راز و رمز سلامتی

سلامتی

ایمپلنت دیجیتال چه تفاوتی با ایمپلنت دندان معمولی دارد؟


پروتز ایمپلنت دندانی با کاشت یک پایه میله ای در استخوان فک و تاج مصنوعی بر روی آن، دندان های از دست رفته را جایگزین می کند. معمولا در روش های دیگر کاشت پروتز دندانی زمان زیادی لازم است تا فرآیند آن کامل شود. اما در روش دیجیتال، کار کاشت را فقط در یک جلسه و با کمترین درد ممکن انجام می دهند.

در واقع ایمپلنت دیجیتال با به کار بردن تجهیزات پیشرفته و عکس برداری از فک و دهان و داده کامپیوتری ایمپلنت را طراحی و آماده می کند. بنابر این در حال حاضر تنها برخی از کلینیک های دندانپزشکی و دندانپزشکی شبانه روزی این روش درمانی را ارائه می دهند.

چگونگی انجام ایمپلنت دیجیتال

انجام این نوع ایمپلنت نیازمند استفاده از مدلسازی کامپیوتری می باشد. طی بررسی سه بعدی استخوان و فک، موقعیت رشته های عصبی و مکان درست قرار گیری آن ها به طور واضح نشان داده می شود.

این داده های کامپیوتری باعث می شود که با کمترین خطا، کوچکترین شکاف را در لثه ایجاد کرد و عمل کاشت را انجام داد. پس ۳ مرحله ی اصلی در کاشت دیجیتالی دندان صورت می گیرد:

· اسکن و عکس برداری از دهان و دندان

· ساخت مدل سه بعدی به کمک کامپیوتر

· کاشت و جایگذاری پروتز ها

تفاوت ایمپلنت دندان معمولی با ایمپلنت دیجیتال

تفاوت ایمپلنت دیجیتال با ایمپلنت معمولی شامل موارد زیر می شود:

دقت: در روش دیجیتال به خاطر طراحی سه بعدی و کامپیوتری دقت درمان بسیار بالاست. ریسک خطای دید و کاهش دقت در روش معمولی وجود دارد.

تعداد جلسات: ایمپلنت دیجیتال در مدت کوتاه تر و تعداد جلسات کمتری انجام می ‌شود.

میزان تهاجمی بودن: میزان تهاجم در ایمپلنت دیجیتال کم است، در نتیجه دوره بهبودی سریع‌ تر است. در روش سنتی آن میزان تهاجم بیشتر است و احتمال بروز عوارض افزایش می یابد.

نتایج ظاهری: کاشت دیجیتال به دلیل طراحی مناسب با شکل و رنگ دندان ‌های طبیعی نتایج ظاهری طبیعی‌ تری دارد.

هزینه: روند بهبودی و مراحل درمان در روش دیجیتال کوتاه ‌تر است، در نتیجه هزینه کمتری دارد. در روش سنتی ایمپلنت دندان روند درمان و زمان مراجعه به دندانپزشک طولانی‌ تر است که هزینه آن بالاتر می ‌شود. هزینه کاشت دندان وابسته به شرایط مختلفی است. عواملی که مشخص ‌کننده هزینه ایمپلنت دندان می ‌باشند عبارتند از:

· تعداد دندان‌ هایی که با استفاده از ایمپلنت قرار است جایگزین شوند

· نوع ایمپلنت مورد استفاده

· روش درمانی مورد نظر

· نوع روکش نصب ‌شده بر روی ایمپلنت

· استفاده از درمان‌ های جانبی مانند پیوند استخوان یا درمان لثه برای کاشت ایمپلنت دندان



موضوعات: اسپانسر,
[ بازدید : 716 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 2 بهمن 1402 ] [ 14:25 ] [ رعنا ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]