راز و رمز سلامتی

سلامتی

انواع جراحی پروستات را بشناسیم


برای درمان پروستات اگر روش های کم تهلجمی و دارویی پاسخگو نباشد، از روش جراحی استفاده می شود که انواع مختلفی دارد. هر کدام از این روش ها با اهداف و کاربردهای خاص خود انجام می شوند. متخصص ارولوژی با توجه به شرایط بیمار و نوع عارضه، تصمیم می ‌گیرد که کدام نوع جراحی مناسب تر است. انواع مختلف عمل پروستات شامل موارد زیر می‌ شوند:

پروستاتکتومی رادیکال

در این روش، کل پروستات و غدد لنفاوی آن به صورت کامل برداشته می ‌شود تا بیماری‌ هایی نظیر سرطان پروستات به صورت کامل درمان شوند. این جراحی 3 نوع دارد که شامل پروستاتکتومی رادیکال روباتیک، پروستاتکتومی رادیکال باز و پروستاتکتومی رادیکال لاپاروسکوپی می شود. جراحی پروستاتکتومی رادیکال عوارضی دارد که عبارتند از:

· داشتن خونریزی

· ایجاد عفونت در مجاری ادرار

· داشتن بی‌ اختیاری ادرار در اوایل دوره جراحی

· اختلال در نعوظ و ناتوانی جنسی

· آسیب به راست روده که البته این مورد به نسبت کمی رخ می‌ دهد

· تنگی مجاری ادرار

پروستاتکتومی ساده

این عمل در حقیقت یک جراحی پروستات ساده است که عمدتا برای افرادی توصیه می شود که علائم شدید ادراری دارند و حجم غده پروستات آنها به اندازه غیر طبیعی بزرگ شده است. این بیماری به سرطان پروستات مرتبط نمی ‌شود و نیازی به جراحی پیچیده ندارد؛ به همین دلیل از پروستاتکتومی ساده استفاده می‌ شود. در این روش جراحی، کل غده پروستات برداشته نمی ‌شود و تنها بخشی از آن به منظور باز کردن جریان ادرار از دسترس خارج می‌ شود.

این جراحی نیز مانند نوع قبلی، عوارضی دارد که در ادامه آنها را نام می بریم:

· خونریزی از مجاری ادرار

· آسیب به بافت ‌های مجاور پروستات

· بی ‌اختیاری در ادرار

· تجربه ارگاسم خشک

· ناتوانی جنسی و اختلال در نعوظ

لیزر درمانی

استفاده از روش لیزر درمانی یکی از روش‌ های رایج و بسیار موثر در درمان بیماری ‌های پروستات است که به دلیل کارآیی آن، مورد توجه عموم مردم و پزشکان قرار گرفته است. این روش جدید توانسته است جایگزین مناسبی برای روش‌ های جراحی سنتی پروستات شود.

متخصص اورولوژی با استفاده از تابش لیزر در شعاع و فرکانس خاص، می ‌توانند انواع بیماری‌ های پروستات از جمله بزرگی پروستات و سرطان پروستات را درمان کند. استفاده از لیزر درمانی در عمل پروستات بیشتر مختص افرادی است که با بزرگ شدن پروستات مواجه هستند. این جراحی می ‌تواند با بیهوشی کامل یا بیهوشی نخاعی اجرا شود که بستگی به شرایط فرد دارد. به دلیل اینکه این روش جراحی بدون برش در ناحیه شکم انجام می‌ شود، عوارض و دوره نقاهت کمتری را به همراه دارد.



موضوعات: اسپانسر,
[ بازدید : 751 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 9 بهمن 1402 ] [ 16:05 ] [ رعنا ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]