راز و رمز سلامتی

سلامتی

5راه برای اینکه کودک نوپایتان را سر ذوق بیاورید


سن : کودک یک ساله تا کودک دو ساله

وقتی می بینید فرزندتان در یک حالت بی اشتیاقی است چه می کنید؟ ما این را از والدین پرسیدیم، که امتحان شده و درست از آب درآمده های محبوبشان را، برای از بین بردن ناراحتی و آوردن خنده به لب فرزندانشان، به اشتراک گذاشته بودند.

۱. قدرت تحسین کردن

هروقت کلوئی در شرایط گریه کردن گیر می افتد، من سعی می کنم چیزی پیدا کنم و او را به خاطرش تشویق کنم. این چیز می تواند هرحرکت کوچک او برای آرام کردن خودش، مثل آوردن دستمال برای خود، یا یک نفس عمیق کشیدن باشد. وقتی این کار را می کنم، او نمی تواند جلوی لبخند زدنش را بگیرد. بعد از آن بحران تمام می شود و او می تواند به روزش ادامه دهد.

۲. به گردش بروید

من فرزندی، از نظر فیزیکی بسیار “سرزنده” دارم. مدت زیادی طول کشید تا فهمیدم، که هرگاه بن واقعا بدخلق یا کلافه است، چیزی که از همه بیشتر به آن نیاز دارد، اینست که بیرون برود و بازی کند، یا اینکه برای چند دقیقه اطراف خانه بدود. حتی اگر مشغول کاری باشم یا در حال آماده شدن برای شام باشم، کارم رها خواهم کرد و به بِن اعلام می کنم که وقت “گردش کردن اوست”. حالا او حتی وقتی حس خوبی ندارد، از همان شیوه استفاده می کند. گشت و گذار کردن، همیشه او را سر ذوق می آورد. –کولیین، مادر بن، آتلانتا، جورجیا.

۳. به کارواش ماشینِ حال خوش بروید

یک روز وقتی دخترم بدخلقی می کرد، ایده قرار دادن او در یک کارواش، که حال بد او را بشوید، به ذهنم رسید. من او را وادار می کنم دکمه نامرئی “کارواشِ حال خوش” را فشار دهد، و بعد از آن من او را به اطراف می چرخانم، غلغلکش می دهم، و صداهای کودکانه در می آورم. وقتی که کارمان تمام می شود، او از خنده غش می کند.

۴. کارتان را متوقف کنید و گوش دهید

وقتی پسر بزرگتر ۸ ساله ام، غمگین است، گاهی فقط نیاز دارد به حرف هایش گوش دهم. در رابطه با کودکان، ما اغلب تلاش می کنیم راه چاره ایی برای مشکلاتشان، یا درمانی برای هرچه که او را آزار می دهد، بیابیم. اما من فکر می کنم، اینکه همه کارها را متوقف کنید و در لحظه قرار بگیرید و براحتی از او بپرسید که مشکل چیست، بیشتر اوقات اثر خواهد کرد. اگر در آن لحظه آماده صحبت کردن نباشد، به او توجه منحصر به فردی می کنم، با او بازی می کنم و به او اطمینان می دهم که کنارش هستم.

۵. یک فرد اجتماعی پرورش دهید

دو پسر من، همیشه وقتی با گروهی از اقوام و دوستان احاطه شده اند، خوشحال ترند. گاهی اوقات وقتی در دورهمی های بزرگ خانوادگی هستند، در حالی که امکان ارتباط با افراد زیادی که دوست دارند و می شناسند را دارند، در خوشحالترین وضعیت هستند. به همین خاطر، هر زمان که ممکن باشد، پسرانمان را به گردش های اجتماعی می فرستیم. من همچنین اینکه این کار به پسرانم درباره لذت بردن و مهارت های ارتباط با افراد مختلف را می آموزد، دوست دارم.

حتما بخوانید :



موضوعات: سلامت کودک,
[ بازدید : 199 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 12 اسفند 1399 ] [ 12:52 ] [ رعنا ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]