راز و رمز سلامتی

سلامتی

کولیک نوزاد


کولیک اصطلاحی است که برای توصیف گریه ی غیرقابل کنترل در یک کودک سالم استفاده می‌شود. اگر هنوز کودک ۵ ماهه نشده و برای حداقل ۳ هفته و بیش از ۳ ساعت در طی یک دوره زمانی ۳ روزه یا بیشتر گریه می‌کند. پس این مسئله قطعاً کولیک در نظر گرفته می‌شود. کولیک بیماری نیست و سبب آسیب طولانی‌مدت به کودک شما نمی‌شود، اما مسئله‌ای دشوار برای کودکان و والدین آن‌ها است.

علایم کولیک چیست؟

در اغلب اوقات کولیک در کودکانی ظاهر می‌شود که سن آن‌ها بین ۲ تا ۳ هفته است (در کودکان نارس، ۲ تا ۳ هفته پس از تولدشان).

کودکان معمولاً وقتی گریه می‌کنند که جای خود را خیس کرده، گرسنه، ترسیده و یا خسته باشند؛ اما کودکی که کولیک دارد، اغلب در ساعات مشخصی از روز شدیداً گریه می‌کند. (معمولاً در ساعات انتهایی بعدازظهر یا غروب) اگر کودک شما کولیک دارد گریه‌های او نسبت به حالت عادی بلندتر است و دوره‌های زمانی گریه او به‌طور ناگهانی آغازشده و پایان می‌یابد.

مدت‌ زمان برطرف شدن کولیک چقدر است؟

خدا را شکر، هنوز کورسوی امیدی وجود دارد. پیک زمانی کولیک تقریباً ۶ هفته است و پس از طی مدت‌زمان ۳ الی ۴ ماه به طرز چشمگیری بهبود پیدا می‌کند. زمانی که کودک 4 ماهه ، ۸۰ تا ۹۰ درصد کودکان کولیک را رد می‌کنند. اندک درصد باقیمانده نیز پس از طی ۱ ماه دیگر بهبود می‌یابند.

چرا بعضی از کودکان کولیک می‌گیرند؟

کولیک یکی از بزرگ‌ترین رموز زندگی کودک است. متخصصان تخمین زده‌اند که بین ۸ تا ۴۰ درصد کودکان کولیک می‌گیرند. این رقم در بین نوزادان و کودکانی که مدتی است از تولد آن‌ها می‌گذرد، مابین دختران و پسران و بین کودکانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند و کودکانی که شیر می‌خورند، معمولاً یکسان است. هیچ‌کس نمی‌داند که چرا بعضی از کودکان نسبت به کودکان دیگر بیشتر مستعد ابتلا به کولیک هستند، اما تئوری‌های زیادی در این زمینه وجود دارد و دلیل رخداد این مسئله ممکن است بیش از یک علت باشد.

اگر حدس بزنم که کودک کولیک دارد، آیا باید او را نزد پزشک ببرم؟

بله به نظر می‌رسد مشورت با یک پزشک در مورد گریه کودکتان ایده خوبی باشد. پزشک می‌تواند علائم بالقوه دیگری مانند مشکلات روده‌ای، عفونت‌های ادراری و هم‌چنین تغذیه و رشد نرمال کودک را نیز مورد بررسی قرار دهد. همچنین به شما کمک می‌کند تا چنانچه کودکتان کولیک داشته باشد بهترین دستورالعمل‌ها را برای درمان او به کار ببندید؛ و اگر کودکتان دارای علائم دیگر مانند تب، استفراغ یا مدفوع خونی است، سریعاً با پزشکش تماس بگیرید. این علائم به خاطر کولیک نمود پیدا نمی‌کنند.

بیشتر بدانیم :

رشد کودک 6 ماهه

رشد کودک 18 ماهه



موضوعات: سلامت کودک,
[ بازدید : 106 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 12 شهريور 1399 ] [ 17:03 ] [ رعنا ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]