv استخر

· تجهیزات جانبی استخر مثل روکش استخر، آبنمای استخر، نردبان استخر و …



موضوعات: اسپانسر,
[ بازدید : 40 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 8 اسفند 1401 ] [ 11:16 ] [ رعنا ]

[ ]

مزایا و معایب انواع ارتودنسی دندان


ارتودنسی رایج ترین روش برای درمان مشکلات و ناهنجاری های دندان و فک است که با توجه به انواع ارتودنسی با قرارگیری دستگاه و اجزای متفاوتی باعث حرکت کردن دندان ها به سمت جای درست و مناسب خود می شوند. ارتودنسی در طی سالیان گذشته پیشرفت های چشمگیری کرده و انواع مختلفی برای آن به وجود آمده است.

اصلی ترین دسته بندی ارتودنسی با توجه ثابت و یا متحرک بودن آن است. ارتودنسی ثابت و متحرک دندان هر کدام شامل انواع مختلفی می شوند که هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند و نمی توان به طور کلی گفت نع خاصی از ارتودنسی از دیگری بهتر یا بدتر است. اما تشخیص اینکه کدام نوع ارتودنسی برای شما مناسب است بر عهده بهترین متخصص ارتودنسی در کرج، تهران، اصفهان و یا هر شهر دیگری که در آن ساکن هستید است.

ارتودنسی ثابت شامل ارتودنسی فلزی، ارتودنسی سرامیک، ارتودنسی پشت دندانی یا لینگوال و ارتودنسی دیمون می شود. ارتودنسی متحرک نیز انواع مختلفی مانند اینویزیلاین، ریتینر ارتودنسی، هدگیر ارتودنسی، نگهدارنده فضا، ارتودنسی فانکشنال و وسیعدهنده کام دارد.

مزایای ارتودنسی ثابت

· نتیجه درمان حتما مثبت خواهد بود زیرا به دلیل ثابت بودن اجزای ارتودنسی در دهان، همکاری یا عدم همکاری بیمار نتیجه را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

· برای درمان تمامی ناهنجاری های دندانی از خفیف تا شدید کاربرد دارد.

· هزینه ارتودنسی ثابت از نوع متحرک آن کمتر است.

معایب ارتودنسی ثابت

· به دلیل ثابت بودن اجزای ارتودنسی بر روی دندان ها و مسواک زدن سخت تر دندان ها، به مراقبت بیشتری نیاز است تا دچار پوسیدگی دندان و یا تغییر رنگ دندان ها نشد.

· ظاهر لبخند افراد را تحت تاثیر خود قرار می دهد و این برای افراد زیادی ناخوشایند است.

· امکان جابجایی آن هنگام غذاخوردن، مسواک زدن و ... وجود دارد.

· برنامه غذایی فرد را هنگام استفاده از ارتودنسی محدود می کند.

مزایای ارتودنسی متحرک

· بریس ها و پلاک های ارتودنسی را می توان هنگام غذاخوردن و مسواک زدن از دهان خارج کرد.

· به دلیل متحرک بودن و امکان درآوردن آن به مدت حتی کوتاهی، تاثیر منفی بر روی ظاهر فرد ندارد.

· رعایت بهداشت دهان و دندان به نسبت ارتودنسی ثابت راحت تر است.

· نیاز به رعایت رژیم غذایی خاصی نیست.

معایب ارتودنسی متحرک

· این روش ارتودنسی تنها برای درمان مشکلات و ناهنجاری های خفیف تا متوسط دندانی کاربرد دارد.

· چون امکان جابجایی آن وجود دارد، می تواند گم شود و یا آسیب ببیند.

· هزینه ارتودنسی متحرک مخصوصا ارتودنسی اینویزیلاین با پلاک های نامرئی از روش های ثابت بیشتر است.



موضوعات: اسپانسر,
[ بازدید : 35 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 8 اسفند 1401 ] [ 11:15 ] [ رعنا ]

[ ]

چه کسانی نباید عمل اسلیو معده انجام دهند؟


قبل از جراحی اسلیو معده مانند هر جراحی لاغری دیگری، باید مشاوره قبل از عمل انجام دهید تا پزشک متخصص بررسی کند که آیا عمل اسلیو معده برای شما مناسب است یا خیر. بعد از بررسی های انجام شده توسط جراح، بهترین جراحی لاغری مناسب شما را برایتان در نظر می گیرد و اقدام به درمان می کند.

لازم به ذکر است که قبل از مراجعه به پزشک، باید یک پرونده پزشکی کامل شامل تاریخچه پزشکی، آزمایش خون، گزارش عمل های قبلی و یک سری آزمایشات دیگر را آماده کرده و هنگام مراجعه به جراح خود، به او ارائه دهید.

عمل اسلیو معده چگونه انجام می شود؟

جراحی اسلیو به روش لاپاراسکوپی انجام شده و یکی از امن ترین جراحی های لاغری به حساب می آید. مراحل انجام عمل جراحی اسلیو معده به ترتیب زیر است:

· در ابتدا برش های کوچکی روی شکم ایجاد می شود تا ابزارهای جراحی به داخل شکم وارد شوند.

· در مرحله اول وضعیت معده و رگ های خونی اطراف معده بررسی می شود.

· دستگاه لاپاراسکوپ از طریق سوراخ ایجاد شده در شکم وارد معده می شود.

· حدود ۶۰ الی ۸۰ درصد از معده توسط استاپلر بریده می شود و بخش باقی مانده معده که شبیه به یک موز یا لوله است باقی می ماند.

چه کسانی گزینه مناسبی برای عمل اسلیو معده نیستند؟

درست است که افراد چاق در صورت جواب نگرفتن از گزینه های دیگر کاهش وزن شامل رژیم لاغری و ورزش، به سراغ گزینه جراحی می روند. اما باید دانست که همه افراد چاق هم نمی توانند تحت جراحی لاغری قرار بگیرند. افراد چاقی که شاخص توده بدنی آنها 35 به بالا است گزینه های مناسبی برای جراحی اسلیو معده هستند، مگر اینکه شرایط زیر را داشته باشند:

· وجود التهاب یا آسیب در دستگاه گوارش

· در صورت مبتلا بودن به بیماری های تنفسی و قلبی عروقی حاد و شدید

· در شرایط اعتیاد داشتن به مصرف مشروبات الکلی

· در صورت ابتلا به بعضی بیماری ها و اختلالات روانی

جراح لاغری در صورت مشاوره و بعد از آن اگر متوجه شود که چاقی فرد مرتبط با یک نوع اختلال روانی است، قبل از اینکه عمل را بر عهده بگیرد، به شما توصیه می کند که تحت درمان روانشناس قرار بگیرید. زیرا برای عمل باید شرایط روحی و روانی خوبی داشت و بتوان با شرایط سخت بعد از عمل کنار آمد.

آیا جراحی لاغری پایان ماجراست؟

افرادی که با هدف لاغری و تناسب اندام تن به انجام جراحی لاغری مانند اسلیو معده می کنند، باید بدانند که چاقی افراد فقط با عمل جراحی تمام نمی شود. بلکه این جراحی می تواند نتیجه بخش باشد اگر همراه با اقداماتی صورت بگیرد. شما باید بعد از عمل لاغری رژیم غذایی خاصی را دنبال کنید و به طور مداوم ورزش کنید تا عمل شما موفقیت آمیز باشد.



موضوعات: اسپانسر,
[ بازدید : 49 ] [ امتیاز : 4 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 1 اسفند 1401 ] [ 10:53 ] [ رعنا ]

[ ]

4 علت مهم بوی بدن دهان را بشناسیم


هالیتوز یا همان بوی بد دندان مشکلی است که بیش از 50 درصد مرم درگیر آن هستند. این مشکل هم یک مشکل بهداشتی و همینطور اجتماعی است که روابط فرد با اطرافیان را تحت تاثیر قرار می دهد. بوی بدن دهان علت های مختلفی دارد که نباید از آنان سرسری گذشت و همواره باید به دنبال درمان آن بود.

مهم ترین علت های بوی بد دهان

بوی بد دهان می تواند به علت های مختلفی رخ دهد که یکی از ساده ترین و رایج ترین آن که هر روز با آن سر و کار داریم، سیگار کشیدن و خوردن غذاهای بودار است. اما اصلی ترین و عمیق دلیل آنها شامل موارد زیر می شوند:

بوی بد ناشی از لثه و دندان

پوسیدگی دندان، خرابی دندان و بیماری های مربوط به لثه رایج ترین علت بوی بد دهان است که به دلایل مختلفی مانند عفونت لثه اتفاق می افتد. عفونت لثه می تواند به دلایل مختلفی مانند بارداری، عوامل ژنتیکی، انواع پروتزها، دیابت و مصرف برخی داروها ایجاد شود.

جرم های موجود در لا به لای دندان ها که یکی از علت های اصلی بوی بد دهان است با انجام جرمگیری دندان از بین می رود.

ناشی از حلق

گاهی اوقات بوی بد از حلق فرد بلند می شود و گاهی هم مشکل از سینوس هاست که هر دوی اینها در مشکلات حلق و بینی خلاصه می شوند اما یک علت واحد ندارند. سنگ لوزه یکی از علت های بوی بد دهان ناشی از حلق است.

بوی بد ناشی از معده

یک سری مشکلات گوارشی مانند ریفلاکس معده، بیماری های کلیوی و همینطور زخم معده، باعث بوی بد ناشی از معده می شوند. دستگاه گوارش بهد از خوردن مواد غذایی مختلف، اسید ترشح می کند و باعث می شود بازدم فرد بو بگیرد. دلیل اینکه بعضی افراد با خوردن هر چیزی دهانشان بو می گیرد همین است که ناشی از ریفلاکس معده هنگام ترشح اسید معده است.

بوی بد ناشی از قاعدگی

یکی از عوارض جانبی دوره پریود و قاعدگی بوی بد دهان است. در دوره قاعدگی، میزان بزاق دهان به طور چشمگیری کاهش پیدا می کند و میزان ترکیبات گوگرد دار به 300 درصد می رسد. برای حل کردن این مشکل، راه حلی به جز رعایت اصول بهداشت دهان و دندان نداریم.

ابن موارد بهداشتی شامل نخ دندان کشیدن، مسواک زدن، استفاده از دهانشویه و انجام فلوراید تراپی است.

مراحل رفع بوی بد دهان

· رفع منشا اصلی بوی بد

· اصلاح رژیم غذایی فرد

· رعایت اصول بهداشت دهان و دندان

منبع: https://www.implantdr.ir/


[ بازدید : 33 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ يکشنبه 30 بهمن 1401 ] [ 12:39 ] [ رعنا ]

[ ]

درجه کیفیت لوازم یدکی هیوندای


خودروهای تولید شده در کمپانی هیوندای جزو بهترین ماشین ای تولید شده در دنیا است و ایمن بودن و کیفیت قطعات و محصولاتش زبانزد است. درست است که داشتن همچین خودرویی مزیت های بزرگی دارد اما دغدغه ای که افراد مختلف را درگیر خود می کند تامین قطعات هیوندای است. زیرا در صورت عدم استفاده از قطعات اصل، سلامت خودرو و طول عمر خودروی شما تحت تاثیر قرار می گیرد.

قطعات اصلی هیوندای

لوازم یدکی اصل هیوندا هنگام تولید برای شرایط مختلف شبیه سازی و تست می شود تا کیفیت، دوام و ایمن بودن آن مورد بررسی قرار گیرد و در نهایت قطعه ای تولید شود که مطمئن است. این قطعات اصل به منظور عملکرد بهتر و در نتیجه افزایش طول عمر خودروهای هیوندای طراحی می شوند. پس از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در عمر بالای خودروی خود لازم است تا قطعات اصل و اورجینال تهیه کنید.

خرید لوازم یدکی هیوندای اصل

خوشبختانه به دلیل وجود انواع خودروهای هیوندای در ایران مانند آی 20، هیوندای النترا، سوناتا، آزرا، سانتافه، توسان و …، تهیه لوازم یدکی اصل برای خودروی هیوندای خود کار سختی نخواهد بود.

مضرات استفاده از قطعات تقلبی

متاسفانه امروزه بازار خودرو و قطعات آن پر از انواع قطعات تقلبی و یا دست دوم است که در صورت استفاده از آنها عملکرد و عمر خودروی شما را تحت تاثیر خود قرار می دهد. این قطعات نه تها خودشان طول عمر کوتاهی دارند، بلکه بر روی سایر قطعات خودرو که با آنها در ارتباط هستند نیز تاثیر منفی خود را خواهند گذاشت. دو ضرر اصلی استفاده از قطعات تقلبی به شرح زیر است:

خطرات سلامتی با خرید قطعات تقلبی

قطعات تقلبی سریع فرسوده و خراب می شوند و در نتیجه باعث خرابی خودرو می شوند. عدم رعایت استانداردهای کیفی درجه کیفیت لوازم یدکی هیوندای برخی کارخانجات برای جعل، جان شما را به خطر می اندازد و صدمه جبران ناپذیری را منجر می شود.

ریسک های مالی با خرید قطعات تقلبی

همانطور که گفتیم قطعات تقلبی زود خراب می شوند و باید قطعه ای جدید را جایگزین آن کرد که این تعویض های پی در پی باعث افزایش هزینه می شود و همینطور گارانتی خودروی شما را باطل می کند.

خدمات پس از فروش و گارانتی

مهم ترین نکته ای که هنگام خرید قطعات هیوندای باید در نظر داشته باشید این است که آیا قطعه ای که می خرید گارانتی و خدمات پس از فروش دارد یا خیر؟ در صورتی که قطعه خریداری شده دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشد، خیال شما بابت این موضوع راحت می شود که در صورتی که محصول دچار نقص شده باشد به راحتی می توانید آن را عودت دهید یا درخواست مجدد داشته باشید.

فروشگاه استار پارت به عنوان وارد کننده و فروشگاه قطعات اصلی هیوندای و کیا، آماده ارائه با کیفیت ترین لوازم یدکی کیا و هیوندای با قیمتی مناسب است.


[ بازدید : 39 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 24 بهمن 1401 ] [ 12:24 ] [ رعنا ]

[ ]

اصلی ترین علل حساسیت دندان کودکان چیست؟


کودکان و بزرگسالان به دلایل مختلفی حساسیت دندان را تجربه می کنند که معمولا بعد از خوردن غذاهای سرد و گرم و یا مسواک زدن ایجاد می شود که همراه با یک سوزش دردناکی است. در این مقاله قصد داریم تا حساسیت دندان کودکان و علل مختلف آن را برای شما توضیح دهیم.

چگونه دندانها حساس می شوند؟

زمانی که عاج دندان به دلیل از بین رفتن مینای دندان یا بافت لثه در معرض دید قرار بگیرد و یا بدون حمایت پوشش خود بشود که توسط مینای دندان انجام می شود، اعصاب دندان به وسیله محرک های مختلفی مانند سرما، گرما، مسواک زدن و یا مصرف برخی مواد غذایی شیرین تحریک می شوند.

در اثر این اتفاق دندان ها فورا احساس تیر کشیدن و درد می کند که بلافاصله بعد از دور شدن آن عامل محرکه این درد فروکش می کند.

علل حساسیت دندان کودکان

دلایل مختلفی برای حساس شدن دندان در کودکان وجود دارد که متخصصان دندانپزشکی کودکان، معم ترین این علت ها را موارد زیر معرفی کرده اند:

وارد شدن آسیب به دندان: هنگامی که دندانی در اثر وارد شدن ضربه و آسیبی ترک می خورد و یا می شکند، مینای دندان آسیب می بیند که باعث می شود عاج حساس دندان که در زیر آن قرار دارد، بیرون افتد و دیده شود. همانطور که گفتیم این اتفاق باعث حساس شدن دندان کودک می شود. به دلیل اینکه کودکان بیشتر در معرض ضربه و آسیب به دندان های خود هستند، این موضوع بیشتر در آنها اتفاق میفتد.

درآمدن یا جوانه زدن دندان های دائمی: هنگام از دست دادن دندان های شیری و جوانه زدن دندان های دائمی، درجه خفیفی از حساسیت دندان برای کودک اتفاق می افتد. این در حالی است که خود در آمدن دندان به طور مستقیم باعث حساسیت دندان کودکان نمی شود.

پوسیدگی دندان و سوراخ شدن آن: پوسیدگی دندان و حفره های دندان می توانند باعث حساسیت دندان کودکان و ناراحتی دندان شوند که به درمان سریع نیاز دارد تا از پیشرفت این بیماری جلوگیری شود.

درمان حساسیت دندان کودکان

چندین روش برای درمان حساسیت دندان داریم که در ادامه تعدادی از آنها را معرفی می کنیم:

رعایت بهداشت دهان و دندان: رعایت نکات مراقبتی از دهان و دندان به کاهش حساسیت دندان گودکان کمک می کند. این نکات شامل دو بار مشواک زدن در روز و کشیدن نخ دندان است که باعث تمیز دندان ها و همینطور لثه ها می شود. همچنین خطر ابتلا به بیماری لثه را کاهش می دهد.

فلوراید تراپی: اگر حساسیت دندان کودکان به دلیل حفره ها و سوراخ های دندانی باشد، یکی از روش های کاهش حساسیت دندان، فلوراید تراپی است. فلوراید مینای دندان شما را تقویت می کند و خطرات پوسیدگی گسترده دندان را کاهش می دهد.

منبع: https://www.chalava.ir/


[ بازدید : 54 ] [ امتیاز : 4 ] [ نظر شما :
]

[ يکشنبه 23 بهمن 1401 ] [ 11:34 ] [ رعنا ]

[ ]

بررسی کامل ارتودنسی نامرئی متحرک


افراد بزرگسال و مخصوصا کسانی که با افراد زیادی در ارتباط هستند معمولا از دیده شدن سیم ها و براکت های ارتودنسی خود راضی نیستند. این جاست که ارتودنسی نامرئی به کمک آنها می آید. این ارتودنسی نامرئی انواع محتلفی دارد و به دو دسته کلی ارتودنسی نامرئی متحرک و ثابت تقسیم بندی می شود. ما در این مطلب قصد داریم درباره نوع متحرک این ارتودنسی صحبت کنیم.

ارتودنسی نامرئی متحرک علاوه بر اینکه به صورت نامحسوسی است و قابل مشاهده نیست، این امکان را به فرد می دهد که آن را هنگام غذا خوردن و مسواک زدن از دهان خود خارج کند و دوباره در دهان خود قرار دهد. اشخاص با موقعیت های مختلف اجتماعی می توانند از این روش ارتودنسی برای بهبود روند درمان خود استفاده کنند و در کنار آن در اجتماع با اعتماد بنفس ظاهر شوند.

اجزای به کار رفته در این نوع ارتودنسی

ارتودنسی نامرئی متحرک از پلاک های الاستیکی نامرئی و شفافی تشکیل شده است. اگر متخصص ارتودنسی تشخیص داد که بیمار می تواند از این پلاک ها استفاده کند، فرد باید در طول درمان به طور مداوم در زمان های مشخص شده به مطب دکتر خود مراجعه کند تا در صورت نیاز پلاک ها را عوض کند. این پلاک ها بسیار شفاف هستند و هنگام صحبت کردن اصلا دیده نمی شوند.

روی هر الاینر بی رنگ شماره ای حک شده است و بیمار باید از الاینر به مدت 2 هفته استفاده کند. درست است که این ارتودنسی متحرک است و امکان خارج کردن آن از دهان وجود دارد، اما در هر شبانه روز حداقل باید۲۲ ساعت از الاینر استفاده شود.

مزایای ارتودنسی متحرک

برخی از مهمترین مزایای ارتودنسی متحرک عبارتند از:

تمیز هنگام غذا خوردن میتوان آن ها را از دهان خارج کرد.

میتوان در جاهایی که تمایلی به استفاده از آن ها ندارید خارجشان کنید.

طول درمان آنها کوتاه تر از ارتودنسی ثابت است.

معایب ارتودنسی متحرک

بر روی گفتار تاثیر میگذارند

کشش بین میکسلی مشکل تر است

آنها برای حرکات متعدد ناکارآمد هستند

تحمل وسایل قابل جابجایی در فک پایین دشوارتر است

امکان همکاری نکردن بیمار در استفاده از پلاک های متحرک

آیا همه افراد می توانند از ارتودنسی نامرئی استفاده کنند؟

ارتودنسی متحرک برای کسانی مناسب است که مشکلات و ناهنجاری های دهان و دندان او خفیف تا متوسط باشد.

هزینه ارتودنسی نامرئی متحرک چقدر است؟

به دلیل طراحی و ساخت این ارتودنسی در خارج از ایران و جدید بودن این روش درمانی، معمولا هزینه ارتودنسی متحرک نامرئی نسبت به سایر ارتودنسی های ثابت یا متحرک معمولی بیشتر است.

درمان با ارتودنسی نامرئی متحرک چقدر طول می کشد؟

طول درمان ارتودنسی با توجه به نوع مشکل بیمار، نوع ارتودنسی انتخاب شده، سن بیمار و ... متفاوت خواهد بود. معمولا چون این روش ارتودنسی برای ناهنجاری های خفیف تا متوسط دندانی انجام می شود، معمولا درمان آن کوتاه مدت تر خواهد بود و بیمار بعد از یک تا یک و نیم سال آن ها را بر می دارد.

منبع: https://www.bestdentists.ir/


[ بازدید : 57 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 17 بهمن 1401 ] [ 16:35 ] [ رعنا ]

[ ]

نکات و مراقبت های قبل و بعد از کاشت ایمپلنت دندان


یکی از چیزهایی که درباره این روش درمانی باید در نظر گرفت این است که قبل از ایمپلنت دندان از دندانپزشک خود بخواهید تمامی مراحل درمان را برای شما شرح دهد و جوانب مثبت و منفی آن را برای شما بازگو کند. این نکته را فراموش نکنید که در صورت ابتلا به بیماری خاصی با مصرف هرگونه دارویی، به پزشک خود اطلاع دهید.

قبل از شروع درمان ایمپلنت دندان، باید هر گونه مشکل و بیماری دهان و دندانی اعم از پوسیدگی دندانی رفع شود زیرا قبل از کاشت ایمپلنت باید محل مورد نظر عاری از هرگونه عفونت و آلودگی باشد.

دندانپزشک قبل از انجام کاشت ایمپلنت دندان نیاز به اسکنی از دهان شما دارد. او با کمک این تصاویر، درباره ارتفاع و ضخامت استخوان فک، محل عبور اعصاب و ... اطلاع پیدا می کند و بهترین سایز ایمپلنت و همچنین محل قرار گیری ایمپلنت ها را مشخص می کند.

جراحی ایمپلنت نیازی به بیهوشی بیمار ندارد و صرفا با بی حسی انجام می شود.(مگر در شرایط استثنا) بعد از بیحسی لثه، جراح با استفاده از ابزار مخصوصی یک برش در لثه ایجاد می کند و یک حفره در استخوان فک برای قرار دادن ایمپلنت دندان به وجود می آورد.

زمان جایگذاری دندان از دست رفته معمولا با گذشت 2 تا 6 ماه پس از کشیدن دندان است که به آن ایمپلنت تاخیری گفته می شود. یک روش دیگر برای کاشت ایمپلنت دندان وجود دارد که به آن ایمپلنت فوری می گوید و در آن روش، دندانپزشک دندان آسیب دیده را می کشد و بلافاصله ایمپلنت را قرار می دهد.

مراقبت های بعد از کاشت ایمپلنت

· چون عمل جراحی با بی حسی موضعی انجام می شود، بعد از جراحی نیاز است تا بیمار به منظور از دست دادن اثرات بی حسی استراحت کند.

· در صورت بروز درد، ممکن است دندانپزشک مصرف مسکن را تجویز کند.

· عمل جراحی اگر با بی حسی انجام شوند بیمار می تواند پس از کاشت ایمپلنت دندان به خانه بازگردد. اما اگر در طی جراحی بیمار بیهوش شده باشد، نیاز به اقامت چند ساعته در مطب و با کمک یک همراه است.

· تا مدتی نیاز است که بیمار از غذاهای نرم استفاده کند و تا قبل از بین رفتن اثرات بی حسی، از مواد غذایی یا نوشیدنی های داغ استفاده نکند.

· در رعایت بهداشت دهان و دندان خود بیش از پیش کوشا باشید.

هزینه ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان یکی از گران ترین خدمات دندانپزشکی است ولی نمی توان یک عدد مشخص را به عنوان قیمت برای آن مشخص کرد. عوامل مختلفی در قیمت ایمپلنت دندان تاثیرگذار است که تعدادی از آنان به شرح زیر است:

· وضعیت استخوان فک

· تعداد دندان های از دست رفته یا پوسیده شده

· نوع پروتز

· نوع مناسب ایمپلنت برای بیمار



موضوعات: اسپانسر,
[ بازدید : 55 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 17 بهمن 1401 ] [ 11:42 ] [ رعنا ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]